SEV KENDİNİ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SEV KENDİNİ…
Gece…
Yine beni koynuna aldı…
Sarıyor…öyle sarıyor ki…
Bir sarmaşıktan da öte…
Boğuyor boğazımdan…
Sevgiye muhtaç olan gönüllerden bir gönül de benimkisi… Sevgiyi, sevdayı, aşkı nerede ve nasıl arayacağımı bile bilmekten aciz bir gönül… gideceği sığınacağı limanı bile bilmeyen bir gönül. Yolunu nasıl bulabilir ki…
Seviyorum diyen dillerin varlığının çokluğu kadar, seviyorum diyen gönüllerin varlığı o kadar az…
Muhtaç olduğum sevgi miktarını da bilmiyorum… Kilo ile metre ile satılmaz pazar pazar dolaşıp sevgi arayayım…
Bir gün bir pazara girdim … her taraf “ablaaaaa, abiiiiiiiii gel gel… domatessss…biberrrrrr…çarliston…” diyen amcalarla dolu.
Ve ben yaşlı ve gözlerinden hikmet dökülen ve susup bir şeyler satmaya çalışan bir amcanın karşısında buluyorum kendimi. Dönüp soruveriyorum amcacığım ne satıyorsunuz diye. Sevgi satıyorum diyor amca sevgi. İyi ki gelmişim amca diyorum o kadar muhtacım ki sevgiye. Affedersiniz amcacığım ucuzundan bir kilo sevginiz var mıydı diyorum? Sevgi ucuz olmaz diyor yaşlı amca çok pahalıdır. Olsun diyorum amcaya olsun razıyım. O zaman diyor amca her şeyini vermek için hazır mısın SEVGİ için…
- Nedir amca diyorum. Bu pazarda hangi akçe geçer…
- Evladım diyor amca… “Gönlün ne kadar büyükse sevginde o kadar büyük olur”
- Amca diyorum dayanamayarak… Bir gönlüm vardı onu da bir gönülsüze verdim… Bana hiç kalmadı bu sevgiden. Tüm sevgimi başkalarına verdim… Kimisi aklımı sevdi güya zeki imişim. Aklımı aldılar başımdan. Kimisi ruhumu sevdi güya güzel ruhlu imişim ruhumu aldılar benden ruhsuz oldum… kimisi de kalbimi sevdi kalbimi aldılar benden kalpsiz oldum ve kimisi de gönlümü sevdi amca gönülsüz oldum artık… Artık kendimi sevemiyorum… Ne olur bir tutam sevgi amca ne olur…
- amca dayanamayarak şunu söyleyiveriyor: “evladım önce tüm sevgini kendine vereceksin. Kendini ne kadar çok seversen başkalarını da o kadar çok seversin. Anladım ki sen kendini sevmemişsin… çoğu insan daha kendini sevmeden başkalarını sevmeye başlar
— ve düşünüyorum… Gerçekten de ne yazık kendimi sevmemişim… Kendinden başka kendi dostu olmayan kendimi sevmemişim…
— sağol amca diyorum sağol… Artık kendimi daha çok seveceğim…