- 2062 Okunma
- 54 Yorum
- 0 Beğeni
DERME ÇATMA DÜZEN NEREYE KADAR GİDECEK ?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazıma Star Gazetesine değinerek başlamak istiyorum. 30 milyon dolarlık Star Gazetesi 8 milyon dolara Kıbrıs’lı bir işadamına, sonrada hisselerinin %60’nın Zaman Gazetesinin eski sahibi ve Beytullah Gülen’in sağ kolu olan Hasan Kaya’ya nasıl geçirildiğini doğrusu çok merak ediyorum. Kendilerini ak diye lanse edenlerin nasıl kirli oyunlar oynadığını, masum dindarları kullanarak oyunu alan. Uzan Grubundan TMSF’ye geçen bu gazeteyi değerinin çok altında dincilere peşkeş çeken ve Devletin tüm olanaklarını kendi yandaşlarına kullandıran, devletde liyakatı kaldırıp bir imamı sağlık daire başkanlığına atamayı bile göze alan, en küçük bir okul müdür yardımcılığına bile el atıp kendinden olmayanı atamayan bir iktidar nereye kadar gidecek?
Milletin vekillerinin seçmenden oy aldıktan sonra bir daha onu hatırlamadığı, vatantaşında oy verdikten sonra, ertesi seçimlere kadar kahve köşelerinin dışında siyasetle ilgilenmediği. Millet Meclisinin neredeyse tamamına yakınının liderler tarafından atandığı ve liderleri doğrultusunda parmak kaldırıp indirdiği, siyasal temsilcilik yapmadığı, parti içi demokrasinin zerresinin bulunmadığı bir süreç devam etmekte.
Çok değil, kısa bir süre önceki ekonomik buhranda 50 milyar dolar, batan bankalarda buharlaşmış, kimi banka sahipleri kendi bankalarını soyarken yakalanmış. Sahi bunları bilen var mı?
Artık yolsuzluk haberleri, o kadar vakayı harbiyeden olmuş ki, kimse bunlarla ilgilenmiyor. gazete gördüğünde sayfaya şöyle bir bakıp atıyor. Tv de gördüğünde ise ’zaplayıp’ geçiyor.
Derme çatma bu düzen devam ediyor. çünkü vatandaş bu düzenden hala ümidini kesmemiştir, hala sistemden nemalanan insanlar epey var.
İhracı baltalayıp, italatı azdırmış olsada değerinden yukarıda tutulmaya çalışılan Ytl ile yatıştırılmış görünen bir enflasyon fırtınasının sakinliği ile bir kredi çılgınlığıdır gidiyor. Otomobil kredileri, konut kredileri, tüketim kredileri, 5 yıl, 10 yıl, 20 yıl vadeli krediler. Bu krediler, sıkışan bankaların halka tek taraflı imzalattıkları sözleşmelere dayanarak yapılmakta, yarın faiz üzerine faiz bindirildiğinde, alanlar için çok dramatik sahneler oluşacağı şimdiden belli gibi.
Peki o gün ne zaman gelir? 10-15 milyar dolarlık sıcak para, Türkiye’den çıkıp gittiğinde mi gelir? Çünkü finans ekonomisinin üstüne oturduğu bundan başka ekonomi zemini yok. Reel ekonomide ise haber çok kötü. Dış ticaret açığı ise katlanarak artıyor, üretim ise artmıyor. Üretebilen sanayi kolları ise çoktan yabancı sermayenin kontrolüne geçmiş durumda.
Eskiden her sıkıştığımızda bize kredi veren bir Sam ve Hans amcalarımız vardı, şimdi onlarda canlarının derdine düştüler. Yinede sağ olsunlar! para vermeselerde Türkiye’ye ’yüksek kredibilite’ veriyor. yani darda iken hiç olmazsa cebimize öksürüyorlar. Bu sayede hala sıcak para geliyor. Tabi onların istemlerini karşıladığımız ölçüde gelir, eğer ters durum olursa Türkiye’nin kredi notunu anında düşürüp, ekonomik kriz anında oluşabilir.
Bu düzen devam ettikçe Türkiye’de ne ’daha çok demokrasi’ ne de tam bağımsızlık talepleri yükselemez. Talep edilmedikcede ne yukarıdan ihsanla, nede dışarıdan aşılamayla bir şey gelmez. Bu durum Osmanlılın son dönemlerindede böyle olmuştur. Ama gün geldi köhnemiş çınar yıkılıverdi.
Derme çatma düzen, doğal ömrünü tamamladığında. Türkiye’de demokrasinin ve bağımsızlığın nesnel şartları oluşmuş olacaktır.
Sevgi ve dostlukla... [
YORUMLAR
merhaba tartışmaları bende okudum ama hoşuma gıtmedi...ve şunuda öğrendim site kurallarını cok bilmiyorum doğal olarakta sormak ihtiyacı hissettim.sanırım arkadasımız her şey cok iyi cok yazısından dolayı üç gün uzaklaştırma cezası almış. neden acaba? ve ben bu siteye eşimi de üye yaptıramadım. neden ? saygılar..
yıllar önce ortadoğu kökenli bir yazarın ,sosyoloğun kitap haline getirilmiş bir konferansını okumuştum...orda insanın dört zindanınından bahsetmişti yazar...
bunlar tarih, tabiat,toplum ve benlik (ego) zindanlarıydı...
aradan yıllar geçti ama bakıyorum bir çok insanın bu zindanlardan kurtulup gerçek özgürlüğe kavuşamadığına şahit oluyorum ve bu duruma üzülüyorum...
bir kaç insanın bu tarih zindanına hapsolduğuna inanmıyorum, inanmak istemiyorum...
kaldıki bu polemiklerin hiç birimize hiç bir faydası yoktur kanaatındayım..
geçmişi unutmadan ve dersler çıkararak ve bu günü yaşayarak geleceğe sağlam köprüler kuralım.
ama tarihe de saygısızlık yapmadan...
özümüzü kaybetmeden aydınlık ve özgür bir dünyaya...
''taraf olmayan bertaraf olur'' taraf olurken karşı tarafa da saygılı olmak lazım diye düşünüyorum..
sevgilerimle..
saygılarımla..
necat tarafından 8/9/2007 10:47:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
BİLGİSAYARIMDAKİ ARIZA NEDENİYLE YENİ GİREBİLDİM DÜNDEN BERİ... NELER OLMUŞ BURDA... BÜTÜN YORUMLARI TEK TEK TAKİP ETMEKTEYDİM. VE ONLYYOU ARKADAŞIMIZIN DÜZEYSİZ VE USLUBU BOZUK TEK CÜMLE KURMADIĞINI BİLİYORUM. HATTA KARŞI TARAFIN ÜSLUBUNA RAĞMEN DÜZEYİ DÜŞÜRMEMİŞTİR. VE YAZDIKLARI SADECE OSMANLI TARİHİNE YÖNELİK FAYDALI BİLGİLER VE KAYNAKLARIYDI.
