harut ve marut
Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
Oysa o ikisi: "Biz, yalnızca bir fitneyiz, sakın inkar etme" demedikçe hiç kimseye (bir şey) öğretmezlerdi. Fakat onlardan erkekle karısının arasını açan şeyi öğreniyorlardı...
Kelamda geçen melek veya insan olduğu hususunda tartışmalı olsa da fitne oldukları açıkça belli olan, ve ALLAH(cc) dilemesi ile ilim öğreten. Devrinde harut ve marut olan mümin ne ile karı koca arasını ayırır? Kelam tefsir veya mealinin ilm-i sonsuzla hem dem edilmesi ne demek. En güzel tefsir daha RAHMAN(cc) tarafından söylenmemiş olansa, en doğruyu o bilirse, ve müminlere kelamın HAY(cc) eseri olduğu anlatılırsa ne olur?
Anlatıcıların anlattığı ve ALLAH(cc) yakınlaşan kulun dinlediği kelam arasındaki farklar bakımından HAY(cc). O (AC) kelamı kül halinde zamanın ve mekanın tek halinin yani şeytanın isyanın an itibari ile dondurulup yaratılmış mahlukatın karşısına çıkarılmasının, ve insana böylece daha RAB(cc) yanındasın demenin değişik merhalelerini ve özelde rivayete göre on sekizbin alemi yaşamak. Zaman ve mekandan münezzeh olanın kelam yarışmasına sokması kulunu ve en güzel manayı yaşayanı mukarrebi yapmak. Bir kul yaratacağım onu tazim edin. Sana isyan edip kan dökecek olana mı ya rab(CC) diyene, o kelamımı okuyacakta herkesin benim kulum olduğunu namusun ve hayanın benim yanımda olduğunu en güzel şekilde anlatacak.
Yaşayan bir kitap olarak HAY(cc) boyun eğen kainat, HAY(cc) boyun eğen kainatta yaşayan kitap olan insan ve özelde kelamullah.
Namusun ve hayanın edebin ve ahlakın timsali mümin insan harut ve marut olursa karı- koca arasındaki her türlü azgınlık ve hayasızlık yolunu kapatıp ALLAH(CC) izniyle karı- kocayı manen o ilahi dergahta mutlak butlanla batıl olacak o boşanmadan önce onların nikahlarını iptal eder.
O iki melek daha başlangıçta o ilm-i ezelinin ilmiyle ilimlendirir de okuduğunu anlamayan insana kelama iftira ettirir fitne kendi eliyle düştükleri olur. O ilim kelam ilmi ve öğretilen de ondan başkası değilse ve o iki zatın öğrettiği sihir diye addedilen o peygamber (AS) lara iftira edilense , aciz olan ve meleklere imanı anlamamış insan kime hakkı anlatacak.
Kullukta yani kelamı okuyup anlamada kulunu kendi rahlesinin karşısına geçirip tilavet ettiren RAHMAN VE RAHİM (cc) olan RABBİN ŞANI ÇOK YÜCEDİR. O insana şerefi ve haysiyeti kendine tilaveti ile muhatab yapmakla verdi. O iki zata öğretileni ve öğreteceği ilmi oku dedi; nasıl ? o da yaratan rabbinin adıyla dedi. Bismillahirrahmanirrahiym. Mümin hayasızlıktan ahlaksızlıktan korumayı ve korunmayı hak teala ve tekaddes hazretlerine verir. Karı-kocayı değil KADİR(cc) emrini kabul eder. Bir ömür değil ebedi mutluluğu ister. Karı koca arasını ilm-i ezelin ilmiyle her türlü hayasızlığa giden yolun önünü baştan kapayarak öğrettiği ilmi ondan sonra gelecek veya önce gelmiş ümmetler gibi para karşılığı satmayarak tilavet edeceklere anlatır emreder, fitne budur ki kül halinde az bir metaya değişilen ilim olur. Kelam onu okuyanı rabbisiyle konuşturur. O onun dilindeki ve gönlündeki pelteyi çözer. ALLAH(cc) anlamak ne demek. Ben bir kul yaratacağım tazim edini kabul etmek, itaat ile baş eğmek. O gün göz neler görecekte taktirde zorlanacak aralarında hüküm verenin şanı ne yücedir.
En doğrusunu o bilir, o her türlü yaratmayı bilir, o yaratmadan asla geri durmaz ve gördüğü her şeyi kulun önüne serdeden odur. Kelam yaşar da ona verilen anlamların en yücesi subhanallahın açıklaması olur. Müheyyimun melekleri biliyordu. Onlar kelamı okuyor ve subhansın ya rab diyor tek tesbihi bu olanlar kıyamete kadar bu tesbihi vird ediyordu. Kelamı anlamak ve kulun subhanallah demesi. Kusurdan münezzehin yanında HZ. EBUBEKİR(ra) gibi durmak o vermişse hayrın tamamı olur demek. Biz eksik okuduk da anlamadığı kabul etmek.
Biz ancak birleyen hakkı batıldan ayıran din gününün sahibinden korkar ve ona secde ederiz. O hükmünde hikmet sahibidir. Zaten bütün hayırlar ondan gelir ona gider.
ALLAH(cc) hayyü kayyum olan, kitabını hayyü kayyum yapar kendisiyle kaim ve insanın bir ömre sığmayacak destanın bir ömürlük okuması olur. Yazıldığında saatin ve mekanın olmadığı yerden gelen. Böylece her zaman ve mekanın olduğu yerede hayyü kayyum olan o ezeli kitaba iman ALLAH(cc) vaadine imandır. Bizi koru yar ve yaranımız ol. Bizi cehenneme atma cennetleri ver. Bizi affet döndürme doğru yollarından. Seni birledik de artık yoldan çıkmamak üzere doğru yoluna gelenlerden olduk. Ey merhemetliler merhametlisi ey merhametin ta kendisi. Bütün şükürler sanadır.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Hado77
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.