- 736 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GERİYE DÖNÜŞ MÜ?
GERİYE DÖNÜŞ MÜ?
Açılımla alevlenen sokak terörü, gün geçtikçe dalga dalga yurt çapına yayılıyor.
Sokak teröristleri, bankaları, iş yerlerini zarar verirlerken, hükümet kalıcı bir tedbir almıyor. Polis elden gediğince, devlet malını ve yurttaşın mallarını korumaya çalışıyor. Ama yetersiz kalıyorlar.
Bu fotoğraftan anlaşılıyor ki, hükümet, yurttaşın malını ve canını koruyamıyor. Yani bu gidişat, oniki eylül öncesine anımsatıyor. Daha dün yedi şehit verdik. Yurttaş, sokağa inmek üzeredir. Bazı parti binaları, Molotoflarla yakılırken, bazılarını da kurşunlandıklarını TV kanallarında duyduk ve gördük.
Sokak terörünü kim dur diyecek? Hükümet, sokak terörünü durdurmak zorundadır. Onlar, yürüdükçe, yurttaşların arası açılmaktadır. Bin yıllık kardeşlik, ne çare ki bozulmak üzerdir. Ama hükümet, ısrarla açılımı toplum istiyor demektedir.
Oysa bunu öğrenmenin tekbir yolu vardır referanduma gitmek. İsviçre, referanduma gitmekle, demokrasinin gereğini uygulamıştır.
Alınan karar İslam aleyhinde olabilir. Ama bu uygulama, demokrasi gerçeğidir. Türkiye’ de de demokrasi varsa eğer, referandumdan korkmamak lazımdır.
Öte yandan, şimdilik sokak terörün muhatabı, emniyet güçleridir. Onları da yasalar gereği etkisiz kalmaktadır. Ola ki gölge birileri, geçmişte yaşanan bir mayıs olayları gibi yaşanabilir. Bu da oniki eylül öncesine dönmek demektir. İnşallah o günleri tekrar yaşamayız. Yoksa dün olduğu gibi tarihe yargılamaya çalışırız.
Abdullah Ziya Kabak
YORUMLAR
Tahrik, çatışma ortamı ve felaket tellallığı yaparak bir ihtilale zemin hazırlanmaktadır.
Bir aydır yazıyorum. Bir ihtilal'in ayak sesleri geliyor diye.
Yazı ve davranışlarımızla terör ve ihtilal meraklılarına koz ile cesaret vermeyelim.
İsviçredeki minare yasağının demokratik hak olmadığını ve böyle konuların referanduma götürülemeyeceğini, AB yasalarına da ters olduğunu bilmeden nasıl yardakçılık yapıyorsunuz şaştım.
Osmanlıyı İçindekilerin yıktığını unutmadık.
Engin Tatlıtürk tarafından 12/10/2009 8:19:15 AM zamanında düzenlenmiştir.