BUNLARIN HANGİ MAKSATLA SİLİNDİĞİNİ ANLAMAKTA ZORLANIYORUM. ÖNCELİKLE BU SANSÜRÜ KINADIĞIMI BELİRTMEK İSTERİM
SEVGİLİ ZEKİCE ARKADAŞ ÖYLE BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ Kİ KALEM TUTAN HERKESİN ELİNDEN GELDİĞİNCE HALKI BİLİNÇLENDİRMESİ GEREKİR. BU EVVELA ATATÜRKE VE BU VATANI KANLARIYLA KURMUŞ ŞEHİTLERE BORCUMUZDUR.
SONRA DA İNSANLIK ONURUMUZDUR
BU OLAYIN BURAYA GELECEĞİNİ BİLSEYDİM BU YAZIYI BURAYA ASMAZDIM. SEVGİLİ ONLYYOU BİRİKİMLİ VE YÜREKLİ BİR ARKADAŞIMIZ BU ARKADAŞIMIZA YAPILAN HAKSIZ VE İNSAF ÖLÇÜLERİNE SIĞMAYAN SALDIRILARI KINADIĞIMI BELİRTMEK İSTİYORUM.
İYİ Kİ VARSIN ONLYYOU. SEN SUSTUN AMA BİZLER VARIZ...
SEVGİ VE DOSTLUKLA...
Yukarıdaki yorumları okuyan olayın detayını öğrenecektir. Konu ile ilgili gerekli konuşulanlar apaçık ortada.
Siteden uzaklaştırıldığı halde üyeliklerinin kullanısılmasına izin veren bi kaç üyeninde üyelikleri iptal edilmiştir.
Site kurallarına uymayan herkes siteden uzaklaştırılır.
İki kere uyarılmasına karşın yöneticiyi dikkate almayıp tartışmalarına devam eden herkesin yorumları silinir. Bunun için üye bilgisi alınmaz.
Bu da çok merak ettiğiniz yorum.
Gönderen:Gizkenti Alıcı:onlyyou 8/9/2007 11:14:08 AM
merhaba
sayın Mahir Polat,
sansür dediğiniz olay ile site kuralları çok farklı yaklaşımdır hatırlatırım.
ve kurallar kişiye yönelik bir uygulama da değildir. her üye bu kural dahilinde değerlendirilir. eğer uygulanmayacaksa site kurallarının konulması da saçmalıkla abestir o zaman.
yönetim olarak bir uyarı geçildiği halde dikkate alınmamıştır. ikinci uyarıdan sonra da aynı tarz kullanılmıştır. ve dikkatinizi çekerim; bu kişiye anlık kızgınlıkla uygulanan bir durum olsaydı tüm yazdıklarınız silinirdi. sadece yazıya yönelik olmayan kişisel çatışmalar silinmiştir ki diğer üyelerinde aynı tarz yorumları silinmiştir.
bir forum başlığı açılması talep edilip, o konuya ilişkin kişisel fikir ve görüşlerinizi o forum başlığı altında yürütebilirsiniz. şiir ya da yazı altlarında değil.
taviz vermeye başladığımız an site amacından ayrılır. sizinle ilgili bir tutum olmadığını da terkar hatırlatırım. kişisel görüşlerinize ve düşüncelerinize; her üyeninki kadar saygımız var, ama kuralları uygulamak da bizim görev sorumluluğumuz. sizlerinde, şahsi olmayan yönetim uygulamalarına saygı göstermenizi bekleriz.
saygılar
------------------
Gönderen:onlyyou Alıcı:Gizkenti 8/9/2007 12:04:53 PM
RE:RE:RE:merhaba
tutumunuz vandalcadır. ben bu sitede yayınladığım şiirlerin silineceğinden de artık şüpheliyim..
bunu yansıtacağım, açmaya çalıştığım forum bölümünü engellemeyin, sizi afişe edeceğim... oradan tartışmaya buyrun.. yöntem üzerine tartışacağım. merak etmeyin. forum başvuruma izin verin
------------------
Gönderen:Gizkenti Alıcı:onlyyou 8/9/2007 12:01:58 PM
RE:RE:merhaba
sayın Polat,
yorumlarınızı arşivlemek zorunluluğu yok sitenin, ki emek verdiğiniz bilimsel içerikli yazılarınızın kopyasını dosyalamamanız sizin hatanızdır.
size uyarı yazılmadan kaldırılmadı yorumlarınız.
benim görevim sizlerin yorumlarınızı arşivlemek değil, site kurallarını uygulamaktır.
saygılar
-------------------------
Gönderen:onlyyou Alıcı:Gizkenti
sayın yönetici
1- bilimsel titiz dediğiniz şeyin niteliğini bana öğretecek değilsiniz, yanıtınızın dilinede kendisinede tarzınız yansımış
2-Kuralları benim için değiştirin demedim, yazılardan kişisel olanı yoktur belki bir yada iki tane 10 un üzerinde yorumumu sildiniz. keyfiydi. sadece bana karşı olduğunuda düşünmüyorum, diğer silinenlerinde farkındayım hepsine karşıyım. ama şu farklaki olgu temelinde yazdığım yazılarla bir tutamam diğerlerini
3- nicklere saldırı yapıldı demişsiniz. karşınızda bir yazar var derhal bu sözünüzü geri alınız. ben kimseye saldırmadım, eğer yazı ile yanıt vermek saldırı ise siz bunu anlıyorsanız, derhal o görevi bırakınız, yazı tarihi polemik tarihidir. saldırı ibarenizi verdiğiniz cevapla ne anlama geldiğini göstermiş durumdasınız.
4- yaklaşık 15 saat geç yanıt vermenizde ciddiyetinizizn bir başka örneği.
5- yaZdıklarım benimdir yönetici olmanız onları silmek yok etmek hakkını vermiyor
yazdıklarım kişisel değildir içeriklidir. silinmesi bu sebeple kuralla ilgili değildir sansürdür.
SANSÜRÜNÜZÜ KINIYORUM
İVEDİ YAZDIKLARIMIN KOPYASINI İSTİYORUM...
-------------------------
Gönderen:Gizkenti Alıcı:onlyyou 8/9/2007 12:24:52 PM
RE:merhaba
sayın Polat,
siz yazar şair üstad ve her neyi kendinizle eşleştiriyorsanız o olabilirsiniz.
beni sadece sitede üye olmanız ilgilendirir. ve amatörce şiir yazmaya çalışan bir üye ile sizin hiç bir farkınız yok yönetim için kuralların uygulanması açısından. Bilginize ve mevkinize yapılan bir işlem yok, hala bunu anlamadınız sanırım. siteye üye olurken kurallarını da kabul ediyorsunuz. madem bu kural sizi bu kadar rahatsız ediyor kabul etmemeliydiniz.
sizin kadar bilimsel yazamayabilirim cevaplarımı, ama anlaşılmayacak bir şey yok anlatmak istediğimde. sizin bilgi seviyenize küçük gelen bir ifadem olabilir ama yeterince bilgim var neyi nasıl yapmam konusunda
llütfen saldırılarınızı bitirin. bu son cevabımdır. ve yapılması gereken yapılmıştır. tek sorunu siz değilsiniz sitenin her mesajınıza anında cevap vermek gibi bir zorunluluğum ve de en önemlisi zamanım yok. öfkenizi anlamsız suçlamalarla devleştirmeyin.
benim karşımda insan var, tıpkı sizin karşınızda olduğu gibi. kimin kime ne öğreteceğini siz bilemezsiniz, ne kadar bilgi sahibi olsanız da...
yöneticiyim ve silme hakkım var... sildim.
saygılar
-------------------
Bu kadar cevap yeter sanırım.
