- 3471 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
234 - TERAZİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Nelerle uğraştığıma bakıyorum. O kadar çok meşguliyetim var ki! Bunların tamamına yakını dünya işleri... Beynim, düşünmekle meşgul, elim yazmakla, gözlerim okumakla... Dilim, zaman zaman, konuşmaya, anlatmaya değer konuları, anlaması muhtemel kişilere anlatmakta... Hayata, ölüme ve ahrete dair konuları yoğurup duruyorum. Duygu ve düşüncelerime şekil veriyor ve beğeniye sunuyorum.
Bıkmadan, usanmadan yazıyorum. Yazdıkça kendimi buluyorum. Tanıtırken iliğime kemiğime kadar tanıyorum. Kendimi, kadavra olarak masaya yatırmışım, tepeden tırnağa inceliyorum. Bu hep böyle! Mecbur muyum? Hayır ama ben, böyle mutlu oluyorum. Çünkü yıllardır, aşktan, nefrete kadar her türlü duygu ve duygusuzluğu içimde yaşıyorum.
Ne bekliyorum hayattan? Neler bekliyorum? Bunca uğraşımın arasında oluşturmaya çalıştığım ne?
Kendime bir yer açmak istiyorum. İçinde, yine başkalarıyla değil, yine yalnız, yapayalnız, fakat duygu, düşünce ve inançlarımı iyice analiz etmiş olarak...
Gündelik uğraşıların arasındaki boşlukları, kendimle dolduruyorum. Kendimi yıkıyor, yeniden inşa ediyorum. Böylece, daha yakından tanıyorum.
Hayatta, mutlaka yapılması gerektiğine inandırılmış olduğum işleri yapma hamallığına katlanırken, içime ukde olacak şeyleri yapmaya çalışıyorum. Bu zamana kadar, vaktim olmadığı için yapamadığım şeyleri...
Yapmakta olduğum dünyevi işler içinde kendime ve sevdiklerime ayırdığım zamanın ne kadar az olduğunu fark ettiğimden beri her fırsatı değerlendirmeye çalışıyorum.
Hayat boyu arayıp durduğum güzelliklerin, günlerin telaşında teğet geçişlerini gördüğümden beri, gecelerin sessizliğinde kendimle buluşmaya çalışıyorum. Kendimsi mutluluğum, kendimi bulduğum, yalnız ama yalnız kendimle olduğum ve içimin içini kaleme almakta olduğum zaman dilimlerinde yakaladığım mutluluk...
Çocukluğumu alıp oynuyorum. Yaşlılığıma uzanıp, huzur duyuyorum. Donuk ve masum bir yüz ifadesiyle, hali yaşıyorum. Bütün bunlar, aslında çok ağır, pek de sevimli olmayan, mücadele içinde ve sevgisizlik ortamında geçmekte olan, zaman zaman çekilmez hale gelen hayatın içinde, her fırsat bulduğum yer ve zamanda, kendime ait bir dünya kuruyor, içinde özgürce ve nasıl mutlu olabiliyorsam öyle yaşıyorum.
Bazen maziye gidip, babamın, yemek yerken beni sol dizine oturtup; sevmesini, okşamasını, bir lokma ağzına, bir lokma ağzıma koymasını, ağzımdakilerin lezzetine lezzet katmasını anımsayarak bazen de geleceğe dair, olması mümkün olan veya olmayan düşler kurarak mutlu oluyorum. Bu hayat aralamaları bana bitimsiz bir haz veriyor. Kalbimin damarları genişliyor, duygularım gümrah nehirlerce çağlamaya başlıyor. Ben de yazmaya...
Kalem, hayatı yazıyor. Anıları, hali ve beklentileri... Kalem, kalemden ayrı yazamıyor. Kalemde, kendimle kaldığım zamanlarda birileri daha var. Sağımda solumda kalem tutanlar, Kalemi Tutam Elin Sahibi ve kendimi bildiğimden beri O’na karşı duyduğum sorumluk...
Annem, günah olan şeyleri öğretmeye başladığında, günah işlemek için kimsenin olmadığı yer arardım küçüklüğümde. O dikiş diker veya yemek yapardı. Ben ona hep sorular sorardım:
“Anne, hani yazıcı melekler ya...”
