- 4148 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kardeşime Mektup
28.11.2009
Kardaşım, Minik küçük kardaşım;
“Gökten bir yıldız kaydı Karadeniz’e düştü aman aman kardaş yara yaralıyım........Susun kuşlar susun kara karalıyım”
Bugün bayramın ikinci günü. Konuşmadık var üç ay. Sesine hasret, gözlerine, gülüşüne hasret, göbeğine hasret üç ay.Dile kolay. Bir rüya gördüm dün gece sırtını döndün gittin bana.Bilirim annem ölünce yandı ciğerin de, bu yanma başka be kardaş. Haklısın bilirim. Affet demem, diyemem. Ben kendimi affetmem ki senden beklesem. Sen gibi kardeş yokken dünyada bu vefasızlık. Haklısın ölümdür karşılığı. Sen dedin “Öldürsene kendini!”Doğrudur belki tam bedeli bile değildir bu sırtından vurmanın. Canımı sakınmaktan değil senden, bir can değil bin can feda sana! Rahman emretmese bin canım feda!Böyle kolsuz kanatsız kalmak kolay mı sanırsın ölümden!Pişmanlıktan her gün ölmek kolay mı sanırsın?Bilirim ki bir kurşun bir kez vurur. Ama Bu hasret, bu pişmanık, bu acı her an...Çok yaşamam inşaallah yaşayıp eziyet etmem bunca sevdiğime. Çok dua ettim de olmadı.
Karantil lastikli annem gelir işten anneannelerin evinin önüne koşarız el ele yarış ederiz.Sen seversin kiraz almış annem. Sevinçle zor yetişiriz. Yırtık şalı kolunun altında.(Ben o Rabb’e kavuşmuş “Sultanım”a da veremem ki hesabımı.) Okula gideriz el ele. Süt hakkımı aldın derim sana 11 ayımız var arada- ama sanmama ki o on bir ay hiç yok- biz annemin toprağa koyduğu ikizlerinin hediyesiyiz. Karnın ağrıyor bir gece annem başında. Ağlıyorsun, ağlıyorum. Ölüyorum diyorsun. Canım gidiyor. “Allah’ım diyorum alma kardeşimi beni al.”Doktora gidiyorsunuz sabah geliyorsun, dünya benim. Ortaokul, lise hatta kurtulamıyorsun aynı üniversite. Sabah saat 6.30 otobüs yoluna düşmüşüz ağzımızda bir Musatafa Sandal şarkısı “Sabah olmuşsa kimin umurunda...” Gözlerinin içi gülüyor. Otobüs tutar seni endişeliyim. Akşam dönerken gevezeler toplanır başına kavga etme diye gözünü gözlerim. Bir kız sevmişsin kızmışım, aramışım seni o gün. Anlatamam bilirim anlatamam sevmişsin. Sen dedin ya başım tacıdır. Bakmışsın vefasız... İkinci kattayız gözünde yaşlar sen sessizce ağlarken çığlık oluyorum ben. Sen ağlayacağına kardaş beni vursunlar!Vefasızlığı vursunlar dünyadan kaldırsınlar!Mezun oluyorsun .1.80 lik küçük mnink kardeşim. Harman dalı oynuyorsun, boyunca gururum şimdi. Bilirim ki açtığın kollarının gölgesinde en güzel yer benim . Ela gözlüm, kardaşım....Tayinin çıkıyor sana gelirken bitmek bilmiyor yollar. Kızıyorum ama düşmüşsün eğitim sevdasına bir kere anlıyorum. Eşin çıkıyor karşına o uzak yeşil diyarda. Sevdalanıyorsun.Senin, eşinin varlığı hediyeyken bize bir de Osmanımı veriyorsun. Mavişimi her şeyimi. Seneler önce görülen rüyada verilen ismi koyup bir şeref daha veriyorsun bu kirli ruha. Öğreniyorun ,öğretiyorsun. Deniz kenarını seviyorum en çok senle.Kocaman göbeğine sarılmayı, yanaklarından şapur şupur öpmeyi.
Bugün bayram kardaş.Sen uzaktasın. Bayramlaşmadık iki bayramdır.Sen söyle şimdi bütün bu anlattıklarımın değeri bir benim canım eder mi? Etmez.Verebilsem. Yüreğimde bir köz. Kapanır mı bu yara? Kapanmaz. Unutulur mu unutulmaz. Affedilir mi ?Dedim; Sen affetsen ben affetmem. Olmayaydı keşke. Oldu. Sevmek ağır cezalı. Hele sevda bir vefasızaysa. Sor niye sevdin?.....?Sor niye aşık oldun? .........? Bazı şeyler vardır ki anlatamazsın hatta anlayamazsın bile. Ama acı mı...Hele... Yok menendi.
Sağlıklısın duyarım, huzurlusun esas mutluluğum budur. Bayramım budur.
Sarılamadım bu bayramda, kokunu çekemedim yüreğime...Bir toprakta atsalar üstüme...
Sana bu acıyı yaşattığım için çok ama çok üzgünüm. Rabbim sana bir daha acı yüzü göstermesin .Varsın görmesin gözüm, sarmasın kollarım. Bileyim ki mutlusun yeter bana.
Kardeşim... Canım... Her şeyim bu vefasılığa hak helâl edilir mi bilmem-kalemlerini isterdim okul hayatımda hep senden geçindim. Vermediğin kalemleri kaybederdin ya hep- onun yüzsüzlüğüne sığınıp söylüyorum helâl et hakkını. Ben sebep gözünden akan tek damla yaş, selim olup beni boğsun. Küslüğü Allah sevmez.Ben Allah’ın sevmediği bi işi yapamana da sebep oldum. Rabbim affetsin .
“Onu sevenlerinin yürekleri tutuştu... Aman aman kardaş, yara yaralıyım...Susun kuşlar susun kara karalıyım...”
Siminderya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.