- 974 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
GELİNCİKLER KANADI DAĞLARIMDA
Huzur, insan olanın erdemi yüreğine kuşananın ruhundaki renktir…
Bir bayrağın altında huzurun, birliğin, beraberliğin asil duruşunda nefes almak geleceğe insan insan akmak varken, çizgi dışına taşmak bir vatanın bütünlüğünde haksız yere hak iddia etmek neden?...
Dinen bir rüzgarın altında insanca kardeşçe barışçıl sofranın her bir yanında kabul görmek varken o sofradakilere haince kalleşçe gölge olmak neden?...
Ölüm kusarken ruhsuz eller gelincikler kanadı bugün dağlarımda… Dökülen her yaprakta bir ananın çığlığı ekiliydi… Ekilen her çığlıkta bir daha bir daha yeşerecek nur çiçeklerimin onuru dikiliydi…
Kınalı kuzuların yüreğine kurşun atanların ruhsuzluğuna inat gökyüzünde bir can bir can daha olacak hiç tükenmemecesine...
Çünkü vatanına aşık olan her yüreğin tükenmeyen bir canı vardır...
Doğup büyüdüğü toprakta büyüyemeyenler ya da huzur içinde büyümek istemeyenler diğer çiçeklerin köklerine zehir akıtsa da kan akıtsa da terörün ya da bölücülüğün anlamı vicdandan eksik şimşekler bıraksa da emellerinde susacaklar bir gün…
Kurtuluşa koşanların onurlu savaşından
Bayrağına sahip oluşundaki kusursuz duruşundan
Toprağından atlasına bağımsızlığın son katresine dek alın teriyle kazanılmış bir hazinenin ışığından
Bu kadar ucuz, bu kadar kan kokulu, bu kadar fütursuzca kazanılmaya çalışılması düşüncesi bile hiçbir vicdanın hiçbir mantığın kabul edemeyeceği bir handikap aslında…
Bir şehit anasının yüreği kadar belki yanamayacak yüreğim ama vatanının kokusunu içine çektikçe hiçbir şehidin ölmediğini her birinin bayrağımın asil duruşunda doğan al güller kokan rüzgarında yeniden yeniden Mehmetçikler olup doğduklarını görebilecek kadar insanım ve vatanıma aşığım…
Al duvaklı gelinim dalgalandıkça
Toprağımda mehmetçiklerim bağımsızlığın bereketi olarak her dem nöbette oldukça
Millet olarak bizlerde sahip olunana sahip çıktıkça
Biliyorum ki hiçbir güç bu kutsalı p a r ç a l a y a m a y a c a k…
Mehtap ALTAN
10.12.2009
YORUMLAR
Bir şehit anasının yüreği kadar belki yanamayacak yüreğim ama vatanının kokusunu içine çektikçe hiçbir şehidin ölmediğini her birinin bayrağımın asil duruşunda doğan al güller kokan rüzgarında yeniden yeniden Mehmetçikler olup doğduklarını görebilecek kadar insanım ve vatanıma aşığım…
Al duvaklı gelinim dalgalandıkça
Toprağımda mehmetçiklerim bağımsızlığın bereketi olarak her dem nöbette oldukça
Millet olarak bizlerde sahip olunana sahip çıktıkça
Biliyorum ki hiçbir güç bu kutsalı p a r ç a l a y a m a y a c a k…
***
Her sözcük gönül bağlarıma öyle bir aktı ki, yüreğime coşkuyla gürleyen çağlayanlar gibi VATAN AŞKI ile doldu tümceleriniz şairem.
Bir kez daha okuduğumda inanın yüreğimin usaresini, kirpiğimin ucunda tutamadım.
Ah, bilseniz şu anda ruhuma dolan ayazları, ah bir anlatabilsem size nasıl bağrım yanıyor, ölen gencecik askerlerimize...
Dökülen her kanın faturasının kesilmeyeceğini sananlar, ne kadar acz içindeler!
