- 578 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Kim Ne Götürdü???
Dünya hayatında her insan için Allah’ın rızasını kazanıp cennetine girmekten başka kazanç denilebilecek hiç bir şey yoktur.
Çünkü herkes; bir ömür boyu kazanacağım diye arkasından koştuğu,
Elde edeceğim diye ömrünü uğruna verdiği,
Her şeyini hiç ummadığı ve hiç istemediği bir zamanda terk edip gitmektedir.
Hayatın gerçeklerini görmek isteyenler yaşadıkları hayata biraz daha dikkatli baksınlar, ACABA KİM NE GÖTÜRDÜ?
Götüremediğimiz halde,
Hesabına muhatap olacağımız şeyleri neden bukadar, hasret, haset ve hararetle isteriz.
Ben bu sorunun cevabını bulamadım.
Bilen varsa lütfen benide bilgilendirsin.
YORUMLAR
Değerli dostlar hepinize çok teşekür eder, saygılar sunarım.
Evet Usta Kalem Onur BİLGE;
Keşke hiç bir şeyimiz olmas demek kolay!
amma!
hiç bir şeyi bırak, çooook şeysiz yaşayamayacak duruma gelmişiz.
Allah Muhtaç etmesin,
Mahcup düşürmesin,
Mahrum bırakıp hasret ile hasedin ateşine yakmasın.
Çok verip azdırmasın,
Az verip bezdirmesin.
Saygı ve sevgilerimle.
Allaha emanet olunuz.
Necdet EREM tarafından 12/9/2009 8:31:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
İlginizden ve değerli paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim.
Tabi benim sorum okuyan dostların konuya yoğunlaşmasını sağlayarak, dünyanın fani ve değersiz olduğunu, lezzetlerinin ise helal dairede olsa bile hesabı, harama girilmiş ise azabının olduğunu düşündürerek Yaratıkların en şereflisi, yeryüzünün en yetkilisi ve yaratıcının ise ilgi odağı olan insanın İnsanlık onurunu basit zevk ve önemsiz istekler, emanet servetler uğruna zedeleyip, büyük zararlara uğramaması gerektiği sonucuna vardırmakla beraber, hayatı ahret inancından habersiz geçirmenin, yaşamı anlamsızlaştıracağının altını çizerek, Okurlarımın Ahret hayatına dikkatlerini çekip, sosyal hayatta ahlak ve adalet, Allaha karşı İman ve İbadet, kendilerine ve ailelerine bakan yönü ile de sağlık ve saadet yolunu bulmalarını sağlamaktı.
Tabi bütün bu saydıklarımı benim özel düşüncelerim olarak değerlendirip, katılmayan dostlarında olabileceği düşüncesinden hareketle onlara şu soruyu sormadan edemeyeceğim.
Ahret hayatı olmazsa hayat sonu sıfır olan dramatik bir sahne oyunundan, uykuda görülen korku ve eziyet dolu bir rüyadan veya canlıların, özellikle İnsanların karın tokluğuna zorlu işlerde çalıştırıldığı ve zaman zaman da işkencelere tabi tutuldukları bir esir kampından başka bir anlamı olabilirmi??
Tabi bütün bunlar benim düşüncelerim;
Herkes bana katılmak zorunda değil.
Amma tüm dostlarıma;
Aman ne olur!
Ruhunuzun sonsuzluk duygusunu tatmin edecek ve yaşamınıza değer katacak bir anlam kazandırınız diyorum.
Tüm okurlarıma saygılarımı arz ederim.
Necdet EREM tarafından 12/8/2009 3:49:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bilemiyoruz; maddenin yasası gereği beşeri çekim gücü ile çekiyor.
Bilemiyoruz; tecrübe edinmeden doğruyu nefsimize anlatamıyoruz,nefsimizi atlatamıyoruz.
Bilemiyoruz; şeytanı (düşmanı) tanımıyoruz.Onun doğa üstü bir varlık olduğunu, acayip kulağı, tuhaf gözü biçimsiz bedeni vardır diyerek hayal ediyoruz.Oysa nefs düşmandır.Nefs şeytandır.Evet şeytan bir varlıktır ama şeklini biz tasavvur edemeyiz.O bilgi bize verilmemiş.Kur-an da şeytanın ateşten yaratıldığını açıkça beyan en ayetler var.Düşmanımız ateşten yaratılmış. Düşmana uyarsak ateşe düşeriz! diye her an'ımızı, yaşantımızı Rahman'ın istediği gibi tevazu içinde, Rahmani yaşamaya gayret edersek, biliriz ki eşya yani madde gelip geçicidir.
Bilmek için salih kalple amel edip dünyaya sırtımızı dönmeliyiz...
Bilmek için ilim öğrenmeliyz.
Saadet sırrına erenlerden olmayı Rabbim cümlemize nasip eylesin. (Amin)
Sorunuzun cevabı olmaya bilir fakat paylaşmak istedim.
Bilen birileri vardır!? Ne olmasın.
Esenlikler dilerim.
Saygımla.