dal olmak
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
Pervaz eden ruh olmak kelimeleri yaratana iltica edip ben lisansız olsaydım dilim ne söyler kalbim ne zikrederdiyi sormak. Dal olmak MUHAMMED(sas) deki daldır. Kökü efendimiz (SAS) isminde sonu nevbahar olan dalındadır. Mümmin ümmeti dal gibi olmak için sağlam çelikten müteşekkil bir gövdeye ihtiyaç duyuyorsa bu efendimiz(SAS) yoludur. ALLAH(cc) dilsiz kuluna nasıl dal yazdığını anlatırsa.
İlahi emri anlatmaya gitmişti veya onu zorla evinden kopardılar anasından babasından evinden yurdundan ayırdılar. Esas gurbet ALLAH(cc) kitabından ayrılmaktı. Bedeni zahiri bir kapanda lisanını anlamadığı insanların yanındaydı. Onlar ona her zulmedişinde o pervaz eden ruhunun meleklerle nasıl raks ettiğini anlatamıyor bedenine eza verenlere nasıl bir alemi seyrettiğini söyleyemiyordu.
Elini ve ayağını sıkıştıdıklarında veya hareketini engellediklerinde o ayağının tırnaklarıyla bir yay çizdi, o lisanını anlamayıp o mübarek ruha eziyet veren bedbahtlara. Dal olun dedi. Ben dedi aleyhisselatü vesselamı sevdim de o bana cennetlerin kapısını açtı şimdi bu nafile uğraşınızı anlatmaya kelimeler yetmez bizim göğsümüzdeki iman bizi ancak dal yapar dedi. O ayağıyla ve tırnaklarıyla o lisansızlara dal harfini çiziyordu. ALLAH(cc) hükmünde hikmet sahibidir. Kullarından bir kısmını diğerine üstün kılar ve ona mahrecini öğretir hayatın. Kelimelerin HALLAK(cc) ü ALİM(cc) tür. Ona kainatı nasıl dal gibi yaptığını anlatır. O ruha ve bedene eza veren o münkirler o ashab-ı uhdudu yeniden yaşatmak taraftarı olanlara bir kul gönderir ki o kul lisanın anlamadığı o adamlara dal harfi olur.
Beni anlamayan kabul edilmeyen dua sahiplerinin yanında bulundurma, senin kitabın ve kelimelerin haktır. Bana eziyet verene karşı dilsiz ve gönülsüz ve elsiz olunca elim ayağım dilim dal oldu. Efendimiz(SAS) in isminin dalı olur da Ayın da seyrine menziller (miktarlar) takdir ettik. Nihayet kurumuş eski hurma dalının yay şeklini alır, o yay içinde bağrında alemleri teçhiz eder ibata eder.
ALLAH(cc) dal harfini çizmek için eldeki nimetler gider de yokluğa varan bir hal olursa, ALLAH(cc) herşeyden önce o dal harfini ilminde mahfuz tutuyorsa, o hal bir vahşetgahken onun ismiyle ünsiyet peyda eder. Sonda durur da o ilk yaratılışta şahit olduğu o lisansız vahşi dünyayı yayının içine alır ok gibi atar. En güzel kelimeler ALLAH(cc) katındadır. Her bir kelime nice şahit olduğu kötülüğü göstermeksizin HAK(cc) ismini zikredene miftahul cennet olur.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Hado77
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.