“Var... Ne olmuş onlara?”
“Yani onlar melek ya... Melekler, şeytanların olduğu pis yerlere giremezler ya...”
“E?..”
“İşte, yani diyorum ki... Oralarda günah işlesem, onlar göremezler, yazamazlar, değil mi?”
“Görürler. Görmek için ille de beraberinde olmak gerekmez. Görmeseler bile Allah görür. Allah’tan gizli hiçbir şey ve yer yoktur. Ahrette, ne yaptığını ellerin söyleyecek, ayakların da şahitlik edecek. İstersen: “Yapmadım, etmedim!” de! Hem, ağızlara mühür vurulacak. Orada tek kelam edemezsin! Haddine mi düşmüş!”
“Madem ellerim söyleyecek, melekler neden var, sağ ve sol omuzlarımda?”
“Belki de onlar, zorlaştırmamak, kolaylaştırmak için öyle anlatılmış. Omuzları takip et, bak; nereye geliyor?”
“Böyle mi? Ellere... Ellere geliyor. Neden omuzlarda diyor, o zaman?”
“Eller, her yere giriyor, değiyor. Melekler, nurdan yaratılmış, kutsal ve temiz varlıklar... Onlar yere konur mu? Yani biz, Kur’an-ı Kerim gibi şeyleri göbek hizasından aşağıda taşır ya da bulundurur muyuz?”
“Bulundurmaz mıyız?”
“Tabi bulundurmayız. Raflara, dolaplara, yüksek yerlere koyarız. Taşırken de göbek hizasından, hatta belden yukarıda taşırız. Allah’ın ayetlerine saygımızdan...”
“Yani melekler omzumuzda olmayabilir...”
“Nerede oldukları önemli değil. Var oldukları ve bizi her an gözetledikleri önemli. Allah da görür, onlar da... Onlar, kaydeder. Film gibi seyrettirilecek bize hayatımız. Kedinin döktüğü sütü önüne koyarlar, ondan sonra döverler. İşte onun gibi. İnsanoğlu, inkârcıdır. Kabahatlerini inkâr eder. Kabahat, kürk olmuş, kimse omzuna almamış. Onun için ağızlar mühürlenecek, eller söyleyecek, ayaklar da şahitlik edecek.”
“Ya elleri de ayakları da yoksa? O zaman kimse söyleyemez, şahitlik de edemez.”
“Uzantılar olmayabiliyormuş işte! Gördün ya... O zaman nereler kalıyor? Omuzlar... Meleklerin orada olma sebepleri bu! Omuzlar sembolik... İnsan, terazi gibidir. Sağ taraf iyiliği, sol taraf kötülüğü emreder. İnsan, ortalarındaki beyniyle düşünür ve yapıp yapmamaya karar verir. Günahlarla sevaplar da ‘Mizan’ adı verilen bir terazide tartılacak ya... Günahlar bir kefesine, sevaplar bir kefesine konacak.”
“Terazi mi? Kocaman mı?”
“Neden kocaman olarak düşündün?”
“İnsanlar çok günah işlerler de ondan. Belki çok sevap işleyenler de vardır ama...”
“Kocamandır belki de... O da gözlerimizin önünde canlandırabilmemiz için... Aslında mizan, insan... Terazinin iki kefesi sağ sol yanımız... Omzumuz ya da değil, her nere ise... Ölçen; aklımız, mantığımız... Herkes kendini bilir. Gittiği yolu bilir. Yaptıklarını bilinçli yapar. Aklı başındadır. Ölçer biçer yapar. Hayırsa da şerse de akıbetinde önüne konacak. Mizana konması, önüne konması demek...”
Bu tür soruların ardı arkası gelmezdi. En sonunda annem çileden çıkar:
“Öf! Yeter artık!.. Benden bu kadar! Haydi git başımdan!” derdi.
