- 1031 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Birde sevebilseydik keşke...
Birde insan olarak çevremizdeki her şeyi sevebilseydik.İnançlarımız doğrultusunda YARADAN ötürü yarattığını sevmekten bahsediyorum.Çocukluğumdan kalma bir söz daha iyi anlatır belkide ’ kulu sevmeyen YARADANINI sevemez’ umarım yanlış hatırlamıyorumdur bu sözü.
Kul sevgisi ne büyük bir lütuftur bilirmisiniz? her insan oğluna nasip olamayan bir duygudur.Koşulsuzdur semek;veren el,alan elden ne kadar üstünse yürekten sevmekte öyledir.Günümüzde buna aşk’ta diyorlar sanırım.Bana göre üç ’S’ ve bir ’H’den geçer ve verdiğiniz kadarını almak yada hissetmek en güzelidir.İkili ilişkilerde işin formülünü aradım hep ama nacizane şu ömrüm yetmeyecek sanırım.
Üç ’S’ yi açalım öncelikle;
1-SAYGI:Karşınızdakinin kadın yada erkek olamdığına bakılmaksızın kendinize yapılmasını istemediğiniz davranışlardır.Kısaca kıymet bilmektir saygı.Herkese ve her şeye böyle yaklaşmak lazım değilmi? Vermediğiniz bir şeyi bir başkasından beklemeye ne kadar hakınız var? Bunu kendinize bir sorun lütfen....
2-SADAKAT:Öncelikle kendimize sadık olmalıyız.Yüreğimizin kaldıramayacağı ve bizi yıkan,üzen hatta en yakınlarızı kaybetmemize neden olan hatalarımız değilmidir? Hata diyorum yanlış okumadınız merak etmeyin;evimize götürdüğümüz ekmegimize sadıkmıyız? ANAMIZA_BABAMIZA ? ya sevdiğimiz insana? Öncelikle bir aynaya bakmakta fayda var derim.Siz ne kadar sadıksanız kendinize,işinize,eşinize,....... onlardanda o kadar sadakat almayı beklemekle mükelefsiniz.İnsan oğlunun sütüne kalmıştır derim hep....
3-SEVGİ:Bunu anlatmaya ömür yetmez.Sizce yeter mi? Gülümsediğinizi görür gibiyim.
Bir önerim olacak yapabilirseniz.Şimdi derin bir nefes alın,gözlerinizi kapatın ve size sevildiğinizi hissettiren o son kişiyi düşünün,hatta yanınızda olduğunu, ellerinizi tuttuğunu düşünün ve hissedin.bunu gerçekten hissettiyseniz sevilen ender insanlardansınız demektir.Birde o kişi hakında sizin neler hissettiğinizi hatırlayın ki sevebilmişmisiniz? Sevmeyi biliyormusunuz bunu bir tartın.Bu terazinin en güzel tarafı budur zaten.O hissi ona verebilmişmisiniz bu çok önemli verdiyseniz şayet yanınızdaki insan odur zaten.RABBİM hiç bir kuluna sevilmeden sevmek gibi bir ceza vermesin.En acısıda bu olsa gerek.
Şimdi geldik o meçul ’H’ ye.
Herkesten bekleyip kimseye vermek istemediğimiz bir davranış şeklidir aslında. Hatasız kulmu olur canım sizde der gibisiniz.Tabiki olmaz ama bir tek olmuşla,ölmüşün çaresi olmaz.Yeterki yüreğinizdeki sevgi denilen o muazzam sırca kadeh kırılmasın,kırılmasına rağman herşeyi olgunlukla karşılamak lazım diyorum da eee insan oğluyuz öfkemize yeniliveriyoruz.Kıranda kırılanda birazcık sakin olabilse keşke ama mümkün olmuyor bazen,o sıça köşk yıkılıveriyor virane oluyor bir anda.Ne kadar sevdiğiniz yada ne kadar emek verdiğinize bakılmaksızın tarumar ediyor gönül bahçenizi.Herkesin bir yeter artık dediği bir kırılma noktası vardır.Bir kaç zaman geçmeli karşınızdakine saygılı olup af dilemeyi bilmeliyiz ama arayı soğutmaksızın.Oda sizi seviyorsa işte o zaman devreye girer HOŞGÖRÜ.
En az S’ler kadar önemlidir aslında.
Seven yürek,
Eskidendi bu söyleyeceğim amma sadık olan erkek(üstünüze alınmayın beyler),
Birde sayğılı olmak gerek,
Hoş görülü olmakta gerek....
Sevmenin ve sevilmenin değerini ancak yüreğini ortaya koyanlar bilir.
Sevdiklerimizi kaybedince anlarız malasefki değerlerini.Birde sevebilseydik keşke dememeniz dileğiyle...
YARENİMSİN(03/12/2009)
(ŞİMDİ YÜREĞİNİZE BİR SORUN SİZİN İÇİN 3-S+H Yİ SİMGELEYEN BİRİ VARMI?)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.