şeytanın gaybı
Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
Havaya uygun tavır havaya uygun din anlayışı. İnancının bir yerinde durup zaten beni suçlayacaktı deyip şeytanın ameliyle amellenme, ve kandırdığı kendi olup beni nasılsa kurtarmayacaktı/sana isyan edecekti, niye kendine halife yarattını sorgulama makamı.
Şeytan halet itibariyle insana kaderin değişmezliğini kaderi kendi lehine çevirerek anlatır. Ancak bir kişinin etkisini görmez. Aradan sıyrılma güdüsü bir çok insanla birlikte bana da bir şey olmaz güdüsü mevcuttur.
İstek bakımından sorgulaması/talebi kudretin varlığına değil yaratmada eksiklik arayıp o eksiği kendi kendine yol etme isteğidir. Bundan amaç pay sahibi olmadığı insanı gayb perdesi açılsa da kendi gibi günahkar yapabileceğinin hesabıdır. Başaramaz ama can sıkar. Efendimiz(SAS) kevser suresinde teskin edilir üzülme denir onlar seni kamnak etmesin. Yani bir amel bakımından şeytan insana suret-i hak dediğimiz en sağdan gelir kendi gaybını açar ve o gaybe ALLAH(cc) iman ettirir gibi iman ettirmeye çalışır. Kendi gaybı ise koğuculuk/gıybet/laf atma/taciz etme şeklindedir.
Onun ipliği şundan pazara çıkar. Umulur ki onu bir görene ALLAH(cc) on yaklaşır. Yani seni gördüm denince ALLAH(cc) de bunu açıklar ve derki şeytanın açtığı gayb ile benim gaybım arasındaki fark gıybet etmemek farkıdır. Gıybet varsa açılan amel defteri değil şeytanın senin üzerindeki son hakimiyetidir. Kanmaz ve aldanmazsan düşmanını tebdil eder ve dosta çeviririm der.
ALLAH(cc)’ün rasulü (SAS) ile yalan söylemeyen şeytan arasındaki en can alıcı fark karşındaki kişinin kimliğini teşhis edebilmektir. Yani sen kimsin sorusu efendimiz(SAS)’e sorulmaz. Şeytan’a ve onun misillü ins ve cin tayfasına sorulur.
Şeytanın en büyük kaybı şu o kendi gaybını açar ve ALLAH(cc) ‘ten başka ilah olmadığını mefhum-u muhalifi ile bildirir. Bu açıdan ALLAH(cc) sözleşmeli personelidir. Yani isyanı yandaş sayısıyla tasdiklidir ve rızkı da ona göre artar. Gıybet/haset/söz taşıma fiilleri gaybi bilgilerin serdedilmesi ve açığa çıkarılması olmakla şeytanın gaybıdır ve bu fiilleri işleyen onun ameliyle amellenir.
Efendimiz(SAS) asla bu hususları nazara vermemiş ve doğrulardan olunu emir buyurmuştur. ALLAH(cc) gaybı olarak nitelendirilecek doğruluk budur. Eksikliği artırmamak ve bu eksikliği gideren her halden uzak tutma çabası bir duadır ve ALLAH(cc)’ün duyması beklenir. Şeytanın akıbeti de Kullandığı tüm değerlerin yüzüne çarpılması ve bir daha konuşamaz olması olarak gözükür.
Tek kalp demek/firdevs demek onu yaradana baş eğmek demektir. Eğer baş eğiş yoksa azap çekecek suratlara bakış vardır. Ve çizginin ötesindeki necaşi gibi durur, ALLAH(cc) ‘ten medet bekler.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Hado77