ANNELER ŞEHİDİNE AĞLIYOR DUYAN YOK MU
KÜRTMÜŞ, TÜRKMÜŞ, AÇILIMMIŞ VS. BUNLARDANHAYATININ BAHARINDA
DALINDAN KOPANLARA NE?
YADA GÖZBEBEKLERİNİ KAYBETTİKTEN SONRA MESUT GÜNLER YAŞAMANIN DAĞLANMIŞ YÜREKLER İÇİN ANLAMI NE?
AÇILIM DEDİLER ONLARCA KAHRAMAN YİNE KAHRAMANCA VATAN MÜDAFAASINDA CANINI VERDİ. AÇILIM YOKKEN YİNE BÖYLEYDİ.
HANGİ ANNE DOKUZ AY TAŞIDIĞI, GECE GÜNDÜZ GÖZ BEBEĞİ İÇİN DUALAR ETTİĞİ, NİNNİLERLE BÜYÜTÜP MASALLARLA UYUTTUĞU, OKULA İLK GİTTİĞİ GÜNÜ HALA DÜN GİBİ HATIRLADIĞI, ÇAMURA DÜŞÜP DE EVE ÜSTÜ BAŞI PERİŞAN GELDİĞİ GÜNÜ, İLK KEZ DUDAKLARINDAN “ANNE “KELİMESİNİN O YARIM YAMALAK ÇIKIŞINI VE O ANDA HİSSETTİĞİ MUTLULUĞU, ANNELER GÜNÜNDE ALDIĞI İLK HEDİYEYİ, ARTIK BÜYÜMEYE BAŞLADIĞINI, ASLAN GİBİ BİR DELİKANLI OLUP SERPİLİŞİNİ, BİRGÜN ASKERE GİDİŞİNİ, NE KADAR BÜYÜSE DE O KÜÇÜCÜK YÜREĞE BİR VATANIN EMANETİ GİBİ BÜYÜK BİR MESULİYET VERİLİŞİNİ, VE ARTIK DÖNME İHTİMALİ OLMADAN GİDİŞİNİ, ANNESİNE SIMSIKI SARILIŞINI UNUTABİLİR? KİMİN YÜREĞİ YANMAZ?
AMA ARTIK ÖYLE ALIŞILDI Kİ BU DURUMA. ÖLEN ONUN ÇOCUĞU DEĞİLSE ÖLSÜN. O ORDA KONUŞSUN, KALABALIK HER GÜNDELİCE DİNLEDİĞİ BU NUTKU TEKRAR ALKIŞLASIN. ONLAR ORDA ALKIŞ YAĞMURU YAĞDIRIRKEN TOKAT’TA BİR ATEŞ DAHA PATLASIN. YEDİ KİŞİ, YİRMİ YEDİ KİŞİ HAYATINI KAYBETSİN. ŞEHİT ANALARI FERYATLAR ETSİN. MEDYA GELİP HABER YAPSIN. AKŞAM MİLYONLARCA KİŞİ İZLESİN. BAZILARI TERÖRE LANET ETSİN. YÜREKTEN ÜZÜLSÜN. NE YAPSIN? ÖTEKİ ŞEHİTLER DE OLDUĞU GİBİ BUNU DA SONRA UNUTSUN, UNUTMASA DA UNUTMUŞ GİBİ YAPSIN ELİNDEN BİR ŞEY GELMEYİNCE.
BAZILARI DA EĞLENCELERLE BAŞARILARINA LAYIK BİR KUTLAMA YAPSIN. BİR ZAFER DAHA KAZANSIN. BİR KARGAŞA, BİR KARIŞIKLIK DAHA ÇIKARSIN. HALKIN İÇİNE BİR NİFAK TOHUMU DAHA ATSIN.EMELLERİNE BİR ADIM DAHA YAKLAŞSIN SİNSİCE.
SONRA AİLELERE YÜKSEK KESİMDEN BAŞSAĞLIĞINDA BULUNULSUN. BİR DAHAKİ ÇATIŞMADA AYNI OLAYLAR TEKRAR EDİLENE KADAR BU KONU HİÇ YAŞANMAMIŞ GİBİ, SIRADAN BİR OLAY GİBİ KAPANIP GİTSİN. NASIL OLSA SONRA FİLM TEKRAR SİNEMALARA GİRER ÖYLE DEĞİL Mİ.. BİR FARKLA, OYUNCULAR DOĞUŞTAN PROFOSYONEL. BİR FARK DAHA VAR, BU SEFER ÖLEN MUŞ’TAN VE ADI VELİ YADA BU SEFER ŞEHİT OLANLARIN SAYISI ON BİR.
ŞEHİTLİK ŞÜPHESİZ Kİ HERKESE NASİP OLMAYAN BİR MERTEBEDİR. ÇOCUKLAR YOLLARDA KORKUSUZCA SAKLANBAÇ OYNUYOR, ÇOCUKLUKLARINI DOYA DOYA YAŞIYORSA GELECEĞE DAİR BÜYÜK HAYALLER KURABİLİYORSA BU ONLARIN, AZİZ ŞEHİTLERİMİZİN SAYESİNDEDİR. FAKAT ÇÖZÜM YOLLARI ARAMAK DA DEVLETİN GÖREVİDİR. BİLE BİLE HAYATLARINIKAYBETMELERİNE GÖZ YUMMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR.
EVET HER ERKEK , GÜNÜ GELDİĞİNDEVATANİ GÖREVİNİ EN İYİ ŞEKİLDE YAPACAKTIR FAKAT ONLAR İÇİN DE YAPILMASI GEREKENLER VARDIR.
HER NE KADAR “VATAN SAĞOLSUN” SÖZÜ DÖKÜLSE DE DUDAKLARDAN, YÜREKLERE SORUN BAKALIM KAÇININ DİLİNDEN DÖKÜLENLE YÜREĞİNDEKİ AYNIDIR..
RABB’İM TÜM ŞEHİT AİLELERİNE SABIR VERSİN.