siyahgül38: ''Olmazsa olmazım yani şiirlerim.'' ...Söyleyişi
İçi ve dışı Allah diyen bir yüreğe sizi misafir ediyorum bu defa, bu defa başka bir hava var sohbette...
..........................................
meselci: siyahgül38 rumuzlu kişi kimdir, ismi yok mu, ne yer, ne içmez? Kendisini bize tanıtır mısınız?
siyahgül38:
بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Esselamü aleyküm verahmetullahi ve berekatü...
--- Bendeniz Nimet; namı diğer siyahgül:). Net ehalisi öyle bilir, hazır söz açılmışken neden siyahgül? sorusuna da cevap vereyim izninizle: Halfeti’ye ziyarete gittiğimde o iç burkucu suların altında kalan bölgeleri de gezmek görmek nasip oldu, orada bir tabela dikkatimi çekti ki şöyle: siyah gül "Halfeti bölgemizde yetişir-başka yerlerde de yetişir tabi-bu gülün özelliği Halfeti bölgesinden çıkarıldığı zaman özelliğini yitirmesi ve siyahtan başka renk açması"çok ilginç geldi ve özel... Toprağından mı suyundan mı yok havasından mıdır bilmem ama toprağına bu kadar bağlı olması beni çok duygulandırmıştı ve diğer bir husus da diğer adının hüzün çiçeği olması bu hasletten rumuzum siyahgül:)...
Evliyim ve iki emaneti var Rabbimin bana-kızlarım-onları rabbimin razı olduğu şekilde yetiştirmeye çalışırım tabi bu devirde bunu doğru yapabilmek çok zor takdir edersiniz, çünkü çocukları etkileyen bir sürü faktör var dışarıda Rabbim yardımcısı olsun bütün anne ve babaların...
Bu arada dört çocuklu bir aileden gelmekteyim iki erkek bir de kız kardeşim var en büyükleri benim sorumluluk bir de oradan yakama yapışıyor yani anlayacağınız şikayetçi değilim elhamdülillah...
Nimet neler yapar; aslında çok yoğundur bir kültür merkezinde gönüllü önce hak sonra halk hizmetine koşmaya çalışır kültürel faaliyetlerde görev alır...
Bunların yanı sıra kur’an-ı kerim meal arapçası öğrenmeye ve hadis kitabını yani riyaz’üs salihin kitabını hıfz etmeye, o ilimden de nasibimi almaya çalışıyorum... ikisi bir arada olunca bol kaymaklı ekmek kadayıfı gibi oluyor:)...
Muhteşem bir duygu kur’an-ı kerimi anlamaya çalışmak içeriğine girebilmek ürkek ürkek orda dolaşmak bazen ürperti, bazen doyumsuz mutluluklarla kuşatılmak...
diğer taraftan hadis ilmi hepinize naçizane bu nakıs kardeşinizin tavsiyesidir mutlaka kur’an-ı kerim meali hıfz etmek ve bir hadis kitabını hıfz etmek insana muhteşem tarfi mümkün olmayan duygular yaşatıyor...
Kitap okumaya bayılırım her kitap farklı bir dünya diye düşünürüm ve farklı dünyalarda dolaşmak da hoşuma gider...
Türkülerimizi ve türk sanat müziğini dinlemekten de büyük haz duyarım...
meselci: Çok yoğun bir çalışma hayatınız olmasına ve çocuklarına bakmakla sorumlu bir anne olmanıza rağmen, şiire, edebiyata vakit ayırmayı nasıl elde ediyorsunuz sevgili siyahgül38?
siyahgül38:
--- İnsan yeter ki istesin mutlaka yapmak istediği şeylere zaman bulur, edebiyat benim hayatımın büyük bir bölümünü teşkil ettiği için kızlarımı da genelde o yönde yönlendirdiğim için vakit çokda problem olmuyor.
bi beye sözüm geçmiyoredebiyat konusunda, ee napalım o da kendi kaybı:).
meselci: Çocukluğunuz nasıl bir çağda geçti, unutmadığınız çocukluk hatıralarınızın atbaşını oluşturan iki anıyı kısaca anlatın desem?
siyahgül38:
--- Anlatsam gülersiniz hatta şaşırırsınız:). Çocukluğum çok dolu dolu geçti, sanmayın ki öyle bebeklerle falan geçti ne gezer:)... iki erkek kardeşim var onlar ve arkadaşlarıyla sokağın ortasına geçer futbol oynardık, damdam dama atlamalar, çamura çivi saplamaya çalışmalar vb. yani cici bir kız olamadım hiç:)...
