- 3739 Okunma
- 34 Yorum
- 1 Beğeni
yokluğunun ayak izleri...II
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İmkânsızı istemek göz göre göre reddedilmekse, haydi, durma, reddet beni.
Seni istiyorum…
Neredesin şimdi? Kaç uzaklının aramıza sürdüğü mesafedesin? Uzayıp giden kaldırım taşlarınca hasretim kokuna. Hani uzatsam elimi, tutuvereceğim sanki saçının, alnına dökülen o isyankâr büklümünü. Uzatsam gözlerimi, eğilecek sanki önümde dudağının sağ kıvrımı.
Söylesene sevgilim, insan ömrü, çektiği acı kadar mı? Ve aşk, bambaşka bir sevgilinin kimyası belirsiz vücut ikliminde, hep aynı harla yanar mı?
Bilmiyorum… Sen biliyor musun?
Boş ver sen de bilme… Şimdiye kadar bildiğimiz kaç doğru, arka çıktı ki hatalı yanlarımıza? Üç soruluk ağır bir sınavdı direnebilmek… Belki bilip bilebileceğimiz tek doğru, aşktı ancak üç yanlış yine götürdü elde kalan tek doğrumuzu. Direnemedik/aşk bitti…
Şimdi, kalbime damlayan bir mürekkep lekesine benziyor yokluğun. Bilemezsin senden sonra kaç sevdaya yatırdım. Ağarmıyor…
Ah sevgilim! Göçsek, bizi bizden göçüren her şeyden… Bu yanlış zamandan ve haritalara sığmayan uçsuz bucaksız bir kimsesizliği ihtiva eden bu kahrolası mekândan… Gitsek diyorum sevgilim, bizi bizden alan, bu koca yalandan…
Ama sadece ikimiz gidelim. Söyle intikama susamış azılı yanına, gelmesin. Olur olmaz alevlenen öfken, ara sıra yüzüne takındığın o bencil ifaden de gelmesin. Hem, ben de, hırçın yanımı ve yalım yalım yalazlanan akıl almaz öfkemi burada bırakacağım zaten.
Di’ li geçmiş zamanların esaretinden beraberce kurtulacağız sevgilim. Geniş zamanlar ansiklopedisinde, madde başı tanımlanmaya elverişli bir aşk masalı yaratacağız yeniden…
Ben inanıyorum, sahi sen de inanıyor musun?
“İnanmıyorum” diyen sesin yankılanıyor beynimde. “ düş tanelerinden dizilmiş, misk kokulu bir tespihti aşk… Taşımasını bilmeyen ergenlerin savurganlığında savruldu taneler… Avuçlarımızda kalan, şimdi sadece bir avuç dolusu düş kırığı…” diyorsun.
Yalan söylüyorsun. Beynimdeki “sen” böyle düşünüyor ve düşlüyor olamazsın. Bu benim fikr-i âlemim ise taraflı düşünme hakkına sahibim demektir. Tarafsız ve objektif düşünen beynimi kapatıp, sübjektif kalbimin sesini açıyorum sonuna kadar…
“ ey canını can bilip, canıma candâş eylediğim güzel kadın, seni seviyorum…”
“Ben de…” diyorum… “ Ben de seni seviyorum, canımdan çok değil belki, ama ruhunu canıma yoldaş edebilecek kadar. Uğrunda inançlarım ve hür benliğimden taviz verebilecek kadar değil belki ama değerlerine saygı duyup, onları benimseyebilme özverisinde bulunacak kadar. Uğrunda aldığım nefeslerden vazgeçebilecek kadar değil belki ancak nefesimi nefesine sürebilecek kadar çok hem de…”
İşte hep bu frekans aracılığıyla irtibat kurabilmeli, birbirimizden doğmuş çocuk yanımız…
(Kesinlikle, aşk haberlerini, bu kanal aracılığıyla izlemeyi seviyorum)
Penceremde buğulanmış bir kasım…
Adını yazıyorum, nefesimi hohladığım her sırça üzerine…
Nefesim yokluğuna değiyor,
Üşüyorum,
Üşüyorsun,
Üşüyor yokluğun,
Gece üşüyor…
Sevgili…
Geçmez tenimizden, bu pimi çekilmiş zemheri;
Aşk üstümüzü örtmeden…
Neredesin?
kasımikibindokuz/ankara
YORUMLAR
"Boş ver sen de bilme… Şimdiye kadar bildiğimiz kaç doğru, arka çıktı ki hatalı yanlarımıza? Üç soruluk ağır bir sınavdı direnebilmek… Belki bilip bilebileceğimiz tek doğru, aşktı ancak üç yanlış yine götürdü elde kalan tek doğrumuzu. Direnemedik/aşk bitti… "
______________________
edebiyat kokuyor bu yazı. yazarın dili ne kadar yerinde ve sağlam kullandığına şahit oldum.
edebiyatla kalın efendim, tebrikler...
Nefesimi tuttum. Virgüllerde nefes almayı bile unuttum.
Neredesin sorusuna kadar da unutmuş olduğumu bile farketmedim. Sonra nasıl bitirdiğimi anlamadan tekrar başa döndüm. Yüreğime tek tek işledi kelimelerin... Hani bazen susmak gerekir derler ya; öyle işte. Susmalı eserinin karşısında...
