kutbo(Kutbettin TOPRAK): Bir 'şiir sever'im. ....Söyleyişi
Şiir’i kucaklayan ve edebiyatı seven bir yürek okumak için... Bu söyleyişi birebir isabet...
........................................
meselci: Kutbo rumuzlu Kutbettin TOPRAK kimdir demek istiyorum ama sayfanızda, kendinizi tanıtma kısmında kendiniz için şunları söylemişsiniz:
Tanıt dediler kendini -kendini bilmezler- Nasıl tanıtayım a dostlar? Bir"Ben" var ki bende içerü Ben bile bilmezem. ....... Öylesine acılı ki yaşam Nereye baksam Akıyor gözyaşlarım Bu Şairlik yanım ........ İşte söylüyorum a dostlar Ben.... ....... ....... İnsanım.
Bu bir söyleyişi olduğu için ve edebiyatdefteri ailesi üyeleri sizi yakından tanımaları için, merak ettiklerini düşündüğüm için ben sorumu tekrar sormak istiyorum Kutbettin TOPRAK’ın özgeçmişini alabilir miyim sizden birkaç cümleyle?
kutbo:
--- 1959 Lice/D.Bakır doğumlu,ilkokul 3.sınıftan itibaren Adanada yaşamını (üçbuçuk yıl
yurtdışı kaçamağı dışında) sürdüren sade bir vatandaşım...
Serbest ticaret ile uğraştım uzun bir zaman. Emekliyim. Hemen hemen herkes gibi,
şiirle orta okul döneminde tanıştım. 20 yıl kadar ilham perileri epey uzak durdu,edebiyat defteri ile tanışdıktan sonra tekrar yazmaya başladım...İlginç değil mi?
Bu nedenle bu sitenin özel bir anlamı var bende...
Yukardaki alıntı yaptığın tanıtım şiirimde her ne kadar "şairlik yanım" desem de
ben kendimi "şair" olarak görmüyorüm...
Olsa olsa şiiri okuyan,bazen karalayan... bir" şiir sever"im .
meselci: Neden edebiyat? Şiirlerle uğraşmanın zevki, mutluluğu ne?
kutbo:
--- Neden olmasın? diyerek cevaplamak mümkün bu soruyu ama...
Edebiyat ..İnsanı en iyi tanıma aracıdır bence ,bütünüyle...
İnsanı, neticesinde güzel bir kalıntı bırakan her uğraş mutlu eder... zevk verir.
meselci: Şiir’de kendinizi nerelerde görmek istiyorsunuz, çizginizi oluşturma sahalarınız ne-ler?
kutbo:
--- Şiir, bir yerlere varmak için basamak olarak kullandığım bir şey değil.
Bu nedenle bir yerlerde görünme çabam yok...
Çizgim... insana ve hayata dair her alandır.
meselci: Neden şiir yazan, duygularını bir şekilde dile getiren, kendini hemen şair olarak görüyor? Şair olmak için ne gibi özelliklere sahip olmak gerekiyor Sayın TOPRAK?
kutbo:
--- Aslında altın bilezik dediğimiz bir meslek bilgisi olmadan,icra etmeden
gelir sağlamadan... hiç kimseye "şair" denilmemeli... fikrimce.
Şairliğin da diğer meslekler gibi ilmi ve bilmi vardır.
Birkaç dizeyi alt alta getirmekler şair olunmuyor... buna "şiir yazan" demeli.
Kısacası... profesyonel şiir yazan, tanınmış, bilinmiş, okunan, üzerinde çoğunluğun hemfikir olduğu kişilere "şair" denilmeli...
Hoş ve güzel bir tilt oluşu... cezbedici... Herkesin kendine takıştırmaktan mutlu olduğu sürece pek bir zararı da yok... Varsın hepimiz "şair" olalım..nasılsa "insan"ız...
meselci: Şiir’in derdi ne olmalı, sanatı sanat için mi yapmalı, sanata toplum için mi sarılmalı, yoksa başka bir kulvardan(değişik,denenmemiş,özgün) mı seslenmeli okurlarına? Şairin duyarlığı ne seviyede olmalı?
kutbo:
--- Şiir;yazanı ve yazdığı herşeyin insana ve yaşama başka bİr bakış açısı ile bakmayı,
baktırmayı göstermeli ilk başta...
yoksa bir derdi yok aslında.... ne sanat için... ne de toplum için olmalı...
kendisi için olması yeterli... geriye kalan olgular ikinci..üçüncü kişilerin algılarına bırakılmalı.
Ne anlarlarsa o...
Duyarlılık, önce kendine sonra iyiye ve gerçekçiliğe olmalı...
meselci: Siz şiirlerinizi harbi bir üslupla yazıyorsunuz, şairin cesurluğu sınırsız mı olmalı? Var mı bir ölçü, şu, ya da bu böyle dile getirilmez diye, şiirde?
kutbo:
--- Yaşamda maskelerle gezinmeme karşın...(mecburiyetten),
Şiirlerimde içimde geldiği gibi yazma özgürlüğümü kullanıyorum...
Bu nedenle harbi bir üslup diye nitelendiriyorsunuz her halde.Yoksa özel bir dikkat sarfetmiyorum...
