Zihinsel engelli kim?
Zihinsel engelli çocuklar arasında yapılan 100 m yarışında ilginç bir olay yaşanır.
Startla birlikte çocuklar koşmaya başlarlar.Çok hızlı koşamazlar ama yarışı bitirmek üzeredirler.
O anda çocuklardan biri düşer.Diğer çocuklar bu durumu görünce,durup arkadaşlarına bakarlar.Ortak bir refleksle herkes düşen arkadaşlarının yanına koşar.Yerdeki arkadaşlarını yerden kaldırıp yarasına dokunurlar.
Arkadaşlarını aralarına alıp el ele tutuşurlar.Birlikte koşmaya başlarlar.
Herkes mutludur artık.Kimse kimseyle yarışmaz.
Yarış çizgisini güle oynaya birlikte geçerler.
Yarışın birincisi yoktur,artık....!
YORUMLAR
Engellideki göremediğimiz tek şeydir işte o insan denilen vasıfların hepsi! İnsan oğlu Dağların durduramadığı ırmaklara bent vurabilir, Uçaklar uçurup, denizlerde gmileri yüzdürüp ülke ülke ülkeleri boğma yarışına girebilir. Ama insan olan insanın amacında kar olmamalıdır. Çok şey söylemişsiniz çoook!.. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
Geçen seneki şiir uyar sanıyorum buraya.
04-11-08
AMA İNSANIM
D eme ki ben düzgünüm hasım
E ksiğimi göremez bulamazsın
L üksünden markalı giyersin
İ çini asla dolduramazsın boşsun
V erdiğin bağışlarla övünürsün
E n fazlası binde biridir çaldığının
Y ediğin içtiğinde de yok alın terin
A nasını ağlattığın o işçilerinin
E meğidir sefasını sürdüğün saltanatın
N asılda bir ağdır özel mülkiyetin
G ücüne güç katar adaletsizliğinin
E rdemin bitmiş yok olmuş insanlığın
L iralarınla kıymetlenir durur değerin
L üksündendir araba, yat, uçakların
İ nsan gibi bakmazsın, bozulmuş insanlık ayarın
O engelli gibi biri saysaydın kendini
L üzum etmezdi ranzalara bağlaman insanı
A dam gibi davranırdı adam olan adam
B ir İngiliz, Ferguson’a kızmanı anlayamam
İ nsandır insan bahsedilen be adam
L alettayin bir iş değil ki temizleyip atam
İ nsana değer veren yavrusu gibi imrenen
R uhu özürsüz ruhlu bakıcılar yarat bakan
İ nsanlığıma şekil şimalimle bakma aman
M ektep medreselerde ne olur insan yetiştirin insan
Ben spastik çocuklar derneğinin ikinci başkanıyım. Ve bu soruyu defalarca sormuşuzdur. "Kim engelli" diye. Ve her defasında kendini engelsiz sanan beyinsizlerin engelli olduğuna karar vermişsizdir. Yaşadığımız örneklere baktığımızda.
Çok güzel bir yazı. Kendini engelsiz sanan engellilerin okuması dileği ile saygılar yüreğinize
Bir çok insan zamanla yarış içindedir. Doyumsuzlukla girdiği bu yarışlarda gözleri kör , kulakları sağı olur resmen.
Ne görüntü nede hayat tarzı kişiliği ortaya koymaz.
bakan göz , hisseden yürek engelli olduktan sonra onun için herkes arka plandadır.
Teşekkür ederim yazınız için....örnek bir davranışı tokat gibi saldınız üstümüze..hangimiz bunu yapardık diye düşünmeye başlamakta bir adımdır...
hayırla ve dua ila kalın :)
Onlar ki engellerine rağmen,her zaman hiç bir işe yaramayan boş gezenlere,feyz vermekte ve bu gibilerden çok sağlıklılar..
Akıllarıyla her zoru başarıyorlar örnek insanlarımz onlar örnek...
Tüm engelilierimize sevgilerimi sunarım,sayfanıza tüm engelliler adına beyaz deste deste güllerimi bırakıyorum...
Tebrikler duyarlı yürek...
Saygımla daima...
Oya gedik tarafından 12/3/2009 10:19:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Oya gedik tarafından 12/3/2009 10:20:23 AM zamanında düzenlenmiştir.