annenin sesi
Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
Bismillahirrahmanirrahiym
Sûra üfürülür. Bir de bakarsın, kabirlerden çıkmış, Rablerine doğru akın akın gitmektedirler.
Ana rahmindeki nutfenin bir karar yol bulup anne rahminde yer etmesi. Hesapsız rızık ve güven içinde olduğu yerde karar bulma. Babasının aleminde ölüp annesinin aleminde dirilme ve yeni bir yaratılışla dünyayla tanışma.
Sperm başında taşıdığı bir enzimle yumurtayı deler ve ondan neşet edecek bir birlikteği çocuk müjdesiyle verir. Yarışma halinde olan insanın özü dirilerin dünyasında kalktığında aynı aceleyle bir hayat yaşar. İlk tanıdığı hanım annesidir ve diğer hanımlara karşı şefkat rahmet ve yaklaşımdaki delicilik/akıl/ve ismeti öğrenir.
Onu günahkar perçeminden sürükleriz der ALLAH(cc). O günahkar perçem bir nutfe iken rahmetle tanışsa da mı? İşte o ilk yaratılışta şahit olunan o rahmet nazarına, ne yapar da insan rahmetsizlik eserleri ile içi boş hurma kütüğü gibi sürüklenir hale getirir insanı.
O ilk yaratılıştaki rahmet ona yolları kolaylaştıranın azametini/kibriyasını insanın üstüne giydirdiği ribasını açıklar. O nutfe imanını bir lisan ile söyler yaradanın emrine baş eğişi kolaylaşmış yolunu, sonradan alnına tekabül eden yerdeki o anlayışı açıklar. Kalpten kalbe nasıl gidilir? Aşk ile gitmek ve gelmek ne demeyi anlatır.Yaratılışının ilk evresinde alim olan nutfe nerden bilir de ona açılan kapı koca bir dünya olur?
Soruların cevapları bakımından anne rahminde yolculuk yapan sperm tek bir yaratılışla dünyaya gelmeden ne merhaleden geçmişse dünya denilen yerde de aynısını arar. Bir rahatlık karar yeri ve hesapsız rızık peşine düşer. Cenneti talep eder ve yaratılışını o ilk anına şehadet eden bir yaşam sürer. O istek bir amaca yönelik olunca dünyevi şefkat ve merhametin sahibi bir ana-babaya dönüşmeye başlayınca o alın artık sorgulanan olur.
Dünyevi sıkıntı adına yaşanan her şey kendinden neşet edecek çocuğun daha dünyaya gelmeden bir sorusuna işaret eder. Gelirken karşılaştığın rahmeti ben de talep ediyorum. Annemi sev beni sev o alınını nasıl günahsız bir haletle dünyaya çıkarmışsan bana da o alın sahibi olarak gel. Babasında ölüp annesinde dirilen orda vefat edip dünyada ölen insan annesinin şefkatini/rahmetini/hesapsızlığını bir ömür boyu arar. Ve ALLAH(cc) ona dünyaya ilk geldiği güne misal tekrar bir yaratılışla toprağın altına sokar. Ordaki meşakkata inat rahmet arayanı da alnıyla sorgular. Biriktirdiği her değerin sorgulaması olur. Ve kişi bir çıkışla çıktığında o rahmeti iktiza eden hali terennüm eder. O hal namazdır ve ekber olan ALLAH(cc) şaşırtmadan karar yerini bulduğun o ilk merhametin tamamına şamil olduğun o ilk gün gibi, seni şaşırtmayacağım yollarını zorlaştırmayacağım der. ALLAH(cc) şaşırtmaz da namazı emreder o yollarda senin kulağına fısıldayan meleği alanın sessizlerini annenin sesine çeviren ALLAH(cc) kabrin altını da bir cennet bahçesine çevirir.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Hado77
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.