- 554 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOR SALKIM SOKAK
...11.05.2006 / kandili
yaa bugün ne ilginç bir konu yaşadım...yani daha da yaşıyacağımı sanmıyorum...hem güzel hem ilginç hem unutulmaz...dersten çağrıldım acil bir organizasyon varmış ilçenin "..MOR SAKIMLAR.." ..konulu bir toplantı..boğaza nazır kandilli sırtlarında şahaser bir manzara içinde okullardan 10 ar öğrenci 2.şer öğretmen...koyulduk servisle yola...meğer mor salkımlar konulu bir şiir yazmak gerekmiş..hazırlıksız yakalanmıştık...hadiii öğretmen arkadaş acil hemen bir şiir karala demez mi..? öğrenciler de şaşkın..yaa hocam şimdi şiir nasıl çıkar ya..elime bir kağıt verdiler...yağmur başladı ve daha bir anlamlı kılıyordu toprak-çimen-ağaç-çiçekler kokusuyla bir bahar cıvıltısı..allah ’ım ne yazabilirim ki...yaw ne bu mor salkım...biri bana anlatsın ki yazayım.....hocam siz yazarsınız ..siz ne olduğunu da bilirsiniz..gecikmeyin başlayın demezler mi ..?..çaresiz öyle dağınık ve acele karalama sözler alt alta mısralar yerleştirdim ki valla işte tamam deyip şiiri öğrenciye verdim.. ve boğaza tam açık bir yüksek tepedeyiz...belediye başkanı ve alakalı bürokratlar ve okullar...dizildik sıra sıra..ilk konuşmayı rahmetli cemil meriç ’in kızı ümit meriç yaptı..sonra bir öğretmenve sıra bizim öğrenciye geldi..yaw çocuk bir okudu ki...boğaz akmadı durdu..yağmur tekrar başladı...insanlar sessizleşti..kuşlar ağaçlara kondu...ben çocuğun böyle güzel bir ses ve tonlama ile okuyacağını asla beklemiyordum..inanın dünyanın en başarısız ve en kötü şiirini bu öğrenci acaip vitrinleyebilir ve süsleyebilir...dinlerken dünyaca ünlü ve çok ünlü br şairin sanki çok meşhur bir şiirini okuyor gibiydi....tören bitti konuşmalar ve alkışlar bildik şekilde gelşti ..kokteyldeyiz ümit meriç geldi şiiri yazarı olduğunu sandığı öğrenciyi güzel okuduğu için tebrik etti...bizim yanımızdan ayrılmadı ve evine davet etti muhakkak bekliyordu bizleri...ben boğazın vazgeçilmez büyüleyici güzelliğine kendimi kaptırmıştım olamaz böyle bir çekicilik ...çok tkilendim..ilk kez bu mekana geliyordum ve buradan çıkarken görevliye ..bana lütfen iyi bakın tekrar geleceğim buraya beni içeri almalısınız..".çünkü girmek için üye olmak gerekiyormuşşş....işte yağmur altında acele ile yazdığım ve çok beğenilen alkışlarla hayretlere düştüğüm şiir...valla bugünü hiç unutamıyacağım...
mor salkımlı bir sokaktayım
vurdum yalnızlığımı sokaklara
gezgin kuşlar gibi .
parke taşlarında ayak seslerim
bir melodi .
iki büklüm karanlıklar içindeyim
kayan ışıklar renkli .
gölgelerin sinesinde yaktım
kederli alevlerimi .
şafak söküyor yorgun ruhuma
mor salkımlı bir sokak bakıyor
demirden yokuşların sonunda .
ve ,
kızıl mor bulutları çiziyor kuşlar
bahar yağmurları düşüyor
sevdaların üzerine
ne yükleri çekti omuzlarım
ne gülücükler attım bağ bozumlarına .
sahte salkımlara inat
mehtabı tutuyor mor salkımlar ..
mavi şehrin gözleri derin
yaşlı denizleri bilmem ben .
bir sokaktayım , mor salkımlı bir sokakta .
gecenin aydınlığı salkımlar mor .
ölümsüz notaları gibi
dipdiri sürgünleri ,
kaybolmuş bir bestenin .
gözlerim olmadan göremem
mor salkımları dolamış ağaçları .
şafakla yürüyorum
bir gün elbet çıkıp geleceksin
mor bir nokta kalbim
mor salkımlar altındayım
mor salkımlı bir sokakta
şafakla uyanıyor sokaklar
sessiz mor ve serin …
Mustafa kaya
11.05.2006 / rasathane
saat 15.45
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.