- 800 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Çocukluğumun Ermenileri
Çocukluğum Ermenilerin ne zalim millet olduğuna dair hikayeler dinleyerek geçti. Ermenilerin kaça kaç sırsında geçtikleri yerlerdeki halkı nasıl katlettiklerini, insanları diri diri nasıl yaktıklarını dinlemekle geçti. Bizim oralarda Ermeni çok alçak bir şeydir. Ermeni oğlu bir küfürdür. Ermeni tohumu da çok ağır bir küfürdür. İnsafsız zalim olanlara da Ermeni gibi denir. Onun için Ermeniler karşı kin, öfke beslemesek de Ermenilerin aşağılanması gereken zalim bir millet olduğunu öğrenerek büyüdük. Halende bu devam eder. Özellikle Doğu Anadolu da açılan toplu mezarlar bunu iyice besler toplum gözünde.
Öte yandan Ermenistanda da Ermeniler çocuklarına Türklerin ne zalim bir millet olduklarını anlatır. Ermeni çocukları da Türk düşmanı olarak büyür. Anadolu da kaça kaç adı verilen Ermenilerin yaşadıkları topraklardan sürülmesi, Osmanlı, Rus savaşı sırasında yaşananlar insanın içini acıtıyor. Bu gün çocukluğumun hikayelerinden sıyrılıp çıkmışım. Başka türlü bakıyorum Ermenilere. Ermeni türküleri dinledikçe bu topraklarda yaşayan Ermenilerin zorunlu göçe zorlanmalarının ne acı bir olay olduğunu hissediyorum. Bu yazıyı yazarken de Anadolu Ermeni halk müziği dinliyorum. Melodilerin aynı olmasından öte türküler aynı, sözler aynı. Türkiye ile Ermenistan arasında sürdürülen diplomatik çalışmalar iki toplumun kendi iradesi ile başlamadı. Bu gidişle de anlaşmalar kağıt üzerinde kalacak. Hem Türkiye hem de Ermenistan aydınlarının halk nezdinde bir yakınlaşma, geçmişin yaralarının sarılması için ortak çalışmalar sürdürmesi gerekiyor. Ermenistan, Türkiye futbol karşılaşmasında olduğu gibi siyasilerin bu çalışmalara bulaşması sorunlara yeni sorunlar eklediği görüldü. Keşke Ermeni sanatçıları Anadolu türküleri konseri verseler Türkiye de. Ah Hırant benim de yüreğim bir kuş gibi. Yürek atışım ölüm korkusundan değil türkü dinlerken Ermeni halkıyla yeniden yan yana gelebildiğimiz, çocukluğumun acı hikayelerinden uzak bir dünyada yaşadığımızı düşlediğim içindir. Ermeni müzik topluluğu Knar’ın çalıp söylediği türküleri dinliyorum. Türküleri birlikte yaratmış Türkler, Ermeniler, Kürtler, Süryaniler…
YORUMLAR
HALKI NE OLURSA OLSUN, AYNI TOPRAKLARDA, EŞİTLİK İÇİNDE YAŞANASI BİR ÜLKEDEYKEN, KENDİNİ BİLMEZLER, BÖLMEK ADINA VATANIMIZI , ÇIKARIYOR SORUNLARI İŞTE.
ÖNCELİKLE, İNSAN HAKLARI OLARAK BAKMALIYIZ OLAYLARA. EVET, HAKLAR VERİLMELİ, YOKSA DA İNSANCA MÜCADELEYLE, ALINMALI HAKLAR. AYIRIM YAPMADAN.
ŞİMDİLERDE PARSEL PARSEL ÜLKEMİZ SATILIRKEN, PEK TE SES ÇIKARAMAZ OLDUK...
EŞİTLİK VE KARDEŞLİĞİN OLDUĞU, ADALETLİ BİR ÜLKEDE, BARIŞ İÇİNDE YAŞANASI UMUTLARIMIZ , KÖRELMESİN VE HANGİ ULUSTAN OLURSA OLSUN, PAYLAŞMALI KÜLTÜRÜ, PAYLAŞMALI , MÜZİĞİ, HER TÜRLÜ SAN'ATI...GÜZELDİ YAZINIZ İÇERİĞİ..YAZMALI. VE DÜŞÜNDÜRMELİ...BAYRAMLARIMIZA GELİNCE, BEN KURBANSIZ BİR BAYRAMDAN YANAYIM. BAYRAM BAHANE, DOSTLARI ZİYARET ETMELİ...YAŞLILARIN GÖNLÜNÜ ALMALI, YETİMLERİ , SEVİNDİRMELİ....
SAYGILARIMLA.