Akp,Dtp,Anayasa Mahkemesi Ve Bürokasi…
Akp,Dtp,Anayasa Mahkemesi Ve Bürokasi…
İlk haberi aldığımda iyi mi oldu kötü mü oldu arasında gittim geldim.Ne Dtp liyim ne de Akp li.Oturup düşününce ve artılarını eksilerini ortaya koyunca alınan kararın ne kadar da mantıklı olduğu görüşüne sakin kafayla net bir şekilde karar verdim.Dtp’nin meclise girmesinde önünü Akp açtı.Devletin bir organı(İktidar) meclise soktu.Bir organı(Anayasa Mahkemesi) tereddüt etmeden geri çıkarttı.Pkk’nın terör örgütü olduğunu kabul etmeyen bir partinin mecliste bulunması bile büyük yanlıştı.İnsanların,çeşitli toplumların,kendilerini gördükleri kavramda azınlıkların mecliste demokrasi için ve kendilerini ifade etmek için bulunmaları demokrasi adına doğaldır.Farklılıklarımız elbette olacaktır ve olmalıdır.Bizim farklılıklarımız zenginliklerimiz olmalıdır.Ama teröre asla evet denemez!Asla terör örgütünü desteklememeli!Asla pkk bayrağı karşısında kameramanlara poz vermemeli!Kimse asla bir Türk dünyaya bedeldir sözünü unutmamalı!Kimse bir Türk annesinin gözünün yaşının önünde duramaz!Bu vebali kaldıramaz!Doğu da ki askerleri ve şehitleri bir süre sonra unutan iktidarlar elbet birgün tarih sahnesine gömüleceklerdir.Çünkü onlar orada yaşanan acıların birini bile ömürleri boyunca yaşamazlar.Şehit olmasa bile bir asker ki benim öz abimin yaptığını,arkadaşlarının cenazelerini araçlarla alıp gitmeyecekler ve bu acıyı hiç tatmayacaklardır!!!Sonuç olarak siz bu kadar azarsanız devlet te elbet fiili(TSK’nın haklı hareketleri) veya manevi olarak yaptırım gücünü size uygulayacaktır.İşte bürokrasi...Devletimiz doğru bir karar vermiştir.Anayasa Mahkemesi’nin haklı kararını tebrik ediyorum.
YORUMLAR
'kubano' rumuzlu beyefendi öncelikle görüşleriniz için teşekkür ederim.Yorumunuzun katılmadığım bir kısmını dile getirmek isterim.Peşkeş çekme konusunda bunu yapanlar ve buna izin veren kanunları düzenleyenlere bu tepkinizi dile getirmelisiniz.Benim orda belirtmek istediğim sadece milletime olan sevgimden ötürüdür.Belirtmek istediğim bir hususta kesinlike bir üyenin dediği gibi faşizan duygularla yazılmış bir yazı değildir.Ve kesinlikle önce milliyet demiyorum.Önce insan! Yurt dışında sizin yerinizde yaşasaydım tabii ki insanların önce iyi mi kötü mü olduğuna bakarak onları yorumlardım.Aynı şeyi ülkemde de yapıyorum.Çocukluk yıllarımı geçirdiğim evimizde yan komşum ve o ailenin bir evladı ,çocukluk arkadaşım da Kürt'tü.Lise yıllarım da en samimi dostum bir Kürt'tü.Bana lise de ders veren hocalarımdan bir kısmı da Kürt'tü.Hiçbir sakınca duymuyorum bu konuda.Bu örnekleri vermemin tek sebebi yanlış bir anlaşılmaya olanak sağlamamaktır.Yazımın arkasında,görüş ve yorumlarınıza saygılıyım.Uygar bir insan gibi anlayabileceğinizi düşünerek teşekkür ederim...
Hanımefendi sizi de yorumunuzdan dolayı kınıyorum.Bu yazımda herhangi bir ideolojik kavganın peşinde değilim.Ancak sizin yazdıklarınız hakaretten başka birşey değil.Benim için faşist dediğiniz çıkıyor yorumunuzdan.Size kesinlikle katılmıyorum.Ne faşistim ne de başka bir şey.Size önce hakarete kaçmadan ve insanların görüşlerine saygılı olarak bir yorum yazmanızı tavsiye ediyorum.Bu ülkeye bu duruma benim getirdiğim,dökülen her kanın müsebbibidinin de benim olduğum sözlerinizden çıkıyor...Gerçekten komik bir ifade.Daha 19 yaşında olan bir insan nasıl bu kadar çok şey yapmış olabilir sizce.Lütfen ifadelerinize dikkat ediniz...Orda benim canımın kanı döküldü...!Bunun sorumlusu nasıl benim olabilirm sorarım tüm edebiyat defteri yazarlarımıza ve düşünürlerimize...Yazdıklarınız sizin resminizdir.Anlamak zor değil.Daha soğukkanlı ve düşünür olmanızı tavsiye ediyorum.Ben soğukkanlılıkla yaklaştım olaya.Lütfen biraz sakin...Herkes haddini bilerek yazıcak.Ben de siz de herkes te.Yoksa bunun önünü kimse alamaz.Saygısız bir yoruma saygılarla.
