bey ile icar
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
sahibi külli zaman olan ALLAH(cc) mülk sure-i celilinde mülk benim der. insana bu mülkte gez eğlen ama sahibini unutma. bir iş ya yapılırken rıza-i ilahidir ya da sonradan rıza-i ilahiye kalbeder. 3. bir şık mülkün sahibi nazarında yoktur. o (AC) gelince her kendinden menkul değer infisah eder. ALLAH(cc) mülkünde lillah dışında bir şeyin peşinde giden insan kendi reklemını yapan ve alıcısı sahibül mekan olan ALLAH(cc) olan bir zaman ve mekan kısıtlamasıyla karşılaşırsa. yaptığın icar benimle kaim ve benimle infisah eder derse. bu kullanımın bir ömürlük olmakla dünya denen mülkün ne kadarını ne kadar bir zaman için kullanacağına ben karar verirsem ne oluru sorarsa. insanlar lillah dışında hareket ederek belki de ALLAH(cc) yolunda giden kimselere eziyet veriyor ve farkına varmıyorsa umursamıyorum diyeni de o eziyete sokup sen kim oluyorsun diyorsa.
satmak istediği değer kendi olunca insan hz. Yusuf(AS) olamaz. o kendi halinde oynarken ve eğlenirken güneşi ve ayı gördü. sonra aralarında anlaşamayan ancak pay sahibi olmak isteyen kardeşleri onu kuyuya attı. sonra kendi aralarında didişmeye başladılar.
paylaşamadıkları icar bey ile hz.yusuf(AS) ile son buldu. Kelam en güzel kıssasını anlatırken insana seni aç susuz ve biçare bırakınca mı anlıyorsun kardeşinin değerini diye sorar, kendi reklamını yapmak ön planın adamı olmak hakkı ve hakikati ketmedip kendi sözünün üstüne söz tanımamak fikre paylaşıma açık olmamak, bir taht kurup ordan tebayı seyretmek bunlar azim gerektirir, ve KADİR-İ MUTLAK ancak dilediğine verir.
alemin ameli olarak insanın önüne serilmesi yapılan haksızlığın ayan beyan oluşu ve o kulun HZ. YUSUF(as) gibi olması. kuyuya atılan o düşünceler o karanlıkta bir ışık bekler, iffetini göstermek için. o yüze bakanlar onu gözlerinde büyüttüler der ve mülkün sahibini işaret eder eğer burhanımız olmasaydı. Ben kendini satman için değil bu işi bedbahtlar yapar bana kul olman için yarattım seni.
sıkıntının çoğunu rasuller(ASM) çekti ne diye hiç koca bir hiç. söylediklerini herkes ayrı zaman ve mekanlarda ve bir ömür boyu tasdik etmediler mi? onlara yalan söylemeyen mübarek şahsiyetlerdir demediler mi? Asıl cehennemi yaratmaya yeltenip hallaK(CC) ismini kendi üstüne almaya çalışanlar için yaratılır cehennem. ALLAH(cc) kullarını rızıklandırmak ister. küfrün öncüsü ve peşinden gidenin vay haline. o azim mübarek insanlar hiç bir sıkıntı çekmezdi önüne gelene razı olsa insan, ve hakkı söylese ve biraz da mert olup o korkakların işini kuyuya atmayı tek başına yapsa. kardeşliği korkaklıkta olanlar asla bir arada bulunamaz ve ALLAH(cc) onların kalpleri parça parça ayırır da birbirlerini ömür boyu göremez olurlar. babalarına ettikleri eziyeti kendileri yaşar. ALLAH(cc) sözü haktır. Şehitler mukarrebler sıddıklar ve bunların hepsi olan peygamberler (ASM) ölmezler. onların kelamdaki hikayeleri en güzel kıssaları burdadır gönül evimizde yüzünü görmeden sevdiği veya kızdığı insanlar arasında. HZ. YAKUP (as) sevdiğini göremeyecek hale gelene kadar ağladı da gözüne inen perde yusufların iffetini göremez etti. iffet ve namus ve haya sahibi olursa babası yakup olanın oğlu yusuf olur deedirtti.
alem kendini anlatır nefsin desislerini ve her yeni gelen o kuyudan bir çıkışla nefsini geri getirmiş halde çıkarsa o zaman 7 yıl 7 yılı kovalar nedir bu bitmeyen susuzluk ve açlık olur. ALLAH(cc) kullarına zulmetmez karlı bir alışveriş yaptırır. kardeşini kuyuya atan o insanların önünde ona bunu sana yapan onlarken bu işi bile üstüme alacak ve onların halini sana haber vereceğim der. şimdi seni atan ben değilken seni kurtaracak ve HZ.YUSUF(as)’ın güzelliğini sana bahşedeceğim. gözünün aydınlığı o ışık senin yeniden doğumunu müjdeler, yeni bir çıkışla ve anlayışla o düştüğün atıldığın kıymet bilmediğin bu yüzden san kıyılan bu dünyadan yeni bir perde çekilerek gözlere ve gönüllere tekrar gir o dünyaya ve artık ALLAH(cc) kullarına zulmetmediğini bil. kardeşinin yaptığını sana bir kıssa olarak onları aç ve evsiz ve yurtsuz ve dolaşa dolaşa hakkı arayarak geçirmelerini sağlayacağım, ben sana ve neslinden gelene güzel bir yad bırakacağım. o kuyuya atan kardeşlerinin attığı değeri çıkarıp onların karşısına çıkaran onu tanıtmayan, babasının gözünü perdeli yaptığı içi kendi de kardeşini tanımayan insanlara ALLAH(cc) merhamet etsin akıl fikir versin. her gönülde ve her anlayışta manen yusuf nerde diye sordurmasın. ALLAH(cc) yar ve yardımcımız, seyyidimiz, velimiz, elimizden tutup o kuytulardan kurtaranımız olsun. bizlerden razı olsun.
Hado77
________________________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.