- 682 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Kaldırımdaki küçük çocuk
Aralık ayı ortaları yaklaşırken havalar iyice soğudu erken akşam oluyor.Alışveriş için gelinim ve küçük torunumla dışarı çıktık.Ana cadde kenarında parkın kaldırım taşlarında küçük bir erkek çocuk,önünde bir tartı yanına okul çantasını koymuş.Sırtında sadece ceket ne bere ne kaşkol ;o kadar küçük gösteriyor ki okula gidebileceği aklıma gelmiyor.Kendisinden üç dört yaş büyük görünen bir başka çocuk ona vurup tekmeliyor,bizim ufaklısa hüngür hüngür ağlıyor.
"Dur yapma ,neden vuruyorsun "diye ayırıyoruz."ben onun abisiyim""abisiysen vurman mı?lazım deyip uzaklaştırıyoruz.
Bizle beraber bir hanım daha müdahale ediyor.ağabey geri çekilip parkın sırasına oturuyor.Evini ailesini defalarca sormamıza rağmen küçük ağzının içinde birşeyler geveliyor.
Burnumun direği sızlıyor..Nerde bu çocukların ana babası .Sokak çocuğu gibi üst başları perişan değil.Bizler evlatları için her zorluğa göğüs geren bir milletin nesliyiz.Her gün gazete manşetlerine konu olan birçok adli olay oluyor.Bu küçüklerin ana babaları nerde ?Çocuk okuldan geç gelirse neden aranmıyor?Kendi yavrusunu merak etmeyen aramaya çıkmayan anne babalar yarın kaybolup başlarına birşey gelince TVlerde kanal kanal gezip çare soruyorar.
Hava kararınca kurtlar kuşlar bütün mahlukat yavrularını kanatları altına alır.bazı analarda komşu gezmelerinde sigara çay dedikodu evinin yolunu çoluk çocuğu unutuyor galiba..soğuk ve ayaz bir aralık akşamının hissettirdikler...Bütün bir gece o küçüğün acıklı ağlayışı içimi acıttı....
YORUMLAR
KIsa yazılar kolay zanneder bazı arkadaşlar. Oysa zor olan onlardır. Ancak çok usta yazarlar kısa yazma cesaretini gösterir.
Paragraf da koysanız harika olacaktı.
Cesaret edip kısa yazmış ve zoru başarmışsınız.
Yazınız içerik olarak da çok kıymetli. Sorduğunuz soruya cevap veremeyeceğim. Herkes kendi bulsun.
Arayan mevlasını da belasını da bulur muş.
Tebrikler ve saygılar.
handan akbaş
HANDAN ABLACIĞIM YAZDIKLARIN BENİ ÇOK ETKİLEDİ DOĞRUSU.ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORSUN ABLACIĞIM.BENDE SORUMSUZ ANNE VE BABALARA ÇOK KIZIYORUM.ÇOCUĞU DÜNYAYA GETİRİP SOKAĞA ATIYORLAR,SON DERECE İLGİSİZLER.HALBUKİ YILLARCA EVLAT HASRETİ ÇEKEN NİCE İNSANLAR VAR,TIRNAĞINI BİLE BULAMIYAN NİCE KADIN VE ERKEKLER VAR.ÖRNEĞİN BENİM ÇOCUĞUM YOK VE HAYATIMDAKİ EN BÜYÜK EKSİKLİK VE ÖZLEM ÖZELLİKLE BİR KIZ ÇOCUĞU.ÇÜNKİ BEN TEK KIZ OLDUĞUM İÇİN KIZLARI DAHA ÇOK SEVİYORUM.HEM KIZLAR ANNE VE BABAYA DAHA ÇOK DÜŞKÜN OLUYORLAR.AMA MALESEF BİR ÇOCUĞUM OLMADI İŞTE.ŞAYET OLSAYDI KIZIMI BİR ÇİÇEK GİBİ SEVGİYLE,ŞEVKATLE VE SABIRLA BÜYÜTÜRDÜM.AMA BÜTÜN ÇOCUKLARI KENDİ YAVRUM GİBİ ÇOK SEVİYORUM.HANDAN ABLACIĞIM SENİN VE TÜM SEVDİKLERİNİN YENİ YILINIZI ŞİMDİDEN KUTLARIM.ALLAH TÜM DUALARINIZI KABUL ETSİN.SANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK GÖNDERİYORUM ABLACIĞIM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜL KOKULARIYLA ÖPÜYORUM.GÜLHAN KESKİN.
Böylesi sahipli görünüp de sahipsiz çocuklar o kadar çok ki sokaklarda.
İki çocuk birbiriyle dövüş ederken koşarak gidip hemen aralarına girmiş" ne yapıyorsunuz siz. Utanmıyor musunuz kavga etmeye, Neyi pay edemiyorsunuz bu yaşınızda söyleyin bakalım?" dediğimde aldığım cevap beni ürkmüştü.
"Karışma sen teyze, onu öldürecem. Benim kız arkadaşıma bakıyordu" ve bu çocukların yaşı henüz on ya da on bir falandı.
Nasıl bir gelecek bekliyor bizi artık düşünemiyorum bile.
Güzel ama acı bir konu idi. Sevgiler yüreğinize
Böyle çok çocuk var sokaklarda ,sevgisiz ,aç bitap yetişiyorlar,sonrasında da evlenince ne eşlerine eş ne de çocuklarına baba olabiliyorlar,çünki sevgi görmemiş eğitim almamışlar ki.Çocuk yapıyorsak onları topluma faydalı
sevgi dolu yetiştirelim sahip çıkalım yavrularımıza.
Yapabiliyosak böyle çocukları kollıyalım gözetelim.
Duyarlı kişiliğinizi taktir ediyorum arkadaşım sevgiler selamlar.