- 424 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARALAMA YAZILARIM
KARALAMA YAZILARIM
..azab , kulağa gelişi ses ritim sesleniş okuma açısından bile azab ..yağdı yağacak gibi gökyüzü bekliyorum inceden bir yağmur felakete dönüşmeyen .. ..haklı yaşamak önce haklı insan olmakla başlar ve öğreterek herbir konuyu yeryüzü insanlarına işleyerek hakk’ı .. ..bugün yağmadı yağamadı yağmur ne kadar istediysem .. SUYA VE CAMA VE DURU GÖLLERE DÜŞEN AKSİM eğlence aynaları gibi .. ..yağmurun her damlasını tuttuğum günler güzel günlerdi...istanbul bana yedi rengi yaşattı...yağmurlar bile mavi..ne çok mavi var bu şehirde...ben rengimi sevdim.. ..bir asma saat her zaman düşlerime giriyor çıkmıyor da onun tik takları beni vurmuştu vurduğu yer kanıyor .. ..ne zaman nerede gelincik görsem kıpırtı kıpırtı depremler geçirir içim .. ..güz soğukları bir var bir yok saklanbaç oynar gibi güneş akşam yaklaşıyor üşüyor bedenim hiç dirençsiz.. ..güz soğukları bir var bir yok saklanbaç oynar gibi güneş akşam yaklaşıyor üşüyor bedenim hiç dirençsiz.. kaç istanbul nasıl hiddetliydi yağmur yer gök başka istanbul olmuştu hayat bir yandan akıp gidiyordu seli de katarak kaderine .. ..bütün sevinçler mutluluklar hüzün ve acı olarak geri dönüyor bana... ..bugün gök böyle bir şey bayram sonrası ilk gün bu mesai gününde kendimi çabuk toparlamalıyım .. ..dün akşamdı balkondan seyrediyorum ankara’yı hem gökyüzünü yıldız doluydu şehir ve gök .. ..evet ya akla ilk gelen hemen çay tabi oysa hayat bir semaverse .. ..her şey yaş kuru gözlerde saklı.. ..kedileri çok seviyordu sevmeyi onunla öğrendim nerede bir kedi görsem onun sevdiği gibi sevdim hep ..meğer kedileri anladıkça onun ruh derinliklerinde sevilmeyi sevildikçe de nasıl da bir huzur verdiğini geç te olsa anlamış oluyordum.. ..tabi ki bir başka dünya var hem ölümsüzce hem hiç sıkılmaksızın sürekli saadet her daim sağlık huzur ve selam dolu .. ..hiç dinmeyen bir sızı gibi bu büyük kentte kaybolan değerlerimiz .. ..EVET O DÖNÜŞ GÜZEL BİR KISA TATİL SONRASIYDI OTOBÜSDE YAN YANA OTURUYORDUK NE GÜZELDİ ESKİ GÜNLERDE OLDUĞU GİBİ .. ..öyle değil mi ? tabi ki öyle buldum öyle gördüm seni .. ..ve akşam olunca geçeceğim beyazıt semtine oradan fatih semtine oradan eminönü sonra üsküdar belki bir sis ortamı içinde kalaCAĞIM geç vakit .. ..özlüyorum istanbul’u ankara’da şimdi ve sisli bir istanbul sabahını arıyorum o yeter bana kokusuyla denizin .. ..tıpkı bugünkü gibi gök sessiz kurşuni rengiyle düşündürücü .. ..hayat beklemeyi de umutları kaybetmemeyi de öğretiyor insana.. ..güz geldi kış göründü insan hüzün yüklendi hayat irileşti .. ..evet çiseliyor işte yağmur bir sokakta duyulan ayak sesleri gibi ağaçlara yapraklara camlara vuruyor damlalar .. ..üsküdar..üsküdar kendimi düşlerimi duygularımı serdiğim deniz orada boğazın en güzel mavi köşesi yalnızlığımın kız kulesi bütün istanbul gözlerimin önünde akıp giden serin derin zengin mavi sular ...hepsi hepsi orada kağıt helva elma şekeri ve sevinç kaynağım martılar .....erguvanların açmasına daha çok var ah bu bahar hiç kıymetini bilemedim erguvanlarla konuşamadan gelip geçti .. ..aşırısı ..her şeyin aşırısı zarar ve yasaya aykırı..fıtrata uygun olan fıtri refleksleri reddetmemektir ... ..her şey çözlmüyor.. ..unutmuştum gerçektenbu şiire rastlayıncaya kadar hayatımızın ilk hırsız dehşetini... bir gece yarısıydı dolaşıp durmuş uykularımızda almış götürmüş bir bizi sağ bırakarak... ..denize yakın bir şehirde yaşamak veya deniz şehrinde olmak insanı sahillerinden bırakmıyor doğrusu insan sıkılmaz böyle yerlerden .. ..en güzel mevsimlerde bile böyle olmuyor muyuz hiç sebepsiz kendimizi ve çevremizi mutsuz edip dururuz.. RÜZGARIN HİÇ KESİLMEDİĞİ BİR GÜN DÜ ....ayrılık ve kavuşmalar insanın ömür grafikleridir .. ..ben gökyüzümü her gün görüyorum her gün birçok gökyüzü gelip geçer üzerimden ancak illa ki benim olsun isterim sevdiğim... ..