Sevgili onlyyou üyenin yaptıkları sizce çok hoş şeyler mi?
Yöneticimizin gönderdiği mesajlara bakın yaptığı yorumlara bakın kendisinin takındığı tavra bakın.
Mesajları ifşa etmek zorunda kaldım. Mesajın bir bölümünü yayınlayıp hadi hesap verin diyip kimseyi suçlu konumuna koyamazsınız.
ANSIZIN tarafından 8/9/2007 2:30:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU NASIL BİR ALİ KIRAN BAŞ KESEN DURUMDUR ANLAYAMIYORUM SAYIN YÖNETİCİ. DEFAADLERCE BU KONUDAKİ FİKİRLERİMİZİ BEYAN ETTİĞİMİZ HALDE HALA MOLLA KASIM ANSIZIN UYGULAMALARINIZ DEVAM EDİYOR. İNSANLAR ŞİİR YAZIYORLAR DÜZYAZI EKLİYORLAR FİKİR BEYAN EDİYORLAR BUNLARIN BİR DE ALGILANIŞ ŞEKLİ ELBETTE OLACAKTIR VE TABİİDİR Kİ YORUMLARI. BİRBİRİNE TAHAMMÜLÜ OLMAYAN BİR TOPLUM OLDUĞUMUZU KABUL ETMEK ZORUNDA BIRAKIYORSUNUZ BİZLERİ. BU ARKADAŞIMIZLA NE BİR DÜNYA GÖRÜŞÜ NE BİR FİKİR AYNILIĞI İÇERİSİNDE OLMADIĞIM HALDE UYGULAMANIZI SON DERECE ÇOCUKCA VE İRRİTE EDİCİ BULDUĞUMU BEYAN ETMEK İSTİYORUM. BUYURUN MÜHÜR SİZDE SULTAN SİZSİNİZ. BİR MOLLA KASIM DA SİZE DİLERİZ.
YİNE DE HİÇ KAYBETMEDİĞİMİZ SAYGILARIMIZLA. HAKEDİLMEDİĞİNE İNANCIMIZLA BİRLİKTE.
onlyyou'nun cevap hakkı elinden alındığı için bu mesajı onun yerine ben koyuyorum buraya. sanıyorum bununla birlikte. edebiyat defteri daha hazımlı bir site haline gelebilir. ???
***********üyeliğim elimden alındığı için bu mesaja yanıt veremiyorum, dostlarım sayesinde gönderiyorum. dahası benim yazdığınıza yanıt yazamayacağıomı engellenmiş olduğumu bile bile bunu yazmanız başka bir mizah anlayışı olmalı
onlyyou:
1-üyelere toplu mesaj göndermiyorum dostlarımı haberdar ediyorum, tanımadığım hiç kimseye mesaj göndermedim. varsa eğer böyle birisi lütfen söyleyiniz. dostlarımın dayanışma göstermesinde sizi rahatsız eden bir şey varsa bunu bilmiyorum..
onlyyou:
2- ben herşeyin kaydını tutun demiyorum haksız bir uygulama gerçekleştirdiniz ortada olmadıkları için şimdi siz ne söylerseniz öyle gözüküyor ama 10 un üzerinde yaklaşık yarım sayfalık yorumumu sildiniz. bunların hiç biri kişisel değildi. kurallara aykırı değildi. göstermek ve keyfiliğinizi ispatlamak istiyorum. yazılarımın iadesini bunun için istiyorum.. sileceğiniz yorumların ne olduğunu okumadı
onlyyou:
3- özel mesajıma gelen. "yöneticiyim silerim" ifadesini herkesle paylaşın lütfen
bu kadar
şiir kovulmuştur. izi kalmasın
onlyyou:
dostlarıma sevgiler
Bakınız sevgili onlyyou sitemizde her gün yedekler alınır ve kimsenin hiç bir bilgisi sitemizden kaybolmaz. Sitemizi bir ay öncesine bile döndürebilecek yapıdayız. Bu bölüme yapılan yorumları yöneticimizin uyarmasına kızıp eklediğiniz yazıyı yöneticimiz HAKLI olarak silmiştir.
Yöneticimizin sizi uyarıp böyle bir şeyi önceden yapması lazımdı. Ama iyi niyet gösterip uyardı.
Üyelere toplu mesaj gönderip olayları farklı yöne çekmeye çalışmanız hiç hoş değil. Yukarıdaki yorumların bütününü okuyan herkes anlayacaktır iyi niyetimizi.
İyi niyetimiz yine suistimal edildi!
Üyeliğinizi üç gün aldım.
ANSIZIN tarafından 8/9/2007 12:42:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
şimdi özel mesaj yoluyla aldım yanıtı.. yazdıklarımı arşivlemek zorunda değillermiş. bunun ne demek olduğunu açıklayayım. "sildik kardeşim iki satır yazıydı nolacak..." demektir bu..
bu ciddiyette bir yönetici tutumunu kınamanızı bekliyorum .. siteden şiirlerimin silineceğinin garantisini görmüyorum.
TUTUMUNUZU TEKRAR TEKRAR KINIYORUM
sayın yönetici
1- bilimsel titiz dediğiniz şeyin niteliğini bana öğretecek değilsiniz, yanıtınızın dilinede kendisinede tarzınız yansımış
2-Kuralları benim için değiştirin demedim, yazılardan kişisel olanı yoktur belki bir yada iki tane 10 un üzerinde yorumumu sildiniz. keyfiydi. sadece bana karşı olduğunuda düşünmüyorum, diğer silinenlerinde farkındayım hepsine karşıyım. ama şu farklaki olgu temelinde yazdığım yazılarla bir tutamam diğerlerini
3- nicklere saldırı yapıldı demişsiniz. karşınızda bir yazar var derhal bu sözünüzü geri alınız. ben kimseye saldırmadım, eğer yazı ile yanıt vermek saldırı ise siz bunu anlıyorsanız, derhal o görevi bırakınız, yazı tarihi polemik tarihidir. saldırı ibarenizi verdiğiniz cevapla ne anlama geldiğini göstermiş durumdasınız.
4- yaklaşık 15 saat geç yanıt vermenizde ciddiyetinizizn bir başka örneği.
5- yaZdıklarım benimdir yönetici olmanız onları silmek yok etmek hakkını vermiyor
yazdıklarım kişisel değildir içeriklidir. silinmesi bu sebeple kuralla ilgili değildir sansürdür.
SANSÜRÜNÜZÜ KINIYORUM
İVEDİ YAZDIKLARIMIN KOPYASINI İSTİYORUM...
Sayın onlyyou bilimsel ve titiz çalışmalar bildiğim kadarı ile önce bir dosya da kaydedilir sonra bir siteye asılır. O kadar bilimsel, titizlikle emek harcadığınız çalışmalarınızı ne kadar kolay gözden çıkarabiliyorsunuz ki bir kopyasını almadan bir yorum alanına sarfediyorsunuz.
size iki kez uyarı yazıldı. ve ilki hiç dikkate bile alınmadan aynı kişi nicklerine saldırı yapıldı. Kural Sitenindir. Siteye girerken okunması gerekir. Baştan o kurallara uymanız gerektiğinin bilinciyle bu sitede olmalısınız.
