- 10702 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Siyah Gül
Siyah
Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırslı inatçı ve şartları zorlayan insanlar siyah rengi çok severler. Varolma ve başkaldırışın rengidir siyah. Bu nedenle tüm makam arabaları veya güç simgesi olan araçlar siyahtır
Siyah Rengin Simgeleri
Siyah ölüm, başkaldırı, güç ve karşı durmanın rengidir. Haşmeti ve tutkuyu simgeler.Diğer yandan evren ve uzay boşluğunu da temsil eder,renklerin yokluğudur
Bazı kültürlerde bilgeliğin rengi olarak kabul edilen siyahı seven kişilerin iş hayatında başarılı oldukları gözlenmiştir çünkü siyah aynı zamanda güç ve otorite simgesidir. Özgüveni temsil eder, ağırlığı ve büyüklüğü.Tüm bunlara siyahın saygınlığına rağmen, gizemli bir görünüm verdiğini de ekleyebiliriz.
Ülkemizde Siyah Gül
Endemik olan siyah güllerin sadece Halfeti’de yetiştiğini belirten uzmanlar, güllerin gonca iken siyah olduğunu söyledi. Dünyada sadece Halfeti’de yetişen siyah güllerin tescil edilmesi için Çukurova Üniversitesi ile birlikte tescil çalışması başlattıklarını açıklayan yetkililer, "İlçemize özellikle bahar ve sonbaharın ilk günlerinde siyah güller yetişiyor. Siyah güller, kesilip başka yere götürüldükten sonra rengini değiştiriyor. Tohum olarak başka bir bölgeye ekildiğinde de buradaki gibi siyah açmıyor. Güller sadece ilçemiz topraklarında siyah açıyor" dediler.
Kapanmada perde perde, Halfeti’nin tülleri
Sönmede ocakları, savurmada külleri
Hüzünle yoğurup, gözyaşı ile yıkadık
Fırat!a verdik bütün siyah gülleri
Hasan Mahir
Siyah Gülün Anlamı
Hayata ne kadar bağlıysam sana da o kadar bağlıyım. Eğer hayatımdan çıkarsan ölüp giderim. Sen benim hayatımsın. Bu hayat senle var ve seninle beraber var olacaktır. Senin varlığın bana hayat vermektedir. Bu hayat senle renklenmektedir. Sendeki renkler olmazsa hayatın olmayacağına inanıyorum. Ben seni çok seviyorum anlamı taşımaktadır.
Siyah Güller asildir, hiçbir gülün asil olamayacağı kadar.
Her gülün dikeni vardır ama her dikenin gülü yok
Siyah Gülün dikeni yumuşaktır, battığı ele zarar vermez
Ne kırmızı, nede başka hiçbir renkteki gül siyah güle dokunmanın ve onu koklamanın verdiği hazzı vermez.
Günleriniz Siyah Gül tadında gururlu ve onurlu olsun her daim
YORUMLAR
Güzel bir araştırma.
Öncelikle emeğinize sağlık diyorum.
Daha önceleride renklerin anlamları üzerine yazılar okumuştum.
ancak SİYAH GÜL hakkında hiçbir bilgim yoktu.
İşin garip tarafı Halfeti'ye gitmeme,
Halfetili ismini sayamayacağım kadar çok arkadaşım olmasına rağmen.
Bayağı bilgiler edindim.Siyah gülden daha asil arkadaşım
sizi candan kutluyorum.
Siyahın tanımı çok ilginç geldi genelde şişman bayanlar siyah giyer şişmanlıkrarını örtsün diye siyah hakkında çok enteresan bilgiler araştırdınız ama bu konuyu es geçtiniz..
Siyah gülün Halfetide yetişmesi başka bir yerde olamıyacağı gayet normal Allahın bir lütfu....
Benim kalemimden dökülenlerde güllerin kırmızı veya bordo iken yaptıkları ihanetle Allah tarafından cezalandırılması...
Bilgileri aldık bir kenara not ettik yeri ve zamanı gelince şiir veya yazılarımızda kullanırız faydalı bilgilerdi.
Ülkemizde Siyah Gül
Endemik olan siyah güllerin sadece Halfeti’de yetiştiğini belirten uzmanlar, güllerin gonca iken siyah olduğunu söyledi. Dünyada sadece Halfeti’de yetişen siyah güllerin tescil edilmesi için Çukurova Üniversitesi ile birlikte tescil çalışması başlattıklarını açıklayan yetkililer, "İlçemize özellikle bahar ve sonbaharın ilk günlerinde siyah güller yetişiyor. Siyah güller, kesilip başka yere götürüldükten sonra rengini değiştiriyor. Tohum olarak başka bir bölgeye ekildiğinde de buradaki gibi siyah açmıyor. Güller sadece ilçemiz topraklarında siyah açıyor" dediler.
Kapanmada perde perde, Halfeti’nin tülleri
Sönmede ocakları, savurmada külleri
Hüzünle yoğurup, gözyaşı ile yıkadık
Fırat!a verdik bütün siyah gülleri
siyah gül
kırmızı gül
beyaz gül
bahane
senin dostluğun/yazın şahane
can dostum:)))
saygımla.
Mona Roza, siyah güller, ak güller
Geyve'nin gülleri ve beyaz yatak
Kanadı kırık kuş merhamet ister
Ah, senin yüzünden kana batacak
Mona Roza, siyah güller, ak güller
ah be güzel kalemli dostum, ne güzel düştü gönlüme siyah güllerin,
ve ne güzel aktarmış kalem duygularını,
ne zaman siyah gül ismini duysam o müthiş şiirden alamam kendimi,
yine alamadım affola dost...
keşke daha fazla puna olsaydı elimde 100 gibi,
günümüm nesriydi...