özlüyorum o çocukluk günlerini annemin dikip biçmekten usanmadağı o yamalı pantolonlarımı da özlüyorum .. ..dizlerimde özellikle dikilen o yamalı pantolonlarımı giymekten asla gocunmadım üstelik annem ne de güzel dikerdi ve bana farklı bir güç moral verirdi sanki ... ..doğumlar ve ölümler hiç değişmeyen gün doğumu ve batımları gibi ilahi yasanın değişmez güzel yasaları .. grip vurdu geçti bizi de küçük oğlum şimdi yatıyor evde …ayakta ve çalışarak atlatmayı düşünüyordu olmadı ...ne yazık ki şimdiki gençler kendi kendine bakamıyorlar dağınık kontrolsüz vce tedbirsiz hayatın her zaman şen-şakrak düz gideceğini sanıyorlar feryat etti sonunda benimle ilgileniiinnn....))) ..istanbul ve bir kandil gecesi sultan ahmet-beyazıt meydanı..huzuru ve ruhsal yücelişi hissedebilirsiniz... ..bu kaçıncı bayram olacak babam olmadan yine çok hüzün dolacak içimize .. ..özlüyorum o yollardaki yaşanmışlıkları.. ...özledim hatıraları bayram yaklaşıyor yine ankara yolları görünmekte .. ..hayat daha binlerce sürprizi bekler bizi .. ..daha mürekkeplerin yetmeyeceği kadardır yazmakla hayatın bize verdikleri... ..YAŞADIĞIM ŞEHİR ACI VERSE DE SEVİNÇLER KATSA DA İÇİNDEN DENİZ GEÇSE MARTILAR ŞARKILAR OKUSA DA SONUÇTA BENİ VE SENİ TUTUYOR ... ..sen gelmemişken ben yalnızken meğer seni beklemiş durmuşum yalnızlığım olmuş beklemek seni sen geldin yalnızlığımın adı oldun sen gidiyordun ben kayboluyordum ne cenneti ne cehennemi tanımıyordum ... ..yalnızızdır gerçekten yalnızızdır eğer bir gerçek dosta rastlayamamış bir dinleyenin yoksa.. sever oldum yalnızlıkları insan severse en olumsuz duygularıyla yaşamaya alışıyor giderek derdini sevmesini bilmeli insan .. ..bu şehir bu istanbul değil mi her birimizi aşka sevdaya kaybolmuşluklara yeniden hayat bulmaya hayatımızı kaybetmeye insanı insanlığına kavuşturmaya insanlığından uzaklaştırmaya daha yüzlerce bir tarafdan nur bir taraftan kir akan iki başlı çeşme gibi ruhumuzu yıkayan .. İSTANBUL EFSANE ŞEHİR MUHTEŞEM MAVİ.. ..ve yağmur bir başka yeşil farklı bir mavi ile süsler istanbul’u kuşlar daha siyah martılar daha beyazdır .. ..İÇİNDE OLMAK TA İSTANBUL’UN AYNI HEYECAN VE SİTEM VE HİCRAN VE VUSLAT DIŞINDA KALMAK TA HANGİSİ UYGUN ACABA TAM BİR KARMAŞA DUYGU FIRTINASI ... ..narı da nur kahrı da nur istanbul sen ıslana dur bu yağmur bu soğuk çoğaltan yağışınla hayat devam ediyor üzerimizden üzerimizden geçerek ....sıkıldıkça canım şehrin meydanlarına oradan deniz gören sahil bahçelerine kendimi bırakışım olmazsa çekilir gibi değil derdi şehir hayatının .. ..bugün poyraz var hem lodos ta geri kalmıyor dalgaların coşkulu raksı hem dinlendiriyor hem endişe katıyor gözlerime .. ..şehir kalabalık ve bir o kadar da ıssız İNSANLAR ÇOK YALNIZ .... ...kar ve getireceği soğuk görüntüleri merak ettim doğrusu çünkü çok çabuk unuttum nasıdı o soğuk haller ...kar yağsa bembeyaz bir dünya olsa hiç leke görülmese.....BAYRAM YAKLAŞIYOR..HAYATIMIN EN GÜZEL ÇOCUKLUK gençlik yıllarımın şehri ...ayak izlerimi bulmaya gideceğim yine ANKARA ..hangimiz gurbette değiliz ki yaşadığımız her yer gurbet eğer sevgiden mahrum edilmişsek ... ve güvenli şehirlere daha çok özlem duyuyor insan temiz tertemiz beş vakit güzel görünen ..
MUSTAFA KAYA
İSTANBUL / 2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.