- 4860 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Mükemmel Değilim Hayatla Mutluyum ...
Yaşam eksileriyle, artılarıyla sizinse ve ileri dönük hep bir dileğiniz ve idealleriniz varsa siz yaşamın içinde mutluluğa gidiyorsunuz demektir. Bunu kendiniz istediğiniz için yapıyorsanız mutlu olabilirsiniz, nam, şan uğruna değil de.
Nedir mükemmel olmanın değerleri?
Mutlu olmanın değerleri ne ya da?
Önce bunu düşünün ve sonra size açılan aşk, iş vb. kapıları değerlendirin. Ne istediğinizi belirleyin ve şimdi adım atma sırası sizde, belki ömrünüzce bulamayacağınız bir kişiyi terk etmek üzeresiniz belki de size sunulan bir iş ya da kariyeri hiçe sayıyorsunuz. Size sunulan sağlığı umarsızca mı harcıyorsunuz bu olmadı işte. Gülmek isterken kendinizi tutuyor musunuz, asla kahkaha içinizde gizlenip kalmasın. Sözcükler dilinizde sevgiyle, neşeyle aksın. Ağlamak mı istiyorsunuz ağlayın siz insansınız robot değilsiniz ki!
Siz, yaşamı yaşanacak hale getirebilirsiniz bunu unutmayın, başkaları değil!
Mutlu olacağınız alanı kendiniz belirleyin mükemmel bir iş ya da mükemmel bir eş diye seçim yapmayın. Doğru seçim kraterleri sizsiniz.
İyi bir eş, anne, baba, çocuk, dost, arkadaş olabilmek nedir? Çok düzenli ve her şeye kölelik yapan birimidir?
Nedir iyi eş? Nedir iyi anne? Nedir iyi dost? Nedir iyi arkadaş? Nedir iyi eleman? Kavramı var mı bunun ya da geçirildiği çerçeve.
Mükemmellik, alanlarında değişir ya da kişilerin değer yargılarına göre.
İyi bir anne gerçekte, “çocuklarını tüm kalbiyle seven, onları mutlu etmesini bilen kişidir. Onlarla geçirdiği zamanın kalitesine önem veren kişidir.” Onları çok temiz giydirip, karnını doyuran değildir.
Hiç kimse mükemmel değildir düşüncesinden yola çıkarak yaşamı tat aldığınız anlar içinde yaşamakla mutluluğu yakala bilirsiniz.
İletişim araçlarından tanıdığımız adını bildiğimiz nice ünlü insan var hepsi mükemmel mi, hayatından mutlumu hiç düşündünüz mü bunu?
Mükemmeliyet?
“Mükemmellik ararken, kendinizi yıprattığınızın, hayatı ıskaladığınızın farkında mısınız? Kimse mükemmel olmak zorunda değil. Yüzünüz gülsün, üstünüze düşeni yapın yeter”
’Ben mükemmel değilim ama hayatımı seviyorum’ diyor Daisy Garnett.
İşte yaşamın gizemi bu sözde saklı, kalıplara girmeden yaşayabilmekte!
“Evet, mükemmel sıfatına layık olmak uğruna, zevklerimizden, hayatın bize sunduğu imkânlardan feragat ettiğimizin farkında mıyız?” sırf unvan olsun diye kendinizi bazı toplumlara sokmak, istemediğiniz halde o kişiliğe bürünmek sizde rahatsızlık verecektir zaman içinde ve kendiniz olamadan yaşayacaksınız. Gerek var mı buna?
Sırf mükemmel olmak adına yapacaksınız. Bırakın bunları her şey yapabilirliğiniz ölçüsünde sağlıklı olandır. Ki en göreceli kavramlardan biridir mükemmellik sözcüğü hatta ego tatminidir.
Kendinizi sevmek psikolojik bir sıkıntı değildir ölçüyü aşmadığınız sürece tabi ki.
Mükemmel değil ama sevgiyle ve hayatın size verdikleriyle mutlu olmak bence en güzeli, zorlama zorluğu getirir ve kısa ömürlüdür.
Hayatla mutlu olmak içinizde ki güçte saklı, mükemmel olmakta değil bunu yüreğinizin bir köşesinde bulundurun ve mükemmel olmadığınız için asla rahatsız olmayın.
Neslihan YAZICILAR
YORUMLAR
Başlığı okumak bile ilk anda pozitif enerji veriyor insana.
''Kendinizi sevmek psikolojik bir sıkıntı değildir ölçüyü aşmadığınız sürece tabi ki''
Ve kendini sevmekle başlayacak güzellikler demişti ve sanırım Sezen Aksuydu...uzatmaya gerek varmı? yazı anlatmış her şeyi..
Sevgiyle..