Siz kurallara uymuyorsunuz diye de size ozel kural ayarlaması yapılamaz sanırım.
15-)Yapılan yorumlarda, konu her ne olursa olsun, üyeler arası isim vererek eleştiri yapılması, düzeysiz tartışmalara girilmesi, konunun kişiselleştirilerek, kişisel ve grupsal tartışma zeminlerine açık hale getirilmesi kesinlikle yasaktır...
kim bu kuralılı ihlal ederse, o yorum silinecektir.
şahsa özel bir uygulama değildir. hala yazıya ilişkin değil yorumlarınız kişilere yönelik.
saygılar
Gizkenti tarafından 8/9/2007 10:15:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bazı arkadaşlarımız siyasi yazı yazılmasını içlerine sindiremediklerini söylüyorlar, sanırım bu insanlar yaşamın siyaset olduğundan haberleri yok. Uzaydan mı geldiler bilmiyorum...
Afganistan'da, Irak'ta emperyalist güçlerin katlettiği, aç bıraktığı, tecavüz ettiği kadınları ve erkekleri biliyoruz, yeni doğmuş bebekleri sütsüz bırakarak ölüme terkettiğini de hepimiz biliyoruz. Ülkemizde 'anamıza hakaret eden' siyaset insanlarını biliyoruz, askeri ücrete makkum edilen milyonlarca insanı biliyoruz, sadaka ve tarikat kültürü ile asalaklaştırılan insanları biliyoruz, KİT lerin zenginlere nasıl peşkeş çekildiğini çok iyi biliyoruz, toplaklarımızın yabancılara nasıl satıldığını biliyoruz.
Tüm bunları göreceğiz ve ses çıkarmayacağız, yazmayacağız. O zaman ben insanlığımdan utanırım arkadaşlar...
Düzeyli eleştirilerde sansürün olmasını emeğe saygısızlık olarak görüyorum.
SEVGİ VE DOSTLUKLA...
mehmet5572 tarafından 8/8/2007 11:36:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
birde ne kadar kuralları severmişiz maşallah dünyanın en iyi yola gelen şairleri maşallah buradalar.
can yücel buraya düşmesin, yerle bir eder masaları
e peki edip cansever küfreder durur herhalde
turgut uyar ne yapardı içip içip başlardı oflanmaya
cemal süreya başka bir düşten bahsederdi ya
herhalde ece ayhan işerdi orta yere
kurallarınız fikir boğuyorsa tanımıyorum kurallarınızı
onlyyou tarafından 8/9/2007 2:25:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
sayın elma kurdu tavsiyeleriniz ve desteğiniz için teşekkürler, duyarsızlık ne demek onu gördüm bu gece, sağolsun muhatapları cevap vermek nezaketinde bile bulunmadılar..
ama harika bir şairimizin harika bir şiiri de vardır... kuralları okudum şiir eklemek alıntı yapmak yasakmış, ne diyelim. artık demir almak vakti gelmişse bu limadan diye gideceğim ama korkuyorum bunuda silerler yahya kemal mezarından hortar neme lazım...
ama bilinsin
"artık demir almak vakti gelmişse zamandan
meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan"
kimseyi bekletmeyiz, herkesin gönlü hoş olsun, başka pencere kilitlenmeye mahkum bu yangın yerinde
elma kurdu diye ben bile desem kendime ismim geçmesi dolayısıyla 15. maddeden site yönetiminde hüküm giyeceğimi bildiğim için kendi ismimi bile geçirmiyorum.
burada sansürlenen yalnızca sizin yorumlarınız değil, zaman zaman bizimde ve yakınlarımızında üstelik bir sakıncası olmadğı halde isim bile kullanılmadı şekliyle sansüre uğradığını tarafınıza bildirmek isterim. şu andaki tepkim, yaşadıklarımızda yalnız bırakılmamız sebebiyle nazire olması adına yapılmış bir destektir tarafınıza. evet kendi halinde üslubu olan aklı selim insanların bir şekilde fikir alışverişinde bulunmaları sebebiyle yorumlar yapmalarına engel konulmasına bende karşıyım.
gözden kaçırmamanız gereken bir hususu nazarınıza vermek istiyorum sizinkiyle birlikte muhatabınızında emekleri silinmiştir. haberiniz ola. en azından üzüntülerinizi mesajla bildirmenizi bekliyoruz şahsına.
hassasiyetinizin devamı dileklerimle...:)
meydanlar dar geldi herhalde birilerine?
burayı da işgal edip, ideoloji ve siyaset rüzgarları estiriyor bazıları...
yazı günün yazısı seçilmiş buna diyecek sözüm yok ama yazıyı açıkçası ben beğenmedim o başka...
bildiğim kadarıyla bu sitede siyaset olmamalıydı ama varmış.
siyasetin olmadığı temiz bir yer yok mu acaba?
siyasetin içinde olup ta midesi bulanan kişilerden olduğum halde bu sitede bir gün bile siyaset yazmadım.
ha yazılması gerekiyorsa mehmet kardeşten alasını da yazabilirdim, yazabilirdik herhalde...
madem bu sitenin belli kuralları var( gerçi var mı yok mu oda belli değil ya) o kurallara riayet etmek en güzeli diye düşünüyorum.
söyleyecek çok şey var ama uzatmak istemiyorum.
ha bir de unutmadan... site yöneticileri bir daha böyle siyasi bir yazıyı günün yazısı diye seçilmesine izin verirlerse kesinlikle bu siteden ayrılacağım .
kurul murul dinlemem ayrılır giderim.
zaten benim gibi bir sürü midesi bulanan üye var .
burası ne gündoğdu meydanı ne de çağlayan meydanı .
siyaset yeri değil bu site edebiyat yeri...
sürçi lisan ettimse affola...
sevgiyle...
yukarıda uygulanan ve tüm günümü harcayarak oluşturduğum yazma çabama karşı girişilen haksız sansür yöntemini kınıyorum. yazdıklarımın tarafıma iletilmesini ivedi talep ediyorum, tüm duyarlı yazı dostlarını destek vermeye çalışıyorum..
yazdıklarım bilimsel titiz incelenerek yazılmış şeyler olup, edebi kaygı taşımaktadır.. sayfalar dolusu bilgi taşıyan yazılarımı silme sansürleme yaklaşımını kınıyorum.. yöneticinin yazdığım şerh nitelikli yorumlara kişisel yakıştırması yapıp, kendi emeğini siliyormuşçasına rahat bir şekilde yazdıklarımı havaya uçurmasına şaşıp kalmış durumdayım. yazdıklarım silinme gerkçesindeki söylendiği biçimi ile kişisel değildir. bu yargı yazdıklarıma haksızlıktır.
tüm bağlantıları içinde fikir akışı sürdüren yazıları, herhangi bir rahatlıkla silmek keyfiyeti gösterenleri yazar tepkilerine havale ediyorum,
SANSÜRÜNÜZÜ KINIYORUM, SANSÜRÜNÜZÜ KINIYORUM, SANSÜRÜNÜZÜ KINIYORUM
onlyyou tarafından 8/9/2007 2:11:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
yukarıdaki yorumumuzla ilgili olarak beyanda bulunmamız taleb edilmiş. bizzatihi muhatabına bildirmenin yegane yolu buradaki yorum hanesi olduğundan beyanımızı buradan yapmaya mecbur olduk. bahsi geçirilmiş olan 3 isyanında burada anlatımı mümkün olamayacağı için Şeyh Bedreddin isyanıyla ilgili iki cümle beyan edelim. Tarihi bir daha okumaya ama yansız okumaya muhattaplarını davet edelim.
