- 430 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE GERİLİM ORTAMINDAN ÇIKARILMALIDIR!
TÜRKİYE GERİLİM ORTAMINDAN ÇIKARILMALIDIR!
Türkiye’de son günlerde yaşanan olaylar ve Reşadiye’de 7 askerimizin şehit edilmesi Türkiye’yi derinden üzmüş, millet sokaklara dökülmüştür. Türkiye’nin refaha ve huzura ihtiyacı olduğu şu günlerde toplumumuzu tahrik etmek, germek isteyen güç merkezleri var. Bu olayların tesadüfî olması mümkün değildir. İnsanlarımız temkinli, sabırlı olsun Türkiye bunun üstesinden gelecektir.
Bunca müsamahaya ve iyi niyete rağmen demokrasi gömleğinin bol geldiği bir partinin kapatılması, demokrasi adına sevinilecek bir durum değildir. Ancak bir parti çatısı altında terör örgütü ağzıyla konuşmak, şirretçe bölücülük propagandası yapmak da, hiçbir demokrasi ve hukuk kuralıyla bağdaşmaz. Söz konusu olan vatanın, devleti- milletiyle bölünmez bütünlüğünün tehlikeye sokulması olunca, akan sular durur…
Terör eylemi ve provokatif gösterilere karşı toplumumuzun sağduyulu, itidalli hareket etmesi gerekir. Millet, devlet düşmanlarının amacı kitlesel eylemlerle, terörle, devletimizi ve milletimizi zaafa uğratarak emellerini gerçekleştirmek istemektedir. Batı hiçbir zaman güçlü Türkiye istemez. Ne zaman toparlanmaya başlasak hemen Türk-Kürt, Alevi-Sünni, Laik-anti laik gibi değişik meseleler gündem edilir. Artık toplum ve birey olarak uyanık olmak, oyunlara gelmemek durumundayız.
Bu gün devlet yapılanması içersindeki birimlerde, kurumlar içinde ve arasında da olan çekişmeler, devlet zafiyetini ortaya koyuyor. Birimler içersinde devletimiz, milletimize hizmet yerine, bilerek ya da bilmeyerek başka yerlere hizmet edenlerin ayıklanması ve temizlenmesi gerekir. Şahısların, partilerin değil, devlet ve milletimizin bekası önemlidir.
Türkiye’yi kaosa sürüklemek isteyenlere, kirli planlarını sahneye koymak isteyenlere, milletimiz sağduyusuyla, birlik ve beraberlik içersinde, oyunlara gelmeden gerekli cevabı verecektir. Toplumdaki huzursuzlukları artırmak isteyen, batıdan beslenenlere tüm millet, devlet, ordu olarak hep birlikte cevap vermeliyiz. Bu ülke bizim. Ülkesini sevenler, tahriklere kapılmadan, oyuna gelmeden ülkelerine, milletine sahip çıkmaları her vatanseverin görevidir.
Gün birlik, beraberlik ve dayanışma günüdür. Düşman oyunları ancak böyle bozulur. Samimi Kürt kardeşlerimizle teröristler ve PKK’lılar karıştırılmamalıdır. “Türk, Kürt kardeştir, ayrım yapan kalleştir” sözü unutulmadan, halkların kucaklaşması gerekir. İşte bize düşen, tüm vatanseverlere düşen; farklı düşünce, görüş ve anlayışlara müsamaha göstererek vatanın, devletiyle bölünmez bütünlüğü içersinde sorunlara çözüm aramaktır. Hangi inanca sahip, hangi etnik kökenden gelirseniz gelin, hangi dili konuşursanız konuşun, bu vatanda, bu devletin çatısı ve bayrağı altında yaşıyorsanız, devlete de vatana da sahip çıkmaz durumdasınız…
Türkiye’yi kendi emellerine göre bir yerlere taşımak isteyenlere karşı milletimizin uyanık olup, kitlesel eylemlere dönük faaliyetlere asla girişilmemesi gerekir. Türkiye’nin huzuru, birliği-dirliği, geleceği için, siyaset hep birlikte çözüm üretmelidir…
Ülkemiz biran önce çatışma ortamından uzaklaştırılıp, diyalog ortamına çekilmelidir.
Türkiye’nin hassas bir dönemden geçtiği günümüzde dikkatli, sağduyulu, uyanık olursak provokasyonlarla emellerine ulaşmak isteyenler ulaşamazlar. Ülkedeki tüm sivil ve resmi kesimlerin duyarlı davranması, bizi bölmeye, parçalamaya, Türkiye’yi güçsüzleştirmeye çalışanlara fırsat verilmemelidir.
Ülkemizdeki sorunların ortak akılla, mantıkla, hukuk kuralları içersinde çözülmesi fayda sağlayacaktır… Barış ve demokrasinin gelişmesi ve yaşaması için gerekli çaba gösterilmeli, diyalogdan asla vazgeçilmemelidir. Ülkemizde yaşayan Türk vatandaşı kimliği taşıyanların birliktelik, kardeş, dost, arkadaşlık içersinde ülke menfaatleri koruyarak problemlere ortak çözüm aramalıdırlar.
Olaylar karşısında, kamuoyunda yapılan değerlendirmelerin birçoğunun, asıl meselenin özünden uzak oldukları görülmektedir… Türkiye güçlüdür, gücünü değerlerinden ve milletinden almaktadır. Ancak dün olduğu gibi bu gün de bizi içten yıkmak isteyen şer odaklarına karşı birlikte mücadele vermeliyiz, oyunlarını bozmalıyız.
Bundan sonra ülkemizde mücadele yerli olanlarla olmayanlar arasında devam edecektir. Herkes görevini ve safını belirlesin…
Tüm şehitlerimize rahmet, gazilerimize sağlık afiyet, şehit ailelerine de sabır ve baş sağlığı diliyor, kamuoyunu sağduyulu olmaya davet ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.