Mutfağımızdaki İksir !
Günlerdir korkulu rüya olan , domuz gribi hepimizi ürkütüp düşndürdü,hatta uykularımızı kaçırdı,rüya göremez olduk
Ben çok evhamlı bir kişi olarak hiç kafama takmadım, çözümü de kendim buldum.Aşı olmayı da
asla düşünmedim. Maskeyle de gezmiyorum .Şu var ki bir yakınınızı görünce aman
yakınlaşmayalım falan , haklılar belki de, günümüzde sevgi yok olmuştu iyice yok etmeye mi çalışıyoruz ne.
Evimzdeki iksir aklıma geldi, hepimizin mutfağında mutlak var olan’ NANE
evet NANE’, her yemekte tuz gibi serptiğim muhteşem tat ve sağlık mucizesi.
Nane grip olduğumuzda çay gibi demlediğimiz ilacımız ilk müdahalemiz’ Dr .suz... Sap ve
çiçeklerinden mentol meydana geldiğine göre , hiç korkmadan her gün çay gibi içmeliyiz.
Tıbben de ANTİBAKTERİYEL olduğu bilinmektedir.Ben sabahları işime gitmeden nane çayımı içip, bir adet nane şekeri ağzıma atıp, bir damla da nane yağı dudağınıza değmesi ,zırhlıyor mikroplardan , bir damlası yetiyor . Mentollü ya , ağzımızı cayır cayır yakan mentol damlası yetiyor , yaktığı gibi, tüm mikropları kırıyor. Boğazınızın yanması mikroplara geçiş izni vermiyor ..
Hiç bir yan etkisi olmadığı gibi , grip ,bulantı, astım, kalp , uykusuzluk ,
deniz tutması , kansızlık ve anne sütünü çoğaltıyor.
Kekemeliği giderdiği bilinen.
Daha
sayamadığım çokça faydası olan bir bitki nane . Mutfağımızdan naneyi ,çantamızdan nan
nane şekerini ve cam şişede olan nane yağını kullanmaya devam edersek , domuz gribini
engellemiş oluruz.Nane çok eski bir kültür bitkisidir.İngiltere’de(1921) botanikçi John Ray’ın
tavsiyelerinden sonra tıbbi bitkiler arasına girmiştir
Çok şanslıyız ,neden mi ? Dünyada hatırladığıma göre 7_8 ülkede yetişmekteymiş , nane
rutubetli havayı çok sevdiği için çok sıcak iklimlerde yetişmiyor.
Domuz gribini NANE tüketerek önleyebiliriz ...
Evimizdeki İksir Nane..!
Hemen mutfağınızda on dakikada cezvede oluşan , nane çayınızı içmenizi tavsiye ederim okurlar . Sağlıklı günler hepimize...
Oya gedik
YORUMLAR
Harika bir bitki ve Allah 'ın verdiği en güzel nimetlerden birisi...Bilgilendirmeye teşekkürler sevgilerle...
Oya gedik
Sevgilerimle ...
zengin bir mutfağa sahibiz ülke olarak,
ama herşeyin olduğu gibi tüketiminde kararında olması gerekiyor,
çok fazla nane, yağından dolayı mide asidini yükselteceği için mideye zarar verebilir,
ve birde limonla birleşirse asitlik oranı artabilir,
kararında bırakmak gerek, tadı damağımızda kalmalı yani...
tebrik ederim,
paylaşım için teşekkürler...
Oya'cığım.Yazın içerik olarak çok güzel.Ben de nanenin özellikle bayanlar için çok yararlı bir bitki olduğunu okumuştum.
Yazını bir kez daha gözden geçirirsen sevinirim.Bazen aceleyle yazınca hep hata yapıyoruz.Sayfa düzenini ben de zaman zaman sağlayamıyorum ama sözcük ve işaret yazımlarındaki hataları düzeltebilirsin.
Nane ferahlığında güzel günler diliyorum.Sevgimle...
Benim kızım geçtiğimiz perşembe günün akşamı hafid hafif öksürmeye başladı. Cuma günü okula göndermedim ama o durmadı ve saat on gibi öğretmenimizin telefonu ile okula gittik. Kızım rahatsızlanmıştı. O gün gelmeyen öğrenci sayısı on yedi idi. Hemen doktora gidelim dedik ama kızım kendi doktoru olmadığı için gitmedi. Eve geldik ateşi gecenin birinde kırk dereceye çıktı. Doktoru aradık ve hemen hastaneye gittik. Domus gribinin etkileri çok fazlaydı kızımda. Ama tahlil sonuçları bir gün sonra gelecekti.
Ateşini düşürmeye çalıştım ve düşürdüm. O gün eve geldiğimizde oan bol bol nane limon kaynatıp içirdim. Gece de aynı şeye devam ettim. Cumartesi günü sonuçlar geldiğinde vete domuz gribibnin etkileri vardı ve yeni başlamıştı.. Dört gün boyunca evde kendi yaptığım beslenme ile onun ayağa kalkmasını sağladım.
Şimdi çok iyi ve dün tahlillerini verdim ve bu gün doktor ile konuşuğumuzda hepsini temizlediğini söyedi.
Bu demek oluyor ki evimizde kendi yaptığımız doğal laçlar herşeyden çok daha iyi ve çabul düzeltiyor. Aşı vurdurmadım. Ama günde üç bardak nane limon kaynatılmış çayını eksik etmeden içiriyorum. Tüm dostlara da tavsiye ediyorum.
Bir diğeri de pekmez. Pekmezi sulandırıp bol bol içirmek. Meyve sularından .ok daha etkili. Diğeri ise kızılcık suyu. kendi yaptığımız. Ve bir de hiç vazgeçömemeiz gereken bal karıştırılmış süt. Günde iki bardak sabah ve gece yatarken yetiyor çocuklara. Temizliğine de dikakt eteğinde her şey yoluna giriyor.
Biz aile olarak atlatık bunu umarım ülkemdeki tüm insnalar atlatır ve artık ölümler yaşanmaz.
Bir de ateşi düşürmek için, elma sirkesine batırılmış olan pamuğu. çocuğun koltuk altlarına sürmek.
Teşekkür ederim bu özel paylaşım için. Sevgiler yüreğinize.
yaklaşık iki aya yakın bir zamndır çaydan vazgeçmiş bir haldeyim...
Nanenin içine birde, kök, zencerfil ve karanfil katıp, birde limon kabuğu ekliyorum...birazda ıhlamur tabi...beraberce kaynattıktan sonra,tavşan kanı rengi bir içeçek meydana çıkıyor...afiyet olsun hepimize inş...
kutladım Oya hanım...duamla....