Evlilik programına çıkarsam ne isteyeceğim ?
Evlilik programlarına bakıyorum
sonra çevremdeki insanlara
gazetelere, kitaplara ....
Soru : Evlenmek istediğiniz kişiden beklentileriniz nedir ?
Cevap : Sevgi, saygı, hoşgörü...
Beni sevsin, saysın, sahip çıksın....
(Evi olsun, arabası olsun, sosyal güvencesi olsun... isteyenler için cümle kurmak bile gerekmez...)
Allah Allah .. diyorum. Bunlar evleneceğim insandan beklentilerim,isteklerim olacak şeyler mi de cümle halinde kuruluyorlar.
Zaten insan evlenmek istiyorsa sevgi, saygı, sahip çıkma zorunluluk gibi var olmalı değil midir ?!!
Bunlar hak değilmidir layık olduğumuz, almak yada vermek zorunda olduğumuz..
Eğer bunlara hayır deniyorsa evlenmeyi düşünmek muhatabımızla aptalca değil mi ?
İstek sahibi insanın seviyesinin ne olduğunu bu kadar çabuk, aleni göstermesi ... İlginç ve acınacak bir durum.
Allah korusun !!!
Böyle diyorsun ama
sevgi, saygı, sahip çıkma .. bu gün en bulunmaz şeylerden biri evliliklerde diye düşünüyorsundur. İyi ama insanlar evlilik öncesi karşıdaki kişiyi tanıma kapasitesinden yoksunsa, aşk yerine başka şeyleri evlenirken öncelemişse eş seçiminde, evliliği bir çıkış görmüşse önceki yaşantısının ağırlığından kaçmak için, "kendini" bilmiyorsa herşeyden önce, kendine değer vermiyorsa yada değerinin farkında değilse vs vs...
ben ne söyleyebilirim ki !!!
Bir de şu var tabi insanlar kendi eksiklerini başkalarında görme eğilimindedirler. Bir insan sevgi verme, saygı gösterme, sahip çıkma .. konularında eksikse, herkesin bu konularda eksik olduğunu düşünüp bu taleplerde bulunabilir. Belki en kötüsü de budur.
O zaman o kişiyle evlenene Allah sabır versin...acısın...
İsteyin isteyin.. zaten hakkınız olanı beklemeyin / isteyin...
ama sonra gidip birilerinin dizlerinde ağlamayın...
Lütfen...
ben ne isteyeceğim ?
Huri yüzlü,
90/60/90,
mesleği olan,
insanın görünüşüne değil yüreğine bakan,
zengin,
uzun boylu,
okuyan,
yazan,
bilgili,
anlayan,
yumuşak huylu,
ahlaklı,
hiç evlenmemiş,
az konuşan/az uyuyan/az yiyen
eşi çağırdığında sağı solu ağrımayan...
şaka...şaka...
YORUMLAR
"Evliliğe elinizde boş bir kase ile başlarsınız. Elinizdeki boş kase, evlilik niyetinin en başında bulduğumuz aşk ve güven, sevgi ve saygıdır. Bu kase elde olduktan sonra, kaseye dolduracağınız çorbanın tuzunu, suyunu, acısını, kıvamını, baharatını birlikte belirlersiniz. "
diyor Senai Demirci
Baharatların kıvamını iyi ayarlamak gerek ki tadı damağımızda her daim kalsın ...
nice zamandır izlemediğim bir kanal vardı ona takıldım 2 gün önce,
benimle evlenirmisin diye bir programdı,
orta yaşlı bir bayan aday vardı koltukta ve isteklerini anlatıyordu,
odada ki gülüşmelere inat bekledim ne isteyecek diye,
yurt dışından emekli veya yurt dışında yaşayan birini istiyorum dedi,
hazirandan beri yurt dışındayım ve burada olmanın zorluklarını anımsadım tek tek,
ve acı bir tebessüm aldı yerini dudaklarımda,
hiç olumuydu böyle bir istek?
neden olsun du ki?
insan nedensiz bir şekilde yurt dışında yaşamayı isterdi ki?
şaştım kaldım ve kapadım tv yi,
çocuklarımın böyle bir programı izlemelerini istemedim,
evlilik her zaman kutsal olmalı ve esasları olmalı diye düşünüyorum,
sevgi, saygı ve hoşgörü esas olmalı,
para, ev, maaş, maddiyat değil...
tebrikler çok güzeldi konunuz,
ve ben ne çok konuştum,
dilerim kimse izlemez bu tarz programları ve yayından kaldırırlar...