- 556 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
NADİ
GÖZLERİNİ SEVİYORSAN
“ Şüphesiz bu Kur’an, Müminlerin yol göstericisi, onlar için bütünüyle bir rahmettir.”
Neml 77
“Yavaş yavaş, güzel güzel Kur’an oku!”
Müzzemmil 4
“ Kim, Benim öğüt olan Kuran’ımdan yüz çevirip uzaklaşırsa, ona dar, sıkıntılı bir geçimlik vardır. Kıyamet günü onu kör olarak diriltiriz.” Taha 124
NADİ
Çok genç, çevik, güçlü, hızlı ve akıllı olduğunu düşünürdü fare Nadi. Hızlı yayamı seviyordu. Gençliğinin verdiği cahillikle aşırı cüretkâr davranışlardan kaçınmıyordu. Korkmazdı korkması gerekilenlerden. Kartallar ve yılanlardan bile korkmazdı. Hiçbir düşmanı ona erişemezdi. Çok ama çok hızlıydı o.
Uçan ve koşan ve sürünen düşmanlarından göstere göstere kaçmak ona zevk verirdi. Hayatı ile oyun oynarken gerçek dünyadan uzaklaşır, hayalindeki dünyayı yaşardı. Yaşadığı her büyük tehlike onu bir büyüğüne hazırlar ve iterdi.
Yılanları oynatmaya bayılan Nadi, büyük bir yılanı kendine oyuncak etmişti. Onunla her gün kovalamaca oynardı. Önünden geçer, takip etmesini sağlar, üç delikten birine girerdi. Yakaladığını sanan yılan sevinçle peşinden deliğe girse de, deliğin arkadan çıkışı olduğunu çok uzun bir sürünmeden sonra anlardı. Daha başka oyunlarına da düşer ve hırsından kahrolurdu yılan.
Kimseyi dinlemeyen Nadi, yine yılanı peşine takmış deliğe doğru seğirtiyordu. Bu sefer mesafe çok yakındı ve yılanın ıslığı kulağında, nefesi ensesinde idi. Nadi’den sonra yılan da hışımla deliğe dalmıştı. Nadi önde yılan arkada bayağı seyahat ettiler. Deliğin çıkışına geldiklerinde bir başka yılanın varlığını fark ettiler. İki yılan arasında dişi fare Nadi, donmuş kalmıştı. Gençliği, çevikliği, gücü, aklı ve hızı yok olmuştu bu büyülü ortamda. Çöktü ve ölümü kabullendi oracıkta. Yılan: “ Birazdan seni yiyeceğim genç fare. Neden belanı arandın onu anlayamadım? Tabiatımız gereği av olduğunu bilmez misin? Bir gün kazaya uğrayabileceğine hiç mi ihtimal vermezdin? Evdeki hesapların her zaman çarşıya uymayacağını hiç mi duymadın?
“ Sen benim yaşlı annem babamı yedin. Çok doymuştun benimle ilgilenmedin bile. O günden beri sana düşmanım. Yaşlı ve yavaşlığınla alay edip seni öldürmeyi düşünüyordum. Bir farenin bir yılanı yok edeceği güzel bir yol da bulamamıştım.
“ A cahil kız. Av da avcısını avlayabilir ama sabır ve akılla. Senin baban da benim anne ve babamı kış uykusundayken yuvamızda belinden kemirip öldürdü.
Siz ısırırken bir salgı çıkarırsınız ki uyuyan uyanmaz ve acı duymaz. Ama ölür.
Siz uyurken biz ayıkken felç ederiz. Zamanlama hatası yapan ve toy olan da avlanır. Kale kapıları içerden açılırsa surlarının görkeminin önemi kalmaz.”
Nadi oracıkta hayata veda edecekti yaşlı bir yılanın ağzında. Türklerin bir sözü vardır kulaklara küpe olacak: “ Ava giden avlanır.” Ve unutmayın; şeytan kuşu iki ayağı ile yakalanır.
YORUMLAR
Kainatın Sahibinin, öğütlerini, bize bildirdiklerini ne kadar az okuyoruz değil mi ? Çok haklısınız. ( Af buyursunlar. inananlar olarak, Kuran'dan uzak durmamızın ders almamızın çok büyük bir cahillik, akılsızlık olduğunu hissettim)
Farklı, güzel ve üretken bir kalemsiniz. Fırsat oldukça, yorum bırakamasamda okumaya çalışıyorum.
En önemli, yapmamız gerekenleri hatırlatan paylaşımınız çok güzeldi. Daim olsun inşallah. Yüreğinize sağlık, tebrikler
Rabbim yardımcımız olsun.
Çok güzel bir paylaşım,beyin jimnastiği yapıp beyni çalıştırmak gerekli..yaklaşım ve konuyu ayetlerle pekiştirmek daha da anlamlı..aslında varılan sonların ,baştan ayetler içinde hep bahsedilen olduğunu biliyor olsak ya da öğrenmek için biraz gayret etsek sanıyorum doğrularımız yanlışlarımızdan daha fazla olur,doğru doğruyu bulacak yanlışda ortadan kalkacaktır,tedbir hataya fırsat tanımayacaktır..paylaşım için emeğinize sağlık,saygılar
Ayetlerin öykü ile ne ilişkisi ver diye düşünebilirsiniz haklı olarak.
Ben öylüde aslında sosyal hayattan bir kesit sundum. İbretlik olaylar oluyor demek istedim. Her şeyi tecrübe ederek öğrenmek bazen acı verir.
Oysa kutsal kitabımız ibret alınacak en doğru kaynaktır.
Çok okuyan bizler bile Kuranımızı hiç denecek kadar az okuyoruz.
Türkçesinden yada anladığımız dilden; Kutsal kitabımızı okumaya gayret edip, öğüt alıp, rahmetinden faydalanmalıyız.
Ahrette sonsuz bir yaşam var ve hiç bir kardeşimin ebediyen kör kalacağı bir ortama uyanmasını istemem.
İyi niyetimi mazur görün. Saygılarımla.