- 1419 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAMUK
Ben yamuğu ilk kez ziraat okulu yatılı sınavlarına girerken tanıdım. Ara sıra derslerde görmüş olsakta şeklinden dolayı çok muhabbetimiz olmazdı! Sınavlara çalışırken; kare,üçgen,silindir bunlar hep alıştığımız ve günlük hayatta çok gördüğümüz şeylerdi. İnsanlar farklılığı sever deyip bu yamuğu sorabilirler diye, özel olarak ayrıca çalıştım. İhtimaldir ki, sınavı kazanmama bu yamuk sorusunu cevaplamam neden olmuştur. Bir yamultma sorusu olarak düşünenler yanılmıştı!
Sonra hayata atılınca, zaman içinde her şeyin şeklinin bozulduğunu ve yamuklaştığını farkettim. Ne dağlar,ne denizler, ne de nehirler eski yerlerinde ve yataklarında değildi. İlk günkü halini koruyamamış,zaman onları yamultmuştu!
İnsanların, düşüncelerin, inançların yamulduğunu sonradan farkedecektim. Herkes aynı kapıdan aynı amaç için giriyor diye sanıyorduk, en azından fotoğraf olarak böyle gözüktüğü bir gerçekti. Yine herkesin düşüncesinde ve gönlünde, başka aslanların yattığını, zaman yamultarak açığa çıkarıyordu!...
Bu yamulmanın en fazla kendini gösterdiği yer ve alan ise özellikle az gelişmiş ülkelerde siyaset oluyordu. Herkesin evinde ve saklısında meğer önceden hazırlanmış onlarca pankart vardı. Her dönem ve zamanda sokağa çıktığında, başka bir pankartla geziyordu. Bizler cambaza bakar gibi, hep pankartlara bakarak yamuluyorduk! Mahalle aralarında,caddelerde, meydan yerlerinde; namaz hocası,karabaş tecvidi,halk hikayeleri satarlardı. Kısaca din pazarlandığını anlardık! Hani eskiden çakmak,çakmak taşı yasaktı ya; satıcılar;"pantolon,ceket, kulaklara eğilerekte,çakmak çakmak taşı da var derlerdi!". Bu adamın,din yerine,don sattığını, ancak don satışları artınca anlıyor ve bir kez daha yamuluyorduk!...
Geriye dönüş yoktu! Artık gözümüz her renkten donlara takıldığından,konu mankeninin;kim,nasıl,nereden geldiğine bakamıyorduk. Sonra öğreniyoruz ki,muhteremin dedeleri de mahalle arasında terziymiş ve zamanında paçalı donlar biçer-dikermiş! O günlerde denize girmek adetten olmadığından böyle yaptığını öğrendik!
Hem yamuluyoruz,hem açılıyoruz; şimdi kısa şort moda ama, birgün tanga giymeyeceğimizi kimse garanti edemez! Hem birazda yamularak giyildiğinde;gözümüz mavide olsa da, kırmızı tanganın daha çok yakıştığını kimse inkar edemez!...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.