- 844 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMI YAŞAYABİLMEK..
Yaşamın kıyısında,ya da ortasındasındır,yaşam tek kişilik bir oyundur aslında.Ya varsındır,ya yoksundur,Ya oyuncusundur,ya seyircisindir.Ya öznesisindir yaşamın ya da nesnesisindir birilerinin.En ağır yüküdür yaşamın bilmek.Bilmek,anlaşılamamak,bencillerin dünyasında sencil yaşamak.Bir gün anlaşılmayı ümit etmek.....Gerçek sevgiyi mümkün mü bilmeyen bir yüreğe öğretmek.Beklentilerin doyumsuzluğunda doyurabilmek yürekleri,mümkün mü?Bilinçli farkındalık,işte bu yalnızlık.Diplomaları almakla olmuyor,ceplerin doluluğuyla olmuyor saygınlık.eğer davranış kültüründen yoksunsa insanlar...Yaşamak,oysa bir dostun amansız sıcağında,sevdiğinin çıkarsız yüreğinde,yaratılanın binbir güzelliğinin farkında..İşte bunlar artık belkide mısralarda.Onun için mi çok seviyorum şiiri.Herkes bir gün ölüyor ama sadece bazılarımız yaşayarak ölenlerdeniz.Düşünün gerçekten yaşayanlardan mısınız?Herşeye ve herkese rağmen yaşaya bilmeniz ümidiyle...
YORUMLAR
Kıymetli Birsel Arkadaş,
Yazınızı okudum.
*) Başlıkta kullandığınız "yaşam" kelimesi dikkatimi çekti.
Sanki,"yaşam" kelimesi bir kelimeyi ortasından kesmişler gibi..
Türkçe'mizde "yaşamak" diye güzel ve işlek bir fiil varken;
Yine,Türkçe'mizde "yaşayış" diye, başı belli. sonu belli bir
kelime varken;
Yine Türkçe'mizde "yaşa" diye sevinç narası olan bir kelime varken;
Yine Türkçe'mizde, adeta temiz hava püsküren
"hayat" gibi bir kelime varken..kulağa yarım almış
hissi uyandıran, "yaşam" gibi çirkin bir kelimeyi
niçin kullanılıyorsunuz?
**) "Ya da" yı kullanabilmek için, evvela "ya" demek icabeder. Yani, "ya su içiniz, ya da ayran içiniz" demek gibi.. Bu hata da çok sık yapılıyor. Eğer bu "ya", "ya da" meselesi çok
teferruatlı geliyorsa, o zaman "veya" denilebilir. Aksi halde, "ya da" tek başına "veya" yerine kullanılamaz.
Ne olur, bu ifadelerimden dolayı kusura bakmayınız.
Selamlar.