İNSANOĞLU ve İSYAN !!!
İnsanoğlu hayatın anlamını bilemez. Başına kötü bir şey geldiğinde çok çabuk isyan eder. Mutluyken isyan ediyor musun, Rabbi’ni anımsıyor musun ki üzüntülü anında isyan hakkını kullanıyorsun? İsyan etmeye hakkın yok senin!!! İyinin değerini bilmeyen başının dara sıkıştığında Rabbi’ne sığınan bir kulsun.
Neden bunları yazdığımı bilmiyorum. Yazmak istedim. Çünkü isyan hakkım yokken isyan ettim. Bana ödünç verilmiş bir bedene isyan ettirdim. “Her hayırda bir şer, her şerde bir hayır var.” hadisini yok saydım. İçimdeki şeytana yenildim… İsyan bayraklarımı çoktan havaya çekmiştim. Düşünmeden dilimin ucuna gelen bütün kötü sözleri söylemeye başladım. Kimseyi dinlemiyor, varsa yoksa Neden... Neden… Neden…
İnsanoğluyuz. Her şeyde bir neden ararız. Ben sadece yaptığım hataları düzeltmek istemiştim. Ne zaman düzeliyor, sonunda zafer senin kutla desem, ben o zaferi çoktan kaybetmiş ve hayat bana golünü atmıştı. Sevdiğim bir insan giderken bana; “İnşallah hayata 3 gol birden atarsın.” demişti. O anda bu lafı çok önemsemedim. Ama şimdi bu laf benim için çok önemli. Sınavdasın ey arkadaşım! Bu dünyaya geldiysen sabır ne demek, onu öğreneceksin. Acını yaşıyorsan o acıdan ders çıkartabileceksin ki hayat seni anlasın. Nazım Hikmet’in dediği gibi “HAYATI ISKALAMA LÜKSÜN YOK SENİN.”