Hayatta herşey görecelidir...Öncelikle bunu yorum yazan arkadaşlarımızın unutmaması gerektiğini düşünerek birkaç şey söylemek isterim.İlk cevabım beyefendiye, günümüz hükümetinin siyasi bir rantı olmasa kesinlikle o milletvekillerinin önünü tıkayacağını herkesin bildiği gibi sizin de bildiğinizi ummak istiyorum.Bu benim görüşürüm.Doğruluğu,yanlışlığı bana.Hanımefendinin(rizgari) aksine soğuk kanlı ve hakaret içermeyen bir yorum yazdığınız ve görüşleriniz için teşekkür ediyorum.
bzakat tarafından 12/18/2009 3:43:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
DTP bildiğim kadarıyla, şu andaki bütün milletvekillerini bağımsız olarak seçtirip meclise soktu.Baraja takılmamak için böyle bir taktik izlediler.Sonunda da seçildiler ve meclise girdiler.Bağımsız seçildikten sonra DTP ye katılarak gurup kurdular.Süreç böyle iken, meclise girmelerinin önünü AKP nasıl açmış oldu anlayamadım? Kaldı ki bağımısz olarak girenler dahi neticede AKP nin oylarının azalmasına neden oldular.Geçmişte Leyla Zanaların Hatip Diclelerin SHP listelerine yerleştirilerek meclise sokulması ile karıştırılmış bu durum sanki biraz yazıda.
DTP nin kapatılması ise parti yöneticilerinin söylemlerine baklıldığında haklı nedenlere dayanıyor.Açıkça PKK ile işbirliğini gözler önüne seriyordu bazı yöneticilerin beyan ve eylemleri.
Ancak ortada bir netice var;
DTP göreceli olarak daha ılımlı olan Ahmet Türk ve Aysel Tuğluk yerine, partinşin daha şahin kanadı olan Emine Aynalar gibilerin etkisine daha çok girecek demektir bundan sonra.DTP içindeki şahin kanat değil de, daha ılımlı kanat tasfiye edilmiş gibi görünüyor bu kararlar.
Niçin böyle oldu, niçin şahnlerin daha etkili olabilmelerine zemin hazırlandı soruları sorulacak.
Partiyi kapatmaya götüren eylem ve fiilleri yapanlar olarak daha çok başkaları ön plana çıkıyordu, oysa yasaklananlar arasında daha ılımlılar var.Üzerinde düşünülmeli...
erolbasci tarafından 12/13/2009 10:10:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
önce bu gibi gurupları prti diye başa geçiriyoruz. sonra da kapatıyoruz. ben de kapatılmasından yanayım tabi ki ama perşembenin gelişi çarşambadan belli değil midir. bence geç bile kalındı bu konuda fakat endişelerim var. bundan sonrası için. yani benim endişem daha doğrusu üzüntüm yine askerlerimizin başına patlayacağı düşüncesi.. tebrikler.
Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum bu konuda bizde bir yazı yazdık şehitlerimizi verdiğimiz günün ertesinde.Her türlü illegal hareketlere kalkışıp sonrada utanmadan arsızca demokrasi diyorlar.eğer lütfedip yazımı okursanız orada epeyce sert bir şekilde ama gerçekçi değerlendirmeler yaptım..Bir de sn,kubano belki dikkatinizden kaçmıştır ama ''Bir Türk Tüm Dünya ya Bedeldir'' Sözünün özünde Ulu Önderin Türk ulusuna moral vermek açısından söylediğini biliyorsunuızdur mutlaka..
Saygılarımla..
Bir Türk Dünya'ya bedel dir sözüne katılmıyorum. Yıllardan beri öyle söylene gelir. Acaba biraz da bu yüzden mi 70 küsür milyonluk Türkiye bedel olarak çok uluslu şirketlere peşkeş çekildi..??
30 yılı aşkın bir süredir yurt dışında yaşıyorum. Karşımdaki insanın önce milli kimliğine değil, iyi bir insan olup olmadığına bakarım. Çünkü öyle yapmazsam, hırsızlık veya bir haksızlık yapan bir Türk'ü yabancıya karşı savunma aymazlığına düşerim ki, bence en yanlışı da bu olur..
DTP'nin kapatılması konusunda sizinle aynı fikirdeyim.
Fakat daha da güçlenecekleri şeklinde endişelerim var...
Çünkü bizim insanımız yakın bir geçmişte minareyi süngü yapmak isteyen bir cengaveri başımıza musallat etti..
Süngü yapmasından geçtik, adam minareden füze yapmaya başladı...!
Bunlarında çocukların ellerine taş yerine el bombası verecek konuma gelmelerinden korkuyorum...
Keşke demokrasimiz bu gibi parti kapatma eylemlerine gerek kalmayacak kadar oturmuş olsaydı..
Saygılarımla..
kubano tarafından 12/12/2009 5:26:39 AM zamanında düzenlenmiştir.