Anı derseniz şimdi bile hâla aklıma gelince çok güldüğüm bir anım var aslında bende anı çok da hangi birini anlatayım:)
İlk tuttuğum oruçtu:) Allahım ya arkadaşlarla parka gittik, temmuz sıcağı gün uzun vakit geçmek bilmez, akşam ezan okuna na kadar parkta habire sallanmıştım:) yok da zaten çelimsiz birşeysin o sıcakta boş mideyle salıncak ne yapmaz insana düşsem bayılsam tamam uğraş dur çocukluk işte:)...
meselci: Şiir sizin hangi kulvarda duruyor, neden şiirle söylemek istediklerinizi dile getiriyorsunuz? Şiirin sizdeki tutkusu ne seviyede?
siyahgül38:
--- Şiir tutkusu bende babamdan hatıra. Babam da vaktiyle şiir yazarmış hatta garip anam:)tutmuş yakmış adamın şiirlerini... ben de yaşadım aynı şeyi benimkileri de bey yaktı:) mübarek insanlar işte:)...
Hani insan kendine özel anlar yaşamak ister, yalnız kalmak isteği zaman dilimleri işte benim şiirlerim de tamamen kendimle olduğum yüreğimin söylediği kalemimin yazdığı kelimecikler, zannediyorum ki söylemek istediklerimi şiirlerimle de olsa söylemezsem kansere dönüşür içimde diye düşünüyorum. Olmazsa olmazım yani şiirlerim... bir kitabında prof. Dr. Esad Coşan (r.a) der ki: Bizim dedelerimiz acaib şiir hastası; ama tatlı bir hastalık bu... O kadar şiir hastası ki, siz hiç lügat kitabının şiir tarzında yazıldığını duydunuz mu?.. Bizim dedelerimiz lügatı şiir tarzında yazmışlar. Farsça’dan Türkçe’ye manzum lügat... Arapça’dan Türkçe’ye manzum lügat.. .
İlmihal kitabının şiir tarzında yazıldığını belki duymuşsunuzdur. Fıkıh kitabını şiir tarzında yazmışlar... Tefsir kitabını belki duymamışsınızdır; tefsir kitabını şiir tarzında yazmışlar... Hadis kitabını; benim incelediğim, meslekî bazı çalışmalar, doktora dolayısıyla incelediğim hadis kitabını şiir tarzında yazmışlar.
bende bu milletin evladıyım :)
meselci: Sabah kalkıyoruz, akşam geldi mi uyuyoruz. Sabah ve akşam arasındaki vakitlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Hayata k-atılmak mı önemli sizin için, yoksa bir köşeye çekilip hayatın akışını seyretmek mi?
siyahgül38:
--- Ben öyle bir köşeye çekileceğim ve hayatı seyredeceğim, öyle mi? Öleyim daha iyi tam ortasında görürsünüz beni hayatın ister net ister diğer hayat hiç tasvif etmemişimdir. Öylece seyredenleri her hali ibadettir müslümanın içinde rızayı gözetmek, varsa insanlara yardım etmek güler yüzle ne büyük mutluluk...
meselci: Edebiyatdefteri.com sitesine dahil olma süreciniz nasıl gerçekleşti ve bu sitede bulunmaktan keyifli misiniz, bu siteyi diğer sitelerden özellikleri ne-ler?
siyahgül38:
--- :)) bir arkadaşım bana siteyi gösterdi, bak burada hep şairler yazarlar var dedi. Önceden başka bir sitede yazıyordum ama tek tük bir iki tane şiirim vardı yani ama o siteden hiç feyz alamadım. Arkadaşa dedim ki: ’’Ya ben kimim ki bu kadar özel insanın içine gireyim aralarında olayım?’’ Olur mu dedi dene bir kere, peki dedim bismillah dedim girdim siteye ve hala buradayım ve çok mutluyum burada olmaktan. Çok seviyeli bir site çünkü seviyeli edepli insanlarla dolu elhamdülillah...
meselci: Ne zaman insanca yaşarız, ne gibi değişiklikler yaparsak insan olmanın erdemine ulaşırız?
siyahgül38:
--- İnsanca yaşamak nasıl olur;
Allah rızasını gözetmeye çalışırsak ancak o zaman insan oluruz. Müslümanlığın gerekliliğini yerine getirirsek, işte o zaman insan oluruz. Emin olun bütun bunlarda ilahi kitap olan kur’an-ı kerimde görmemiz mümkün. Açın okuyun baştan sona hatta bir meal önereyim size HASAN TAHSİN FEYİZLİ FEYZÜ’L FURKÂN KUR’AN-I KERİM MEALİ... çok güzel hazırlanmış dili sade anlaşılır bir biçimde her konu başlık başlık fihrist bölümünde yer almış şiddetle tavsiye ederim...