Şeyh Bedrettin isyanında Devlete bir isyan sözkonusudur. Kendileri bizzatihi kendi cümleleri ve el yazmaları ile isbatı sonucu isyan içerisinde olduklarını ve hüküm olarak kararın idam olması gerektiğini bildirmişlerdir. kendi verdikleri hüküm dolayısıyla da karar hükme bağlanmıştır. Sevgili onlyyou ya sormak istiyorum, bir fikir birlikteliği yaptığı herhangi bir konuda ihanete uğradığı bir kişi olduğunu görmüş olsa hükmü ne olurdu ???
saygılarımla.
Devlet yönetimi ciddi bir iştir. Tarihse içinde bulunulan şartlar ve mevcut tüm bilgiler değerlendirilerek ele alınmalıdır. Bir kaç tarihçinin beyanıyla yola çıkmak yeterli olmasa gerek. Hele de söz konusu konu Osmanlı Tarihi ise olaylarla ilgili hükümler verilmeden Tapu Tahrir bilgileri dahil olmak üzere
gazavatnameler
fetihnameler
selimnameler
ruzmerreler
sefaretnameler...
daha da sayarım ama lüzum yoktur. Akademisyensiniz Tarih konusunda ahkam kesilecekse her biri incelemelere açıktır. Bizler giremiyoruz ama sizler girebilir inceleyebilirsiniz.
iyi çalışmalar diliyorum... Kolay gelsin. :)
Sevgili Gizkenti,
Yönetici kimliğinizle yaptığınız birinci ve ikinci uyarılarınızda sitenin 15.nci kuralını hatırlatmış ve kişisel çatışma içeren mesajların silineceğini yazmışsınız.
Şöyle bir baktım da,
galiba yalnızca benim yorumum silinmiş.
Meğer ne çatışmacı
ne düzeysiz,
ne savaşçıymışım ben.
Haddimi bildirdiniz,
Teşekkürler ve sevgiler,
Tüm yorumlar için herkese en içten duygularla teşekkür ederim.
Yazılan yazıları beğenen olur beğenmeyen de bu çok doğal saygı duymalıyız zaten. Eleştiri yaparken kimseyi incitmeden, kırmadan yaparsak bir sonuca varabiliriz. Elbette acımazsızca eleştireceğiz 'düzeyli bir şekilde'Kavga ile hırçınlıkla bir yerlere varılamayacağını çok iyi bilen insanlarız.
Susmayacağız; Bildiğimiz, gördüğümüz, duyduğumuz şeyleri ve sistemi sorgulamayı devam edeceğiz. Vahşi kapitalizmin dünya halklarını ve ülkemizi nasıl sömürdüğünü haykıracağız...
Sevgi ve dostlukla...
Hulasa,
"günün yazısı" seçilen bu yazı için tercih kullananların yukarıdaki bir yorumumda da belirttiğim gibi fazlasıyla imla hatası, kavram hatası , yerinde kullanılmayan kelime /deyimler, bariz yazım yanlışlıkları dolu olmasını göz ardı etmişler gibi görünüyor..Bu görmezden gelmeye neden olacak ya da haklı gösterecek farklı ve çarpıcı bir anlatım mı var diye baktığımızda da belirli bir ideolojinin, tamamı tartışmaya açık(yazı altındaki yorumlara da yansıdığı gibi)
fikir beyanından ötesini görebilmek zor..
Bu yazı altındaki bu son yorumumda yazıyı yazan arkadaşımı, kendisini ifade ettiğinden dolayı kutluyor, bundan sonraki seçimlerin ideolojilerimizden münezzeh olmasını diliyorum..
Saygı ve sevgilerimle..
erolbasci tarafından 8/8/2007 9:49:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazıma Star Gazetesine değinerek başlamak istiyorum. 30 milyon dolarlık Star Gazetesi 8 milyon dolara Kıbrıs''lı bir işadamına, sonrada hisselerinin %60''nın Zaman Gazetesinin eski sahibi ve Beytullah Gülen''in sağ kolu olan Hasan Kaya''ya nasıl geçirildiğini doğrusu çok merak ediyorum. Kendilerini ak diye lanse edenlerin nasıl kirli oyunlar oynadığını, masum dindarları kullanarak oyunu alan. Uzan Grubundan TMSF''ye geçen bu gazeteyi değerinin çok altında dincilere peşkeş çeken ve Devletin tüm olanaklarını kendi yandaşlarına kullandıran, devletde liyakatı kaldırıp bir imamı sağlık daire başkanlığına atamayı bile göze alan, en küçük bir okul müdür yardımcılığına bile el atıp kendinden olmayanı atamayan bir iktidar nereye kadar gidecek?
yukarıya aldığım bölüm isim yanlışlıklarıyla bilgi sahibi olmadan gelişi güzel olmuş
1. beytullah değil fethullah
2. fethullah gülenin sağ kolu bu milletdir.
3. o sadece yol gösterir ve uygun olanı düşüncelerine değer verenler uygular .
4 hasan kaya değil zannedersem alaaddin kaya diyecektin
dincilere peşkeş çekmek sahi dinsizler de var mı?
5. öyleyse söyleyinde ben müslümanım yada dinim islam diyenler sadece camiiye gitsin başka iş yapmasın
6.zira ticaret sadece dinsizlerin işimi
ben memleketimi seviyorum zira insanlarıda ayrım yapmadan /dincileride tabii !
Siyasi ve yanlı bir yazı olduğu için bu sitede yeri olmadığını düşünüyorum ki bildiğim kadarıyla da siyasi bir yazı yazmak yasaktı sanırım.
Yorumları okuduğum da neden bu durumlarda olduğumuzu çok iyi anladım.Çünkü malesef tarihimizi bilmiyoruz.Tarihini bilmeyen bir millet kökünden gıdası kesilmiş bir ağaç gibi kurumaya mahkumdur ve biz kuruyoruz..........
Sevgi ve saygılarımla.
arkadaşlar,
bir de içinde bulunduğumuz sitenin kurallarına bir göz atmanızı tavsiye ederim sizlere.
Site Kuralları'nda, onbeşinci madde şöyle diyor;
15-)Yapılan yorumlarda, konu her ne olursa olsun, üyeler arası isim vererek eleştiri yapılması, düzeysiz tartışmalara girilmesi, konunun kişiselleştirilerek, kişisel ve grupsal tartışma zeminlerine açık hale getirilmesi kesinlikle yasaktır...