Ben bir ressamım... Neslihan hanım da meslektaşım sayılır...Kabaca resimle kafayı bozmuş kelimesi beni çok incitti...Çünkü toplumumuzda malesef bu yoz kafalar yüzünden bu yüz beyinler yüzünden sanatçı ve sanat yerle bir oldu...Eleştirmenin de eleştirmen olmanın da bir ince onuru olmalı... Kamil insan kemal insan ve mükemmel insanın doğuşunu betimlemeye çalışmış sevgili meslektaşım ve çok başarılıydı ayrıca... Buralarda kimse kimseye akıl falan vermez sadece paylaşacağı değerleri ortaya koyar ve onları sunar... Bu sunumu bu değerleri lütfen tüketen toplum bazında tüketmeyelim çünkü bu yazılar bu emekler yetişirken karpuz ve kavun yetiştirmeye benzemez...Bence çok olumlu ve çok başarılı bir çalışmaydı kutluyorum meslektaşım saygıyla...
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakşetmişsiniz. Gönlümüzde meltemler estirdiniz. Ruhlara köprü, kalplere kapılar açan satırlarınızla mutlu ettiniz. Yüreğinize sağlık. Sevgiyle ve hayatın size verdikleriyle mutlu olmak bence en güzeli diyorsunuz ki doğrudur. Bende yıllardır sevgi üzerine konuşan ve yazan biri olaraksevgiyle ilgili birkaç cümle ile de olsa bu güzel duygularınıza katılmayı istedim.
"Sevgi güneştir. Canlar gönüllere doğar. Onları ısıtır ve aydınlatır. Sevgi bir bengisudur. Tek bir gönül damlası ölümü yener. Bir gönüle sevgi güneşi vurmazsa, orada soğuk rüzgârlar eser. Sevgi ruhun hamlesidir. Zindanı cennet bahçesine çevirir. Sevgi insanı yüceltir, sevgi şifadır, sevgiyi sevenler fark eder. Kalp sevmekten yorulmaz.
Sevgi bakıştır, sevgi nakıştır, sevgi selamdır, sevgi tebessümdür. Sevgi anlatılmaz, yaşanır. Sevgi fedakârlıktır. Sevgiyle uzaklar yakın olur. Sevgi özlemle beslenir. Hasret ateşi, basit ve sınırlı sevgileri söndürür. Güçlü ve köklü sevgileri alevlendirir.
Sevgi tüm kapıları açar. Sevgi ruhun dilidir. Sevgi yolcusu engelleri aşar, aradığını bulur. İnsansa ve kalbi varsa sever. Sevgiyle kanayan öze, sevgiyle bakan göze, sevgiyle söylenen söze ağaçlar, taşlar, kuşlar meyleder. Sevgi harcadıkça artan, dağıttıkça çoğalan bir sermaye gibidir. "
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Kaleminiz daima güzellikler yazan yazıcılardan olsun.
egitimci38 tarafından 8/31/2007 10:00:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Subay ev Centilmen...
Gerek var mı sence ben gerek görmedim nedense ne yazdığımı ne yaptığımı biliyorum.
Başka gözün nereye takık olması beni çok bağlamıyor.
Sadece komik ya da şaka olmalı bu türünü çözdüm ama ben bu tuhaflıklarla uğraşmıyorum...
Yine de teşekkür ederim desteğiniz için sevgi ve saygı daima sizinle olsun...
Sayın kaplumbağa seni anlamak istemiyorum...
Teşekkürler.
Çok ağır bir eleştiri..Bence olta atılmış...Resime bakılarak
yazılan yazıdan belli..Kişi kafayı resimle bozmuş..
Amacı başka..Etki tepki sitemini işletmeye çalışıyor
arkadaş...
Bence kaplumbağanın eleştirisi yazıya değil neslihan hanımın
kendisine..
Zira yazıyla ilgili bir tek doğru yorum yok
Buda işin sulandırıldığını gösteriyor
Bu yazıyı niye yazdım
Okurken rahatsız oldum
O yüzden yazdım
Eminim Neslihan hanım gereken cevabı vermiştir
Neslihan Hanım;
Sanırım köşe yazılarınızdan birini kopyalayıp yapıştırmışsınız buraya.
Bir denizin eteklerinde gülümseyen resminize, bir de profil sayfanızda belirttiğiniz işe bakınca, doğrusunu söylemek gerekirse ben daha güzel bir yazı bekliyordum.
Resminiz yazınızdan daha çok şey anlatıyor bence. Kusura bakmayın ama bu yazınızda ruh yok!
Yazıyor olmanız dolayısıyla size acımasız eleştirilerde bulunacağım; umarım anlarsınız beni.
Öncelikle (burası için söylüyorum) insanlara bir şeyler öğretmek, yol göstermek sevdasından vaz geçin. Yol göstermeyin, yol olun...
Ben çok daha güzel yazılar yazabilceğiniz umuduyla bunları size yazıyorum; umarım beni anlarsınız.
Daha güzel yazılarınızda görüşmek dileğiyle...
Mükemmellik bir sosyal çevre ile mümkün olur, desem yanlış mı olur? Ben kendi başıma kendimi ve gerekçelerimi ikmal edemem. Yani kamil insan nasıl tarif edeceğinize bağlı, birazda mükemmellik ki, tamda işin burasında insanın yaratılış gerekçeleri akla geliyor.
Daha fazla açsam konu karışacak gibime geliyor.
Okudum ve düşündüm, teşekkürler..,