- 612 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
YA RAB ÜMMETİM
YA RAB ÜMMETİM
“ her peygamberin, makbul bir duası vardır. Ben duamı ahrette ümmetime şefaat için bıraktım.” Buyurmuştur.
Yine İbn Abbas (r.a) rivayetinde Resul Ekrem (s.a.v.) :
“Kıyamet günü peygamberler için altından kürsüler kurulur ve benden başka herkes kürsüsüne oturur, Benim kürsüm boş kalır. Ben, dim dik olarak ayakta ve rabbimin huzurunda dururum. Benim korktuğum husus, kendimin cennete gidip, ümmetimin geride kalmasıdır. Bu arada:
“ Ya Rab Ümmetim” derim. Allahu Teâlâ: “ Ümmetine ne yapmamı istiyorsun?” diye sorar. Ben de: “ Ey Rabbim, bir an önce hesaplarını görmeni istiyorum.” Derim. Böylece durmadan onlara şefaat ederim. Ta ki
Cehennem’e gönderilen bazı kimseler hakkında Rabbimden bana hüccet verilinceye kadar. O dereceye kadar ki, Cehennem’in maliki olan hazin, Ya Muhammed, Rabbinin gazabından Cehennem kendisinde senin ümmetinden kimseyi bırakmamış, kimse orada kalmamıştır” der. Buyurmuştur.
Yine peygamberimiz: “ Ben kıyamet gününde yerdeki ağaç ve kum sayılarından daha çok, şefaat ederim” buyurmuştur.
(İhya 4.c. s. 947)
YA RAB PEYGAMBERİM
Ya Rabbim, kalbimi biliyorsun. Senden sonra en çok peygamberimi seviyorum. Bu böyle değilse canımı hemen al.
Biz kulların, kâinatın efendisini laiki ile ağırlayamadık. Sevgimizden başka verecek bir şeyimiz yoktu.
Ya Rab, Sen her şeyin mutlak yaratıcısı ve hâkimisin. Bizim layığı ile ağarlı yamadığımız Efendimizi Sen; vaat ettiğin Makam-ı Mahmut’ta ağarla.
Akan gözyaşlarımı ibadetim olarak kabul et.
Ayıplarımızı, kabahatlerimizi peygamberimize söyleme. Bizim yüzümüzden utanmasın Allah’ım.
YORUMLAR
Engin bey her yazınızda hiç aklımıza gelmeyen sorular sorup kendimize, her cümlenizde cevapları arıyoruz kendimizce.
Yorum yazamasam da bazen yazılarınıza her yazınızı okuduğu bilmenizi isterim. Çünkü aklıma gelmeyen çok şeyler buluyorum yazılarınızda.
Saygılar yüreğinize
Kadir Suresi’nin 1-5. ayetlerinde bu geceyle ilgili şöyle denilmektedir;
“Biz o Kur’a’nı Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin niteliğini sana gösteren nedir? Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner. Bir esenlik ve huzur vardır; sürüp gider o, tan yeri ağarıncaya kadar.”
"Kadir Gecesi" peygamberler içinde sadece Muhammed aleyhisselamın ümmetine mahsus özel bir gecedir...
diğer peygamberlere böyle bir gece verilmemiştir...
"Peygamberimiz, daha önceki ümmetlerden bin sene cihad eden insanları düşünüp, benim ümmetimin ömrü kısadır, az ibadet ederler diye üzülünce, Allahü teâlâ, (Kadir gecesi senin ve ümmetinindir) buyurup Habibinin kalbini ferahlandırdı."
bizi bizden fazla düşünenlerin değerlerini kendi değerimizi algılamak ve şükrünü eda etmek dileğiyle...
içten ve çok değerli üzerinde düşünülesi huzur veren paylaşım ve dua için teşekkürler değerli yazar Engin Tatlıtürk...
sevgim saygım her daim selamlarımla...
MAŞALLAH SUBHANALLAH
ELHAMDÜLİLLAH
ÇOK GÜZEL BİR DUA OKUDUM.ÇOK ETKİLENDİM.RABBİM CÜMLE MUHAMMED sav ÜMMETİNİ CEHENNEM AZABINDAN KORUSUN.CÜMLE KULUNU PEYGAMBER EFENDİMİZİN ŞEFAATİNE NAİL ETSİN.RABBİM BENİDE AİLEMİDE SİZLERİDE CENNETİYLE MÜCDELENEN KULLARINDAN EYLESİN.amin amin amin.
yüreğinize sağlık.Bu güzel duanızdan dolayı ALLAH ebeden razı olsun kaleminiz daim olsun.saygılarımla.
Muhammed kardeşim; Rabbimiz Peygamberimizden daha merhametli ve bağışlayıcıdır.
O nedenle bizi kendisi yargılayacaktır.
Eğer bu hak petgamberimizde olsaydı; Rabbimizden korktuğu ve haya ettiği için çok çok daha seçici olacaktı.
Bir dua paylaştım. İlmi bir yazı olmadığı için diğer yönlerine bakmadım olayın.
Sarih olmayan hadisler mevzuu biliyorsunuz çok su kaldırır.
Beni de aşar.
Allah cümlemizden razı olsun. Saygılarımla.
selamun aleykum...
yazınızı okudum güzel ve açıklayıcı bir şey olmuş...
yalnız benim merak ettiğim acaba aldığınız ve kullandığınız hadis aacaba sahihmidir... bu konu hakkında bilgi verseydiniz keşke...
şefaat konusu her zaman tartışılan bir konu ve nasıl olacağı hususunda pek fazla bir şey yok... sadece Allah'ın o gün izin verdikleri şefaat edecek bu konu hakkında bilgimiz bu kadar...
tebrikler...
selam ve dua ile kalın...
YA RAB PEYGAMBERİM
Ya Rabbim, kalbimi biliyorsun. Senden sonra en çok peygamberimi seviyorum. Bu böyle değilse canımı hemen al.
Biz kulların, kâinatın efendisini laiki ile ağırlayamadık. Sevgimizden başka verecek bir şeyimiz yoktu.
Ya Rab, Sen her şeyin mutlak yaratıcısı ve hâkimisin. Bizim layığı ile ağarlı yamadığımız Efendimizi Sen; vaat ettiğin Makam-ı Mahmut’ta ağarla.
Akan gözyaşlarımı ibadetim olarak kabul et.
Ayıplarımızı, kabahatlerimizi peygamberimize söyleme. Bizim yüzümüzden utanmasın Allah’ım.
aynı duyguları, bu sabah uyandığımda temaşa edip,düşünüp, hissettimiştim...
aynı zamanda,bu kıymetli dostun kalbindende aynı duyguların tezahür edip yansıması ne güzel olmuş....
bir ekte bizden olsun kıymetli yürek...
O gün, Namaz kıldığımız uzuvlarımız bizleri Rasule tanıtıp (sav) yetiştirecek en hızlı vasıtamız olacak inş....küçücük bir tebessüm bazan...belki içten bir selam....samimi bir niyet mesela....
Hamdederiz bizlere bu ulvi mertebeyi sunan Mevlamıza...
Ehli sünnet vel cemaat çizgisinde birleşmek ve o gün, sırat-i müstakimden hemen önce, buluşmak duamla....
Mükemmeldi.....duamlasınız inş....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 12/9/2009 12:11:53 PM zamanında düzenlenmiştir.