Hele ki ülkemin şu son günlerinde yaşadıkları ve yaslı yüreklerimizin acı acı çığlıkları, tüm yurdum ağlamakta...
Gelincikler ah, gelinciklerimiz!..
Nurlarda yatsınlar.
Çok manidar bir yazı okudum usta kalemden.
Göğsüm milli duygularla kabardı, okurken...
Teşekkürler şairem...
Kaleminiz daim olsun.
Sevgi ve ışıkla
Üstadem..
Bir yazı okudum usta kalemden, aslında bir yazı
değildi yurdunu seven her insanın haklı çığlığıydı..
Duygulara tercüman olmak, birleşik duyguları
coşturmak veya düşünceye sevketmek usta
kalemlerin işi olsa gerek..Sizi vede usta kaleminizi
tüm yüreğimle kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle allaha emanet ol...yudumyunus
GÖRÜŞLERİNİZ, GÖRÜŞLERİMİZDİR.
TEBRİKLER DOST KALEM
O PKK NAMUSSUZLARINA KARŞI SÖYLENECEK ÇOK ŞEY VAR AMA BU SAYFAYI KİRLETİR DÜŞÜNCESİ İLE YAZMIYORUM.
FAKAT BİR GERÇEK VAR Kİ ONLAR KAYBEDECEKLER. HALK DÜŞMANLARI KAYBEDECEK.
Muharrem Nalçacı tarafından 12/16/2009 12:53:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dediğiniz gibi; sorunun temeli bağımsızlık, emperyalizimin, sömürgecilern bu ülkeden kovulması... Onun yok, etniydi, yok mezhepti yok dindi/cemaatti diyen sayısı belirsiz hikayelerinden uzak durmak.
Ölçü 1923 Türk Aydınlanma Devrimi, İlkeleri ve Türk ulus toplumsalına Atatürk'ün tanım ve kavramlarıyla sahip çıkarak, arkasında güçlü durmak.
Şehitlerimize rahmet, gazilerimize saygı ve bu ülkeye aşık tüm özü-sözü, batını-zahiri bir insanımıza sevgiler yolluyorum.
Esenlikler dilerim.
Göktürkmen tarafından 12/10/2009 9:50:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Çünkü vatanına aşık olan her yüreğin tükenmeyen bir canı vardır..."
Onlar bir öldürür , binleri tekrar dünyaya gelir.Terör denen lanet duygular bir gün kendi kanlarında kendilerini boğar ve "biz bne yapmışız böyle " diye kendilerine sorarlar.
Tükenmedik ve tükenmeyeceğiz de. Öfkeden değil acıdandır çoğalışımız bunu bilmeliler/bilmeliyiz ve bildireceğiz.
Ülkeme ve tüm dünyaya barış ve kardeşliğin gelmesini diliyorum tüm kalbimle. Sevgiler yüreğinize.
Al duvaklı gelinim dalgalandıkça
Toprağımda Mehmetçiklerim bağımsızlığın bereketi olarak her dem nöbette oldukça
Millet olarak bizlerde sahip olunana sahip çıktıkça
biliyorum ki hiçbir güç bu kutsalı p a r ç a l a y a m a y a c a k…
Sevgili Mehtap, sabah sabah duygulandırdınız beni!
Bu kavgalar, zaman zaman dünya kurulduğundan beri var ama, bizim memleketimizde, daha çok var. Sende bilirsin, güzele laf atan çok oluyor. Eh bizim memleketimizde, dünyada bir inci olduğuna göre, bu demek olıyor ki, daha çok uğraşacaklar bizimle. Hain emeller, lokmayı bütün yutamayacaklarını bildikleri için, parçalamaya çalışıyorlar. Boğazlarında kalırız inşallah!
Duyarlı yazınızı yürekten kutluyorum... Sevgilerimle... benden 10 puan.. Vatan deyince, akan sular durur!
EMİNE45 tarafından 12/10/2009 7:46:36 AM zamanında düzenlenmiştir.