- 5532 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HÜRMÜZ ve EHRİMEN
İnsanın içinde HÜRMÜZ(iyilik, aydınlık) ile EHRİMEN(kötülük,karanlık) arasında bir savaş olduğu anlatılır...ve anlatılan şudur ki bir gün bu 2 zıtlık arasındaki savaş başlar.her biri kendi pehlivanını çıkarır meydana, pehlivanlar meydan okur insana..Her zaman olduğu gibi EHRİMEN başlar önce ve ilk pehlivanını çıkarır kötülük dolu gururla..EHRİMENin ilk pehlivanı NİFAK pehlivandır..düştüğü yeri yok eden NİFAK, atıldığı yere korku veren NİFAK.....buna karşılık HÜRMÜZ tarafından MUHABBET pehlivanı çıkar, öle bir pehlivandır ki MUHABBET, onun karşısında durmak biraz sıkar ve sonuçta MUHABBET pehlivan NİFAK ın üstesinden gelir.....daha sonra EHRİMEN tarafından GAZAP pehlivan belirir, gazabından her yer erir ve MUHABBET pehlivanı dayanamaz yenilir, geri çekilir...bunun üzerine GAZAP a karşı HİKMET pehlivan savaş verir..ve..hikmetli bi şekilde GAZAP ı bir hamlede öldürüverir....bunun üzerine EHRİMEN tarafından en büyük koz olan NEFİS pehlivan çıkar gelir...ah şu NEFİS yok mu, herkes onun esiridir..HİKMET ile uzun bir savaşa başlarlar...ancak ....NEFİS in ne kadar güçlü olduğu gülmesinden bellidir,, sonunda HİKMET daynamaz ama HİKMET i öldürmez kendine esir edinir..tam savaşı EHRİMEN(kötülük,karanlık) kazanacaktır ki.....meydana öle bir pehlivan çıkarki..ihtişamından kimse yüzüne bile bakamaz...insanın yüreğini bundan başka kimse yakamaz..bu pehlivanın adı AŞKK tır...herkes şaşırır ama HÜRMÜZ tarafı sevinir..AŞK isimli pehllivanın önünde NEFİS de olmak üzere herkes eğilir...AŞK pehlivan HÜRMÜZ tarafına geçer, iyiliği ,aydınlığı seçer..ve her taraf iilikle aydınlıkla kendinden geçer.......
......Umarım Hayattımıza NİFAK ı MUHABBET le....GAZAP ı HİKMET le....NEFSİ AŞK la durdurabilirizzz..
YORUMLAR
teşekkür ederim..evet bu yazıyı ben bir kitabın bir bölümünden düzenledim..kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim,kitap Filibeli Ahmet Hilmi Efendinin AMAK-I HAYAL adlı kitabı...kişiyi bu alemden alıp farklı alemlere, iç alemine belkide gerçek aleme götürüyor...şiddetle okumalısınızz..teşekkürler..