Yalnız kaldığım nice gecelerde, günahlarım gelir aklıma, sevaplarım gelir. Bakarım ki en çok dilimle hataya düşmüşüm. Dil, iki anlamlı... Bir anlamı da gönül... İkisini de yıkamak, arındırmak lazım. Tövbe ve zikir, imdadıma yetişir. Nedamet, pişmanlıktır; pişmanlık, tövbedir. Ancak tövbe ile temizlenir, kir. Aksi halde sol omzuma birikir de birikir! Çökertir bir yanımı, dengemi bozar. Sonra nefsim söz dinlemez olur, azar da azar! Azar azar başlarım, istiğfara, sonra coşarım. Coşkun seller gibi çağlayarak akar, En Güzel İsimler. Aklım fikreder, dilim zikreder, zikre iştirak eder; her hücrem, ruhum, kalbim, benliğim... Yunar yıkanırım, sanki o hataları işleyen ben değilim. Hafiflerim. Dingin bir beyinle düşünmeye başlar, rahat ve huzur içinde yazarım.
İşte, o kendimle kaldığım arınma saatlerinde, derinde bir hesaplaşma ile başlar gecem, birer birer çözülür ruhumda binbir bilmecem, huzura kavuşurum. Aksi halde, bitip tükenmek bilmez hesaplaşmam, sabahlara kadar yanar kavrulurum!
Yarattığını en iyi Allah biliyor. Nerelerde ve nasıl günaha gireceğini, kirleneceğini ve nasıl temizlenmesi gerektiğini... Günde beş kere yıkanmaya davet ediyor, huzuruna. Beş defa seda gönderiyor, o huzura çıkmaya layık olana, olmayana... Ne mutlu, davete uyanlara! Yazık ki ne yazık, itiraz ve isyan içinde sorgulayanlara!
İbadet, sabır gerektirir. Sabredenlere müjdeler var. Belalara, musibetlere ve ibadete sabredilir. Her ikisi de tahammül gerektirir. Taşıyamayacağımız kadar yük yüklemez. Dağına göre kar verir. Acıdır ama meyvesi tatlı, sonu selamettir. Allah, sabredenlerle beraberdir. Birbirlerine, hayrı ve sabrı tavsiye edenler, ziyanda değildir. Asr Suresi’nde böyle bildirilmiştir.
Geceler, gecelerde kutsal heceler... Dil, dili temizler. Yoksa nasıl arınır, ne yüzle çıkarız o huzura bizler?
Ya Rabbi! Ben bir teraziyim. İşte ayaklarım, işte ellerim, en çok ve en sık günaha girdiğim dilim... Huzuruna geldim. Günahkârım, neyleyim? Affet beni! Öyle ki unuttur bana bütün günahlarımı! Sen de unut! Unutalım ki alnı açık, yüzü ak çıkabileyim ahrette huzuruna! Cemalini esirgemesen de başımı kaldırıp bakacak yüzüm olsun! Başımı yere indirme, ne olursun!..
Elini üstümüzden, sevgini gönlümüzden alma, Allah’ım! Âmin.
***
Onur BİLGE
BİN BİR GECE ÖYKÜLERİ , 234
YORUMLAR
"Kendime bir yer açmak istiyorum. İçinde, yine başkalarıyla değil, yine yalnız, yapayalnız, fakat duygu, düşünce ve inançlarımı iyice analiz etmiş olarak..."
Tefekkür ile tekamül eder insan.
Hz.Ali "Perdei gayb açılsa yakinim ziyadeleşmiyecek" derken. İmana ihtiyacı olmadığına işret eder. İman gayba olur. Bilinene iman etmeye gerek yoktur, zaten ap açık ortadadır. O halde iman dahi bir araçtır. Bilmek için talep ve meyli kolaylaştıracak bir araçtır.
---
"Nelerle uğraştığıma bakıyorum. O kadar çok meşguliyetim var ki! Bunların tamamına yakını dünya işleri... "
Dünya, ahiretin mezrası(tarlası) ise mantıken Dünyadaki her iş ahirete bakar. İyi veya kötü. Kavramı kolaylaştırmak için Dünya ve ahiret ayrıymış gibi anlatılır. Oysa biri diğerini meyve veren hiç bir şey ayrı değildir. Anne yavru ilişkisi gibidir.
---
"Kendimsi mutluluğum, kendimi bulduğum, yalnız ama yalnız kendimle olduğum ve içimin içini kaleme almakta olduğum zaman dilimlerinde yakaladığım mutluluk... "
Buradan "Enel Hak" bulunur, bulmalı.
"İlim kendin bilmektir"
----
_ “Anne, hani yazıcı melekler ya...”