Sevgili peygamberimiz Hz.Muhammed (sav) bir hadisinde şöyle buyuruyor:
"iman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de gerçek anlamda iman etmiş olmazsınız."
Allah için sevmek Allah için buğz etmek.
Budur bildiğim yol,
Zira yok başka çıkar yol...
meselci: En çok ne tür şiirleri okumaktan haz duyarsınız ve neden desem?
siyahgül38:
--- Hem beşeri aşk hem ilahi aşk şiirleri
kardeşlik şiirleri, özlem şiirlerine çok ağlarım yaşarım adeta vb şiirler işte:)
meselci: En büyük dört fobinizi söyleyebilir misiniz madde madde?
siyahgül38:
a- İmansız son nefes vermek-Allah korusun o halden bütün mü’minleri-
b- İflas etmiş bir kul olarak rabbin karşısına çıkmak.
c- Kalp kırmak.
d- Öfkemden-etrafa zarar vermekten çok görülmemiştir, ama yinede korkarım işte.
meselci: Aşağıdaki kavramlar(soru etiketli olanlar) sizde ne gibi anlamlara karşılık gelmekte-ler?
siyahgül38:
Kuran-ı Kerim?
--- İnsan kullanım el kitabı(bir nevi nasıl insan olunur klavuzu.).
Daim ettiğiniz bir dua?
--- Ya Rabbi! Gönlümde olanı benim için hayırlı eyle, benim için hayırlı olanıda gönlüme razı eyle.... amin...
Anne ve babanız?
--- İKİ GARİP KUŞ:(
En kırılgan yanınız?
--- Bana karşı yalan söylenmesi, bilmem gerekenleri benden saklanması.
Mutluluğunuzu nasıl sağlarsınız?
--- Rabbimle olunca, onu zikredince, üzgünsem de içim huzur dolar elhamdülillah.
Hoşunuza giden bir söz?
--- İlahi ente maksudi ve rıdake matlubi...(ya rabbi tek arzum sen ve rızana erişmektir.)
Ve yaşadığınız şehir(Kayseri)?
--- Rahat bir şehir, yaşanması kolay, ulaşım kolay, insanlarım misafirperver ve her ne kadar adımız cimriye çıkmışsada:)
iyiyizdir be:) birkaç çürük elma için bir sepet atılır mı yavv:)
meselci: Sevgili Ninet Dostum, bu içten sohbete vesile olduğunuz ve dünyaızı bizimle paylaştığınız için Allah razı olsun yüreğinizden...
siyahgül38:
--- Büyük bir zevkti sizinle söyleşmek. Zira beni böyle özelliğe ve güzelliğe değer bulduğunuz için çok teşekkür ederim. Zira burada o kadar çok değerli kalem var ki ben onların yanında kalemcik bile olamam nakıs bir nimet içte...
en içten sevgi ve saygılarımla.
Esselamü aleyküm ve rahmetullahi ve berekatü...
12.12.2009
...........................................BİTTİ.....................................
YORUMLAR
cok güzeldi.
böylesi güzel bir kisilik oldugu siyahgül dostumuzun siirlerinden de anlasiliyordu zaten.
ama ruhunun derinliklerinideki güzelligi dahada net gösteren güzel bir söylesi olmus.
cok begenerek okudum.
yüregine saglik meselci.
siyahgüle ve sana sonsuz saygilar
ve basarilar hayatta.
Güzeldi meselci çok güzeldi...!
Sevgili siyahgül kardeşimizi ve onun yaşamış olduğu yerleri oraların kokusunu yeniden duydum sanki.
Ne yazık ki o " SİYAH GÜL " ün başka yerde yetişmediği yerler işim gereği son gittiğimde biraz daha suların altında kalmıştı.
O kadar insan aç ve susuz kalmasınlar ELVEDA SİYAHGÜL...
Hani bir şarkı var " GÜL ya da BÜLBÜL"...!