MAYMUNUN VERDİĞİ DERS
Dün oğlum çok güzel görüntülü bir ileti göndermişti.
Bilim adamları maymunların zeka düzeyini ölçmek için çeşitli deneyler yapıyordu.
Deneylerden biri;Sehpanın birinin üzerinde oyulmuş bir daire vardı.Başka bir sehpada da 3 tane saplı geometrik şekil duruyordu.Oyulmuş çukura tam oturacak bir daire,bir üçgen,bir de dörtgen vardı.
10 m ileride yanyana durmuş iki maymun,elinde muz bulunan bilim adamının işaretini bekliyorlardı.
Maymunun biri komutu alır almaz,3 seçeneğin bulunduğu masaya yöneldi.Kısa bir teredütten sonra saplı üçgeni alıp dairesel oyuğun olduğu masaya yöneldi.Çabalarının sonuçsuz olduğunu görünce üzülerek yerine oturdu.Kaybettiği muza mı ? yaptığı yanlışa mı üzüldüğünü anlayamadım.
İkinci maymun gelen komutla birlikte,Seçenek sehpasına geldi.Daireyı sapından tutarak,oyuk dairenin içine oturttu.Muzu hak etmenin sevinciyle yerine geçti.
Muzu soymaya başladı.Üzgün olan arkadaşına baktı.Elindeki muzu tam ortasından bölerek arkadaşına uzattı.
Birlikte yemeye başladılar..
Aklıma yarışmalarda birbirlerini çiğneyerek ,birbirlerini eleyerek ödülü almaya çaba gösteren insanlar geldi.
İNSANLIĞIMDAN UTANDIM.........!!!!!!!!!!!!!!!!!
YORUMLAR
Yazı güzeldi ama son cümle biraz daha uygun örnrklr verilebilirdi sanırım.
Çünkü sportif müsabakalar dostluğu amaçlar. Barışı ve başarıyı, hırsı amaçlar.
Savaşları engellemek için Olimpiyat ruhu icat edilmiştir.
Kazancı eşit bölmek, ve sosyal yardımlaşma ile ilgili bir şeyler daha yerine oturur sanırım.
Yazı akıcılığının yanında, anlatmak istediği ile öz olarak da iyi idi. Tebrik ederim. Saygılar.