Meleküt alemi sembolik anlatılır. Çünkü soyuttur. Kudretin açığa çıkması ancak bu şekilde anlayabilir insan. Meleklerin yazması olarak sembolize edilen hal, sonsuz yansımalarla hava sayfasına ve insanın hafızasına kaydedilen datayı tarif içindir.
----
"Ne mutlu, davete uyanlara! Yazık ki ne yazık, itiraz ve isyan içinde sorgulayanlara!"
Bu ifade tamamen bireyseldir.
Yani kişisel bir kanaattir bu.
Başka birinin ifadesi ise şöyle olabilir.
-Ne mutlu sorgulayanlara, onlar bu şekilde gerçeği görüyor.Kayıtsız şartsız sorgulamadan kabul eden yığınlar ise güdülüyor. Diyebilir.
İzafidir tespitler.
-------------
Ve bazı semboller...
Şeytan: İnsanın terkipsel yapısındaki bozucu her şey.
Melek: İlahi sistemin işleyişindeki soyut işlerin somuta taşınmasında aracı sanılır. Oysa sadece o işleri aklın bilmesini kolaylaştıracak semboldür.
Cennet: Uzaklarda bi yerlerde var sanılır. Oysa insanın içinde açığa çıkmamışsa başka yerde de olmasının kişiye faydası yoktur.
Cehennem: İnsanın hayat faaliyetinde hatta izafi olarak kötü sayılan her birikimidir.
--
İyi/kötü: İzafidir.
Kainatta aslen iyi kötü diye bir şey yoktur. Hepsi bize izafidir. Hoşlanmadığımız kötü, hoşlandığımız iyidir.
--
Bize göreceli olan iyi veya kötü her şey İlahi sistemin işleyişi için uygun olandır. Yani iyi veya kötü önemsenmez sistem çalışırken.
Tebrik ederim.
KURTULUŞ
Hidayet diliyle muhabbet et de,
İyiyi kötüyü saymaktan kurtul.
Salih insanların izinden git de,
Eğri yol üstünde kaymaktan kurtul.
Farkına varmadan hava koklarken
Her bir nefesini ölüm yoklarken,
Herkes ekip biçip hasat toplarken,
İş işten geçince aymaktan kurtul.
Yolu kaybedersin çıkarsan izden,
Bir gün yalnız kalır düşersin gözden,
Galû-belâ’daki verdiğin sözden,
Döneklik ederek caymaktan kurtul.
Ermek istiyorsan gerçek kemale,
İçinde çağlasın o nur şelale,
Sevgi tarlan olsun aşkın nevale,
Haram memesini sağmaktan kurtul.
Boyanmazsan eğer Hakkın rengine,
Ham akıl erer mi nefsin fendine?
Hayal semasından kendi kendine,
Pisliklerle dolu yağmaktan kurtul.
Haramiler sarmış her bir yanını,
Nice asalaklar emer kanını,
Nefis cellâdından kurtar canını,
Kendi ellerinle boğmaktan kurtul.
Perhizi doğru yap düşme eleme,
İlâhi mesajlar yazdır kaleme,
Dünya’nın karnından O bir âleme,
Hilkat garibesi doğmaktan kurtul.
Deli gönlüm safi Âdem olup da,
Şeytana uymadan doğru durup da,
Yaralı kalbine deva bulup da,
Derdini herkese yaymaktan kurtul.
27-01-2007…….Mustafa YARALI
Hesap günü gelmeden, kendini hesaba çekmek her yiğidin kârı değil.Aklanman dileğiyle kutluyorum.
ELEŞTİRİ---YORUM
1-O kadar çok meşguliyetim var ki..O başta kullanılmış bu yanlış.
2-Gereksiz yere çok nokta kullanılmış.Bu da nokta sarfiyatına neden olmuş.
3-Yer yer devrik cümleler de kullanılmış, ama bu devrik cümleler yazıya ahenk katmış...
Sonuca varırsak eğer, güzel bir yazı ortaya çıkmış..İstikbal vaad eden bir kaleminiz var..Hayırlı uğurlu olsun..
Bu vesile ile bayramınz kutlu olsun..
SAYGILAR, SEVGİLER.......