Lütfen yazı ile ilgili yorumlar yapılsın. yorumlara ve kişilere özel cevaplar yerine. yazı altında, söz savaşına döndürülmesin kişisel doğrular.
tartışma yeri burası değil, forum bölümüdür.
saygılar
Gizkenti tarafından 8/8/2007 4:25:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Birşeylerin iyi gitmediği kesin... Siyasi eğilimlere göre teşhis de tedavi önerisi de değişiyor... Yazıların, derinliğine bakılmadan yorumlanması da, günün yazısı seçilmesi de, ayrıca üstünde düşünülmesi gereken noktalar...
Sevgili yazarımızın 'genel geçer' tespitlerine katılıyorum. Detayda bazı hatalar olabilir, ki yukarıda çoğu dile getirilmiş...
Benim eleştireceğim nokta şu: Bunların hemen hepsi milyonlarca kez yazıldı, söylendi, biliniyor... Keşke diyorum farklı şeyler yazılabilseydi. Üstelik hiçbir çözüm önerisi de görülemiyor yazıda...
Önemli Not: İmla kuralları bir yazının olmazsa olmazıdır. Hele ki böyle bir sitede... İmlanın ne olduğunu bilmeyen sözümona yazar ve şairler ne yaptıklarını sanıyorlar sormak isterim... Bu konudaki vurdumduymazlık, edebi, edebiyatı ve okuyucuyu -en basit teşhisle- hafife almaktır...
okuyan sorgulayan bir beyin karanlık olamaz... muhatap olmamak kelimesinin kullanımı yakışık almadı. bu yapılan vur kaç taktiğidir. gülden hanım siz de okuduğunuz kaynağı söyleyip öyle gitseydiniz. ben de ziyadesiyle merak etmiştim.
ben bu konuda İlber Ortaylı diyorum. illegal değildir. ve her türk genci de okullarda öğretilenle kalmamalı diyorum.
şu yazının altındaki yorumlarla yazının içeriği kıyaslanınca üzülmemek elde değil... yazı ne... yorum ne...
sahip çıktığımız tarihi bilelim , yine sahip çıkalım doğrusuyla yanlışıyla ama bilelim.
tekrar ediyorum o koca çınar ifadesi eldeki sopasının kocalığından geliyor, sopayı elinden eksik etmeyen tüm devletler gibi
osmanlı bayağı uzun yaşadı büyük yaşadı, gittiği yeri aldı ett , bu hoşunuza giden şeyler her neyse.. ama unutmayın bunlar sopanın marifeti. burada yazanların tamamı bu mazlum tarihinin ezilmişlerinin evlatlarıdır. tarih nasıl oluyorda tersine çeviriyor herşeyi şaşmamak elde değil..
osmanlı yı nalamak bugünü nalmaktır. düşüncelerinin bedelini zindanlara tıkılarak ödeyen fikret başkayanın dediği gibi "osmanlı yaşıyor" osmanlı severler dert etmeyin..
onlyyou tarafından 8/8/2007 1:26:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Osmanlılın son dönemlerindede böyle olmuştur. Ama gün geldi köhnemiş çınar yıkılıverdi. "
yazı genel anlamda fena değil ama şu cümle işi bozmuş..
tartışmaya neden olan gülden hanıma tamamen katılıyorum..
osmanlı gibi kockoca bir çınara köhnemiş demek çok ama çok yanlış..
atalarımıza ve tarıhımıze sahip çıkmalıyız...ve osmanlı ki tüm dünyaya hüküm ederken bile adaletten ve eşitlikten ayrılmamış ve hiç bir halkı ezmemiştir...amerikaya bakın ve kıyaslama yapın derim sadece...gülden hanım yeterınce değinmiş zaten...seçilmesini de ayrıca kutluyorum yazıyı..ama aşırı tartışmalara yer verılmemesını temennı edıyorum..sevgilerimle...
kimden okumamı istersin, itersen hammere bak, hangi vakinüvüsü istersen onu aç oku, kardeş kafası koparanları oku. eleştirindeki tutumun tonu harika, aklınız sıra beni iğreti edip, illegal görünümü verip fikirleri tartışmakytan kaçacaksınız. söyleyiniz hangi seçilmiş ayıklanmış pislikleri halının altına süpürülmüş kitaptan okuyorsunuzda sonra dönüp beni gerçekleri okuduğum için eleştiriyorsunuz. peki o zaman girişelim: hakkını vermek lazım değil mi..
babailer isyanı- baba ishak isyanı: yazanı ahmet yaşar ocak, sağ düşüncenin önde gelen tarihçisidir, hacettepe tarih bölümü osmanlı tarihi profosörüdür. kitabın tamamı harikadır ve bu yazarın daha bir çok kitabı makalesi
bektaşilik tetkikleri: hasluck önemli ingiliz tarihçidir tüm osmanlı tarihinde hetredoksi hareketlerini çalışan dünya ve türkiye bilim adamlarının başvuru kaynağıdır..
ahmet mumucu prof. ankara "osmanlı devlettinde siyasetten katl"
devam edicem merak etme :)
m ali kılıçbay feodalite ve klasik dönem osmanlı... kendisi profosördür
ali yaman: şeyh bedreddin hareketi doç tir istanbuldaydı en son
ve gerçekten dev bir yapıt: osmanlı toplumunda zındıklar ve mülhidler 15, 17 yy lar sizin övdüğünüz yükselme devri yani :) ahmet yaşar ocak... özellikle bu kitap katliamlar bilançosudur..
yüzlerce bilim adamının yazdığı islam ansiklopedisinin ilgili tüm maddeleri,
M. Şerefeddin Yaltkaya, "Bedreddin Simavi" eskidir nazımın meşhur destanının konu kahramanıdır şerafettin dönemin istanbul üniversitesi islam müderrisi
Abdülbaki Gölpınarlı-İsmet Sungurbey, Simavna Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin
anadolunun dirlik kavgası celali isyanları: çetin yetkin, artık çetin yetkinide mi ben tanıtayım
halil inalcık, halil berktay, metin kunt, suraiya faroqhi, zafer toprak,
vakaünüvisler: idrisi bitlisi, elvan çelebi, ayvansarayi, hoca sadettin, celalzade mustafa, aşık paşa, katip çelebi, latifii, naima
daha bunu uztırım ama biliyorum bu kjadar uzun bir yazı okunmaz...
kısacası şudur, tarih kıyım tarihi, işkence tarihi ister üstünü ört ister örtme, paşa gönlünüz bilir... ama fikir adına bunca şey söyleyip tarihinle yüzleşmemek, pes doğrusu....
hadi bakalım şimdi sen söyle nereden okuyorsunda hangisi yazmamış bunları çok merak ettim doğrusu, bekliyorum
Günün yazısı gündeme uygun.Ne istiyorsunuz? Ülkemizde yaşanılanları görmemek için bu ne çırpınış.Kimse tarihini yarğılamıyor.Hatasıyla , başarısıyla çınarda bizim di, Cumhuriyette bizim.Çıkaralım at gözlüklerimizi, kaybetmemek için bu ülkeyi ve çocuklarımızın geleceğini sen , ben o değil ...BİZ OLALIM BİZZZ..