Cesurluk.. aptal olmayı gerektirmemeli... her alanda.
meselci: edebiyatdefteri.com sitesinin duruşunu nasıl buluyorsunuz?
kutbo:
--- Bu tür siteler çok yapraklı çiçekler olmalı... belli bir duruşu olursa çoğunluğa hitap etmez.
edebiyat defteri de öyle.
meselci: Adana’da, Yaşar KEMAL’ın Çukurovasında hayatınızı ikame ediyor olmanız, sizin için ne gibi avantajları ve dezavantajları var?
kutbo:
--- Öncelikle bir onur... bana ve ben gibilere.
avantaj,dezavantaj durumu pek irdelenmiyor geniş anlamda...
marjinal grup arasında ise... her ikiside olmakta.
meselci: Yapmaktan/etmekten çekindiğiniz dört eylem desem?
kutbo:
a- Kul hakkı yemek.
b- Yaslanacak bir omuz olamamak.
c- İhanet etmek.
d- Sevgisiz-yalnız kalmak.
meselci: Aşağıdaki kavramlar(önünde soru işareti olanlar) sizde ne gibi anlamlara karşılık gelmekte-ler?
kutbo:
Aşkın doğal hali?
--- Gözlerdeki tebessüm.
Mutluluk rüyanız?
--- Sayısal loto!!!!! Şaka şaka
cidden bilmiyorum.... eksikliğine göre değişiyor.
Çocukluğunuzun en güzel hatırası?
--- En son hatırladığım... kütüphane memuresinin
"ay ne güzel bir gülüşün var öyle... neşe saçıyor havaya" demesiydi ortaokul
döneminde...
bilmem çocukluğa girer mi?
Gece sessizliği?
--- ŞİİR ESİNİm.
Sokakta karşıladığınız bir kedi gördüğünüzde?
--- Bakışırız...
Sabah kalkar kalkmaz yapmaktan hoşlandığınız bir davranışınızı alsam?
--- Günaydın demek... yanımdakilere.
Omzunuzu rahat yaslandığınız dayanaklarınız?
--- Aynadaki görüntüme desem... anlarsınız.
Yağmur sesi mi yoksa kuş sesi dinlemek isterseniz(tercih ederseniz), ve neden?
--- Kışın yağmur,yazın kuş sesini
Neden mi... mevsimi de ondan...
edebiyatdefteri.com’da bir türlü erimek nedir bilmeyen(:)))) kardanadam rumuzlu Celal ÇALIK dost-umuz?
--- Özel bir yerde saklamak gerek... hiç erimesin diye
GÖNÜL GİBİ.
meselci: Değerli anlarınızı biizmle paylaştığınız ve gönül pencerenizin ışıklarını gözlerimize serptiğiniz için sonsuz teşekkürlerim sevgili sıcak kutuplu kotbo dostum...
kutbo:
--- Ben teşekkür ederim aslında..Sizi epey beklettim..Ama bahsetmiştim durumdan
Umarım memnun kalırsınız.
saygılar
09.12.2009
..............................................BİTTİ..................................................
YORUMLAR
öncelikle söyleşi ustası "meselci "nickname ile tanınan sn.mehmet selim çiçek dosta,emeğine ....
okuyup yorumlarıyla gönüllerindendeki güzel duyguları aktaran değerli tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler.....
...
herkese ayrı ayrı saygılarımı sunmak isterdim ama
vakit darlığı nedeniyle bu pek mümkün olmamakta..
anlayışınıza sığınmaktan başka bir şey gelmiyor elimden.
saygılar
sevgiler....herkese
--- Yaşamda maskelerle gezinmeme karşın...(mecburiyetten),
Şiirlerimde içimde geldiği gibi yazma özgürlüğümü kullanıyorum...
Bu nedenle harbi bir üslup diye nitelendiriyorsunuz her halde.Yoksa özel bir dikkat sarfetmiyorum...
Cesurluk.. aptal olmayı gerektirmemeli... her alanda.
ben gibi:))))
emeğine zahmetine rahmet selim...
kocaman sevgim
sonsuz saygım...
"Mutluluk rüyanız?
--- Sayısal loto!!!!! "
tebessümle, keyifle okudum bu çalışmanızı da. Hakikaten güzel soruyorsunuz. Çok uzun zaman öncesi söyleşilerinden bir soru ve cevap hala aklımdadır mesela. Sevgili Toynak söyleşisinde yorumuma da eklemiştim. Kaleme has sorular olmalı biraz daha çabalayın birgün burada afet okuyacağıma inanıyorum.
Daim olsun azminiz.
Sevgiler.
sağol Meselci
sağol Kutbo
iyi ki varsınız şiir dostları
.................
sevgili su misali
iyi ki sen de varsın, sağol.
,,,
Sevgili dostumu biraz daha tanımaktan çok mutlu oldum
her ikinizde bu sitede adı asla silinmeyecek kadar derin kazınmış
şahsiyetlersiniz
sizleri seviyorum
sevgi ve saygımla
........................
biz de, ikimiz de seni çok seviyoruz kardanadamımız.
iyi ki varsın, yanımızda.