Ya Rabbi! Ben bir teraziyim. İşte ayaklarım, işte ellerim, en çok ve en sık günaha girdiğim dilim... Huzuruna geldim. Günahkârım, neyleyim? Affet beni! Öyle ki unuttur bana bütün günahlarımı! Sen de unut! Unutalım ki alnı açık, yüzü ak çıkabileyim ahrette huzuruna! Cemalini esirgemesen de başımı kaldırıp bakacak yüzüm olsun! Başımı yere indirme, ne olursun!..
Elini üstümüzden, sevgini gönlümüzden alma, Allah’ım! Âmin.
Bu güzel duaya gönülden gelerek amin! diyorum.
Günün yazısını ve yazarını kutluyorum.
Sevgiler...
Yaşadığımız bu dünyada,gizemin bile ayrıcalıklı,görüşlerle
var olabilmiş, olması ,inkar edilemez.
İnanç her zaman,kişinin kendisini sorğulamasında ki,tek, vicdan mahkemesindeki yeridir.
Toplumlar kaidelidir,istisna düşünce özgürlüğüdür
Benlik davalarıyla güdülen,ben doğruyum demek,allahı inkar etmektir.
Yalnış, insanoğlunun,en iyi bildiği dini duyğuları olabilir
Eğer ki
saygısızca,istismar edilirse.Sayğıyla verilen allahın selamını almayan nasıl mümin olabilir
Her zaman dürüst olmak gerekir,dindar olmaktan önce
insan olmak gerekir.
Ne yazık ki,yaşadığımız hayat içerisinde,en çok kullanılan,dindir
Ve bunu sürekli,imanı tartışılacak konumdaki insanlar,gündeme getirir.
Allah affedicidir...Bilinciyle, yaşamak,tan ziyade
Allah affetmezse,bilinciyle var olmaya çalışmak gerek
Yazılarını her zaman zevkle okuyorum.Çok saygılar Onur Bilge
Kutlarım
Şunu hemen belirtmekte yarar var; dürüst olmak için illa da dinsen inanca sahip olmak gerekmez. İnsanlığa büyük yararları dokunmuş çok ateist insanlar vardır yeryüzünde. Sol yanı da pırıl pırıl temizdir, dolu sağ yanı gibi. Kişinin kendi benliği ile cedelleşmesi erdemliliktir. Doğrudan yana olmak, ayrıcalıktır. Saygılarımla.
_ “Uzantılar olmayabiliyormuş işte! Gördün ya... O zaman nereler kalıyor? Omuzlar... Meleklerin orada olma sebepleri bu! Omuzlar sembolik... İnsan, terazi gibidir. Sağ taraf iyiliği, sol taraf kötülüğü emreder. İnsan, ortalarındaki beyniyle düşünür ve yapıp yapmamaya karar verir. Günahlarla sevaplar da ‘Mizan’ adı verilen bir terazide tartılacak ya... Günahlar bir kefesine, sevaplar bir kefesine konacak.”
selam öncelikle dostum...
muhteşemsin. bu bir.
akıcı dilin var bu iki.
üç, diyalogları yerli yerinde, anlamlı serpiyorsun ortaya.
ortaya ATTIĞIN, meydana getirdiğiN konular daim ürün oluyo, bu dört.
beş, eyvaALLAH...
Hayat boyu arayıp durduğum güzelliklerin, günlerin telaşında teğet geçişlerini gördüğümden beri, gecelerin sessizliğinde kendimle buluşmaya çalışıyorum. Kendimsi mutluluğum, kendimi bulduğum, yalnız ama yalnız kendimle olduğum ve içimin içini kaleme almakta olduğum zaman dilimlerinde yakaladığım mutluluk...
........................................
Geceler, gecelerde kutsal heceler... Dil, dili temizler. Yoksa nasıl arınır, ne yüzle çıkarız o huzura bizler?
.........................................
Cemalini esirgemesen de başımı kaldırıp bakacak yüzüm olsun! Başımı yere indirme, ne olursun!..
.....................................
Amin!Sevgili arkadaşım,mükemmel bir içe dönüş,mükemmel bir dışa vuruştu.Kutluyorum.Selam ve dua ile...
bilgiyekoş tarafından 11/28/2009 9:21:56 PM zamanında düzenlenmiştir.