Emeğinize ,duyarlılığınıza sağlık
Emperyalizme karşı durmak tüm yurtseverlerin görevi olsa gerek. Bir aydının yaşadığı birime karşı, ülkesine karşı ve dünyaya karşı sorumlulukları vardır. Bizler bu sorumluluk ve yükümlülüklerimizi yerine getirebildiğimiz ölçüde aydınlaşırız. Dört duvar arasında en keskin sologanları kullanmak ve sonundada hiçbir şey yapmamak...bu iş değil. Burada LENİN'in Kausky üzerine söylediği şu söz çok anlamlıdır. 'sen çok iyi konuşuyorsun ama pratikte hiç yoksun'..
İnsanların daha özgür daha mutlu olabilmeleri için. Tam bağımsız bir Türkiye için şimdi konuşmak ve birşeyler yapma zamanıdır...
UMUT VE SEVGİYLE...
Gelelim değerlendirme kriterlerinden yazım hatalarının belli bir düzeyde tutulması gerektiğine uyulup uyulmadığına bu yazıda:
-Beytullah=Fetullah mı yazılacaktı(yazım hatası değilse bilgi hatası)
-Hasan Kaya=Hasan Karakaya mı?
-"Kendilerini ak diye lanse edenlerin nasıl kirli oyunlar oynadığını, masum dindarları kullanarak oyunu alan."(nokta ile biten bu cümle kuruluşuna dikkat..)
-vatantaşında= vatandaşın da mı olacaktı?
-vakayı harbiye= vakayı adiye mi denilmek istenmiştir?
-"İhracı baltalayıp, italatı azdırmış" =ihracat ve ithalat mı denmek istenmiş?
- 10-15 değişik yerde -de, -da eklerinin birleşik yazıldığı görülüyor..
-Cümle içinde büyük harf hataları, örneğin "Devlet" kelimelerinde..
-Küçük harf ile başlayan cümleler..,
Yukarıda saydığım hususlar belki hepimizin bir ölçüde yaptığımız hatalar..Ancak burada dikkat çekmek istediğim husus bu hataları yapan yazar değil, seçimde bu hususların görülüp görülemediğine ilişkin..
İçerik dışında, bir edebi eser olarak bakıldığında bu noktalar gözden kaçmış olabilir mi?
1- ideolojik yazı günün yazısı olmaz diyenlere: idoloji politikten ayrı olman yazı olamaz, ideoloji her fikrin bilinç altıdır, okumasını sökmesini bilen bunu görür
2- gülden'e: biraz daha tarih oku, okudukların sadece padişahların tarihi olmasın onların ayakları altında kilerinde tarihi olsun
3- elma kurdu'na: muhalif görüşlere karşı ilk elden "maraz" yakıştırması yapmaktansa, dünya tarihinde türkiye muhalefeti kadar taşın altına elini, kafasını, yüreğini, gençliğini, ömrünü koymuş kaç tane muhalefet var bunu söyle istersen..
burada bahsettiğin "gördüğünün dışına çıkamayan" eleştirisini daha öncede aldığım için ben olduğumu biliyorum, fikirde bilgide tutarlılık doğru bilincin ön şartıdır, aristodan beri böyle, yok eğer at gözlüklüysem hangi fikrim de olgudan bağamsız konuştuğumu fikir yürüttüğümü söylemelisin, bu doğru olacaktır bence..
atalar konusuna gelince kimin atası kimdir? bu tercihtir, ben şehzade muradın karşısında dara çekilirken "iriş dede sultanım iriş" diyen börklücenin torunuyum, 500 bin türkmeni kılıçtan geçiren yavuz sizin olsun, onur duyarım, o kelle dolu kuyular sizin olsun, bir daha yoksullardan mazlumlardan bahsetmeyin ama rica ederim, hem nalına hem mıhına olmuyor ne yazık kl.. düşünce sadece vicden olmuyor, vicdanla beslenmiş bir bilinç şart
4- mehmet'e:tarihsel diyalektik bugünü bugün olarak almaz, analizini yapmışsın osmanlının, feodal demişsin kapitalistleşemedi çöktü demişsin, fakat komik ki emperyal çağın bu büyük askeri feodalitesine "ulu çınar" demeyi ihmal etmemişsin. kalemin statüko zihniyeti, "osmanlı atamız" zihniyeti karşısında titredi. iki şeyi birbirinden ayıralım, niteliği gereği geri bir insan düzeyini çağının roma, bizans, memluk, timurlu, roma germen gibi imparatorlukların kardeşi osmanlıda insanlık düzeyinin daha güzel günlerinin gerisindedir. vergi, yağma düzeninin eli sopalı devletidir osmanlı ve diğerleri...
artık hamaset ile mi konuşursunuz. bilgi ile mi bilmiyorum, kabul buyurun,
onlyyou tarafından 8/8/2007 12:30:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
onlyyou tarafından 8/8/2007 12:38:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
keşke yazındaki isimleri doğru telafuz edebilsen ve bunuda günün yazısı diye buraya atan yetkilerin analiz dahi etmeden buraya şark diye koymaları sanırım ön yargıdan olsa gerek ama sende haklısın buz amanda prim yapıyor zannedersem gelenin keyfi için geçmişime sövemem derdi akif nede güzel söylemiş
Olumlu ve olumsuz yorum yapan tüm dostları en içten duygularla kutlarım.
Özellikle şunu belirtmeliyim ki 'GÜLDESTAN'IN' dediği gibi. Benim geçmişi kötüleme niyetim yok ulu çınar o dönemin büyüklüğü gösterir. Zaman gelmiş üretim ilişkileri geliştirilemediğinden feodal toplum yapısından kapitalist üretim ilişkilerine geçilemediğinden Osmanlı Devleti yıkılmıştır. Bunu hepimiz biliyoruz...
Yazım sizlerde olumlu yada olumsuz bir iz bıraktıysa ne mutlu. Ayrıca günün yazısı seçenleri saygı ve sevgi ile kutluyorum.Herkese çok teşekkür...
mehmet5572 tarafından 8/8/2007 11:06:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
mehmet5572 tarafından 8/8/2007 11:07:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
mehmet5572 tarafından 8/8/2007 11:07:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bir mülkün TMSF tarafından satışını kuşkuyla karşılıyorsunuz.
Acaba ihaleler nasıl yapılıyor biliyor musunuz?
Kuşkuya yer bırakmayacak bir açıklıkta ve yöntemle yapıldığını söylesem herhalde itiraz edersiniz.
O zaman en azından inceleyin. Keşke Star gazetesini “dinciler” dediğiniz sizin alerji duyduğunuz anlaşılan kişiler değil de başkaları alsaydı. O zaman belki kuşku duymazdınız.
Tıpkı Star gazetesi gibi yine TMSF tarafından satılan Star Tv satışı hakkında pek şüphe yok anlaşılan.
Malum onu Aydın Doğan almıştı.
Şaşırtıcı bir "Günün Yazısı" tercihi..
Tamamen ideolojik, üstelik de sadece bir açıdan bakabilen hemen hergün gazete köşelerinde görebildiğimiz türden bir yazı hangi özelliği ile "günün yazısı" oldu ki?
Hemen her satırına verilebilecek farklı cevaplar olmasına rağmen hangi edebi ölçütler ile bu paye verilmiş anlayamadım..
Bu kurulun tercihi mi? Yoksa ideolojik yandaşlık neticesi yığılan oylar neticesi mi?
