bir asır /bir gün
Bu gün ,zamandan sıyrılıp baktım biran yaşama. Bayram dolayısıyla gittiğim mezarlıklardaki mezar taşlarınnda yazan ,doğum ve ölüm tarihleri hiçte adil değildi. Neredeyse bir asır yaşamış insanlarla bir gün yaşamış insanlar yanyanaydılar.onları ziyaret eden dinsel görevlerini yerine getirmenin huzruyla dolaşanlarda aynı onlar gibiydiler bir asır/bir gün.
Yaşamı zindan eden bir çok neden bulabiliriz sunabiliriz istersek.İstersek yaşamımızda ,kendi cennetlerimizide yaratabiliriz. Bu bizlerin ellerinde.Fakat ne yazık ki yaşamın bir masal bizlerinde bir masal kahramanı olduğumuzu kavrayamıyor ,belkide anlamak istemiyoruz ,yaşamın bize sunduğu yasak meyvaları yemek adına.Paranın ,pulun şöhretin iktidarın ışıltılı yıldızları cezbediyor bizleri. Bizleri yaşamın gerçekliliğinden uzaklaştırarak bir masal içinde masallar üretiyoruz kendimize.Yaşamı belki de hiçbir şekilde kavrayamayacağımızın sıkıntısı bizleri o yaşamın en can noktalarına saldırmamızı ,onu yok saymamızı, bencilliğimizin en yüksek katlarında gezindiriyor .Kazanmak daha çok kazanmak ne pahasına olursa olsun kazanmak. Yıktıklarımızı tahrip edip bir kenara bıraktıklarımızı yaptıklarımızdan veya yapmak durumunda olduğumuz halde yapmadıklarımızın bir başkalarının yaşamlarını yok ettiğini görmemezlikten gelerek, güç uğruna ,haklılık uğruna, sevgiye kardeşliğe mutluluğa giden yolları kesiyor kapatıyor bozuyoruz.
Halbuki sayfaları geriye doğru çevirdiğimizde bizlerden evvel de bir çok yanlışlıkların,bencilliklerin ,iktidar ve güç isteklerinin ,maddesel zenginliklerin ,hiçbir insana veya zümreye mutluluk sevgi ve ışık saçmadığını görebilmemiz pekte zor bir eylem değildir.
Yüreklerimize sevgi,belleklerimize bilgi ve akıllarımıza zamanı yorumlama ve neciceler çıkartabilmesi özelliklerini kazandırabilmemiz umuduyla.
Münir S.Güresen
İzmir 2009
YORUMLAR
Aynayı kıran kahramanımızla artık özdeşleşiriz;nereye baksak, hem onu görürüz, hem kendimizi. Bir mezarın yanıbaşında, bir yolda, bir bigisayarın tuşlarında! Bir mizan sayfasında, tutmayan borç-alacak hesabında, birlikte yaşanacak şehirde, Dario-Moreno caddesindeki onun şarkılarını çalan bir kahvede! İleride yaşanacak bir günü görürüz! Kimbilir!
Nezihe ALTUĞ