- 469 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN -12
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN -12
Kazları önleme topyekûn çalışma ile şuurlu bilgili kurallarla yaşamayı sindirebilmiş toplumu yetiştirmek ile mümkündür.
Uzun süreden bu yana "Motor." Kazalarından bahsetmekteyiz.
Fethiye dünyada en fazla motor sayısına sahip ilçedir.
Fethiye dünyada en fazla motor kazalarının olduğu yerleşim yeridir.
Fethiye; dünyanın en fazla ölümlü motor kazalarının olduğu ve kazalarda en fazla genç kaybedilen yeridir.
Motorların yaya kaldırımında seyir halinde olduğu başka bir yer gören var mı?
Motorların trafikçi tarafından işleme tabi tutulduğu zaman; hemen araya en ağır diye bilinen tanınmış insanların girdiklerinde ileride acı sonuçlar olacağını düşünebiliyor musunuz?
Evinin önünde motorunu eli ile girişe engel olmasın diye çekerken ayağı kayıp düşen kişinin hastaneye geldikten sonra evine giden ekip tarafından motorunun parka çekildiğini başka yerde duyanınız oldu mu?
Adam motor kullanmamış, motorunu evin önünde durduğu yerden girişe engel olmasın diye kenara eli ile çekerken ayağı kaymış düşmüş, hastaneye gitmiş, hastanede adamın evini öğrenen ekip de adam hastanede iken evine gelip, oğlundan anahtarı alıp, motorunu parka çekiyor...
Dünyada bir benzeri daha varsa bilen iki adım öne çıksın...
YETKİLİ MAKAMLAR
BU OLAY İLE İLGİ BİLGİ İSTEDİĞİNDE KESİNLİKLE AYRINTILI BİLGİ ARZ EDİLECEKTİR.
Bu bilgiler afaki bilgiler değildir.
Cazibesini kaybedecek ulaşım ve iletişim araçları hurdalığı açısından baktığımızda da benzer bir tablo karşımıza çıkmaktadır.
Size ilginç bir örnek vereyim;
VİZESİ OLMAYAN MOTOR TRAFİKÇİLER TARAFINDAN PARKA ÇEKİLİYOR.
BELLİ SÜRE SONRA DA;
MALİYE BU MOTORLARI SATIŞA ÇIKARIYOR...
MALİYE BU VİZESİZ ARAÇLARI TEKRAR SATIŞA ARZ EDİYOR.
VİZESİZ OLARAK BU ARAÇLAR YENİDEN TRAFİĞE ÇIKIYOR.
Dünyanın neresinde böyle bir hadiseye onay verilir. Ya da mantık bunun neresinde ise buyurunuz sizler söyleyiniz.
22 Metrelik yol diye bilinen (Mustafa Kemal Bulvarı) yolda gece hiç yola çıktınız mı? Gece bu yola çıkanlar bilirler. Yan yana beş altı motor yetişmek ne mümkün.
Kazalara bakıyorsunuz. Olan kazaların % 70’inden fazlası alkol sebebi ile olmuş.
Kazaların % 80’i ölümle sonuçlanıyor. Olan kazaların % 98’i motorların karıştığı kaza.
Ölümlerin % 90’ından fazlası ise; 11 - 30 yaş arasındaki gençler.
Bir insanın yetişmesi kolaymış gibi kolayca kazalara veriyoruz. Ölümlerin ardından bildik nutuklar sonra ateş düştüğü yeri köz eder. Ağlarsa anam ağlar, ötesi yalan ağlar... Misali unutulup giden canlar.
Açık açık ifade edeyim ki;
Sanatçı müsveddesinin tangasına ayrılan efor kadar; basın yayın kuruluşları bu olaya eğilmiş olsaydı;
Polat’ın babasının sahilde kahvaltı mesajına ayrılan zaman kadar bu hadiselere zaman ayrılmış olsaydı;
Futbol; ve magazine ayrılan zamanın onda biri kadar bu olaya zaman harcansaydı;
Akdağ - Babadağ projesine ayrılan zamanın ( O henüz proje) onda biri kadar zaman bu hadiseye ayrılmış olsaydı;
Motor kazalarının önlenmesi için sempozyum sonuçlanmış gerekli tedbirler uygulama sahasına alınmış, kazalar % 90 azalmıştı.
BÜLENT ARINÇ’IN OĞLU ARACI İLE HEMZENİN GEÇİTTEN GEÇERKEN TREN GELİP ÇARPTI, FATİH ARINÇ OLAY YERİNDE VEFAT ETTİ.
O ANA KADAR; PROSEDÜRLERLE UĞRAŞANLAR ANINDA HEMZENİN GEÇİT İNŞASINA BAŞLADILAR.
ANKARA ESKİŞEHİR YOLUNDAKİ KONUTKENT1 GİRİŞİ KONTROLSÜZ KAVŞAK İDİ.
BİR CUMHURİYET SAVCIMIZ ORADA ARACI İLE GEÇERKEN KAZADA VEFAT ETTİ.
İNANIN İKİ GÜN SONRA YOL İNŞASI BAŞLADI 48 SAAT İÇİNDE IŞIKLI KAVŞAK YAPILDI.
İLLAKİ TANINMIŞ BİRİSİNİN KENDİSİ YA DA; YAKINI KAZADA VEFAT EDİNCE TEDBİR ALMA HASTALIĞINDAN ACİLEN KURTULMAMIZ ŞART OLMUŞTUR.
İLÇEMİZDE BULUNAN BÜTÜN TARAFLAR BİR ARAYA GELİP BU KANAYAN YARAYA MERHEM OLMAKLA MÜKELLEFTİR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.