Sadece şu kadarını söyleyeyim;
"masum dindarları kullanıp oy alan" diyen düşüncenin "Masum Atatürkçüleri kullanıp, sömürüp oy alan" diyememesi ne derece ideolojik saplantı içerisinde olunduğunu açıkça ortaya koymuyor mu sizce de?
Yazar açısından bakıldığında emek verilmiş, kendi görüşlerini iyi ifade edebildiği bir çalışma olmuş yine de..
Sanırım bu özelliği ile burada..Gelecek için bu tür yazılar örnek olmuştur..
şu an yaşanan talan konusunda insanları aydınlatmaya çalışan bu yazıyı osmanlı polemiğine çevirenleri alkışlıyorum!
bu yazının altındaki yorumlarda beklerdim ki aa evet hatta bir ülkenin candamarı olan iletişim ağı(telekom) bile değerinin çoook altında yabancılara satılmıştır. bir savaş durumunda haberleşme şansımız yok farkındaysanız. cep telefonları bile yabancıların ellerinde. söyleyin bakalım savaş durumunda haberleşmek için güvercin mi yetiştirelim yoksa dumanla haberleşmeyi mi öğrenelim...
iş bu kadar vahimken
orada sadece bir cümle içinde kullanılmış çınar ulu ve uzun ömürlü bir ağaç olup negatif manada kullanılmaz ... bizler hep böyleyiz bir detaya takılıp polemik yaratır herşeyin içini boşaltırız.
böyle aydınlatıcı bir yazıyı günün yazısı seçen kurula da ayrıca teşekkür ederim.
sevgili elma kurdu eline bir sancak alıp yürüyen oldu mu ki arkasından gidelim yoksa siz aldınız da bizim haberimiz mi olmadı... en azından yazılarımızla bir şekilde birşeyler yapmaya çalışıyoruz...
zaman birlik zamanı... sağ sol bitti artık tek yol atatürkün yoludur ve birbirimizle değil bizi karış karış işgal eden emperyalist güçlerle savaşmalıyız...
hürmeti hakeden tüm atalara hürmet ama en çok atatürke
sevgilerimle,
guldestan tarafından 8/8/2007 5:13:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
herkes ahkam ehli olmuş
memlekette kılını kıpırdatan bulunmuyor
önce koy taşın altına elini
sonra gel yanımıza kellemi al taşında
hangi konuda neyin hesabı şaşmış
kuruş kuruş ve adam adam büyürlerken
nesi rahatsız etti bölük pörçük oluşlarınız mı
en iyi benim diye kibirle yürüyeceğinize
indirin başınızı toprağa bir Allah kulununda
siz tutun elinden yürüsün vatan sancağına.
(bu yazıya yorumumdur)
tarih bilgisi taraflı olanlara ve gördüğünün dışına çıkamayanlara söylenecek tek bir sözümüz kalmamıştır.
atalarımıza hürmet boynumuzun borcu gönlümüzün aşkıdır.
saygılarımla
günün yazısı ha..!
tamam berbat bir gündü, kabul hiç yaşamamış olmayı da tercih ederdim ama insaf be kardeşim bu yazıyı hakkedecek kadar berbatta değil di.
Ahmet Erhan tarafından 8/8/2007 2:44:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
onlyyou
yoksulluktan ayağa kalkan halkının kelleleri ile kuyular dolduran kuyucuların, yavuzların, çelebi mehmetlerin düzeni de talan yağma, katliam düzeniydi, belkide alışkanlıktır ne derdiniz :)
sayın onlyyou sizin ağzınıza aldığınız Fatih'ler ,Yavuz!lar bizim şanlı geçmişimzin şanlı liderleridir.Halkının kelleleri ile kuyular doldururken yanlarındamıydın?Neye göre kesin konuşuyorsun anlamadım.Geçmişini inkar edenin ismi nedir bilirsin.Bizim atalarımız Osman bey'den başlar Mustafa kemal'de biter.
Senin o beğenmediğin Fatih daha 18 yaşındayken ülkemizin gözbebeği İstanbul'u fetetmiştir.Bir çağ kapatıp yeni bir çağ açmıştır.
İşte torunlarıda saygıyla anacağına senin gibi eleştirir.ÇOK YAZIK ÇOK....
sevgili guldenimizin yorumuna harfiyen katiliyorum gardas..
Osmanli Turk Devletini kurutan,cokerten o hain gruhlari bir gozden gecirmek lazim... Nasil simdi M. Kemal ve arkadaslarinin zorluklarla kurtarabildigi su vatan parcasinida bu hale getiren zihniyet ve cete artiklarina bakmak lazim...
Simdi birlik zamani gardas...
Ulkemizi kurtarma zamani
Biz bu ulkeyi oylarla almadik ki...
Ama oylarla secilenler ulkeyi satiyor...
Buna asla musade edilmeyecektir... Ne pahasina olursa olsun..
Yuregine ve kalemine saglik gardasim, yazilarinin devamini bekleriz...
direnis tarafından 8/8/2007 1:13:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
özlü yazı, harika soymuşsun giyinik yalanı...
gülden yorumuna gelince, dünya tarihini devletlerin askeri zaferleri olarak görmek yine mehmetin anlattığı sistemin bir bilinç burgacıdır. askeri zaferler açlıktan kırılan milyonlaarı yok etmedi osmanlıda, her gün büyüyen vergilerle halkını kurutan sistem osmanlı sistemidir.
yoksulluktan ayağa kalkan halkının kelleleri ile kuyular dolduran kuyucuların, yavuzların, çelebi mehmetlerin düzeni de talan yağma, katliam düzeniydi, belkide alışkanlıktır ne derdiniz :)
güzel yazın için kutlarım..
yazının bi çık noktasına katılıyorum.
ancak, OSMANLI DEVLET''İ
Köhne bir çınar olarak lanse etmeni tasvip etmiyorum.
Osmanlı bizim geçmişimizin övünülecek bir çok zaferlere imzasını atmıştır.VE en önemlisi hiç bir zaman sömürge düzenini kurmamış,zamanının en güçlü devleti olmasına rağmen hiç bir zaman adaletten ayrılmamıştır.Bu zamanda bile hala sömürgecilerin kol gezdiği bir dünyada bizim atalarımızın ne kadar şerefli ve de haysiyetli olduklarını görmek hiç de zor diğil.O bakımdan bu teknolojiye rağmen hala insanları kullanan bebek katili olanları gördükçe Geçmişimizin hiçde köhne olmadığını görmek zor diğil aslında.tebrikler.
gülden tarafından 8/7/2007 6:19:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
ah be kardeşim doğal ömrü mü kaldı bu düzenin... bu düzen yıllardır bitkisel hayatta makinalara bağlı halde yaşatılıyor dış mihraklar tarafından... bu nasıl bir düşük enflasyonki ne kışın mandalinayı ne de yazın domatesi 2 liranın altında yiyemedik... estirilen bu iyimser havanın suni olduğu o kadar belli ki... medya deenen canavar en çok sebebleniyor bu iktidardan ve onlar değilmi halkın gözünü bu istikrar yalanıyla boyayan...
yüreğine selam olsun
kalemine sağlık
sevgilerimle,