Biz susalım, zaten kelimeler kendilerini yeterince anlatıyor.
Sonra üzüldüm, vaktiyle okuyup, puanımı iliştiremediğim için. Zaten okuyucular yazıyı layık yerine yerleştirmiş. 1 eksik 1 fazla :)
Sevgimle abla :)
Ne söylenebilir ki Ayşegül hanım neye el atsanız en güzeline imzanızı atıyorsunuz.Gıptayla ve beğeniyle okuduğum eserleriniz zincirine yeni bir halkaydı.
Nazenin yüreğiniz ve damıttıkları nazarımda çok değerli.
İnanın her bir eserinizi okumuyorum adeta içiyorum.
Haklı başarınızı kutluyor kaleminizin ömürlere mührünü vurmasını kalben diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla.
Muhteşem bir aşk masalı canlandı gözlerimizde. Ulaşılma imkânı varken, ulaşılmaz kılınan. Ulaştığımız anda yine avuçlarımızın içinden kaçırdığımız. Yine bir canda tek olma duygusunun yüreklerde var olma çabası. Seviyorken bile sevmiyorum diye bakabilen gözlerin içindeki yangını ve sevgilinin boğazında nefes olabilmek için var gücü ile çabalayışı.
Zaman yenik düşmemeli aşk, zaman aşk yenik düşmeli diye bağıran bir yüreğin seslenişi gibiydi bu yazı.
Duru bir pınar gibi akmış her bir satır. Çok çok özeldi sevgili şairim.
Sevgiler yüreğinize. Zamanın aşka yenik düşmesi dileği ile
Sevgili ahugazel...
çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için için...şiirime yapmış olduğun yorum ve güzel düşüncelerin için de ayrıca teşekkür ederim.dert görmesin yüreğin.
Canımmm Gülay'ım...
hiç bir anımda beni eksik bırakmayan can dostum. varsın iyi ki. her ne kadar kıskanç olsan da snei sveiyorum:)
baby face'im benim. güzel arkadaşım...
Değerli Havin...
bazen oturur yazarsın sadece. umrunda olmaz imla, noktalama, büyük küçük harf vs. öyle bir duygu birikintisinin açığa çıkmasıydı benim için bu yazı.ancak tabi, sayenizde hatalarımı görme fırsatı da yakaladım. teşekkür ediyorum emeğin için. sevgimdesin...
ve değerli emre_onbey:)
çok teşekkürler arkadaşım verdiğin destek ve güzel yorumun için. beğenmenize sevindim. bu bayram zamanı, size o duyguyu verebilmişsem ne mutlu bana...
teşekkür ediyorum güzel yüreğinize...
"Penceremde buğulanmış bir kasım…
Adını yazıyorum, nefesimi hohladığım her sırça üzerine…
Nefesim yokluğuna değiyor,"
samimi ve içten yazılmış bir eserdi! küçüklüğümde bayramlarda topladığımız o şekerlerin, çikolatalatın lezzetini aldım :))
farklılığını sürdürmen dileğiyle güzel insan tebriklerim çokça...
(imla yorumu yapanlarda, çok bilmişliklerini bıraksınlar. hiç hoş değil! farklı davranmak yerine, kendileri gibi olsunlar)
tebessümle:)))
Böyle yazılarda eleştiri yapabilmek hakikaten çok kolay olabiliyor ya da kolay değil de daha rahat oluyor demek gerekir. Neden peki ?
-çünkü muhtemelen kalem elinden geldiğince uğraşmış çaba sarfetmiştir - bunu yazıya ilk göz değdirmede anlıyoruz- varsa da gözümüze takılan bir eksiklik ya da fazlalık o da gözden kaçmıştır, farkındalıkla olmamıştır. Hani baştan sonra yazım hatalarıyla başbaşa bırakıldığımız yazılarda bazen kendimi kaybediyorum. Okurken kaç kere başa dönüp kaç kere sonu başa aldığımı dahi sayamaz oluyorum. Hal böyle olunca da artık muhtevaya konuşmak hak getire...
Sevgili Bilge yorumuna ek olarak ;
" Hani uzatsam elimi, tutuvereceğim sanki saçının/ ( buradaki virgül fazlalık) / alnına dökülen o isyankâr büklümünü. "
" Şimdiye kadar bildiğimiz kaç doğru ( sanırım virgüller oldukça fazla bu yazıda) arka çıktı ki hatalı yanlarımıza? Üç soruluk ağır bir sınavdı direnebilmek… Belki bilip bilebileceğimiz tek doğru, aşktı ( cümle bitti gibi geliyor burada) ancak üç yanlış yine götürdü elde kalan tek doğrumuzu. Direnemedik/aşk bitti…
Hemen hemen her virgülde sektim ben anlamadım nedenini neden acaba ki vardır kalemin bir bildiği ya da bilemeden ettiği.
Öncelikle gözlerimize eziyetin olmadığı bir sayfada bulunmak onurdu hakikaten. Bunun için ayrıca kutluyor, teşekkür ediyorum .
Sonra kalemin yüreğine gidiyor sözüm. İnsanın tek kalışlarda böyle içiyle söyleşmesi ne kadar kalp acıtsa da yorgunluk atılır sonrasında. Ona söylüyoruz gibi olur hadi bu da bir yana diyelim sanki mektup yazıyoruz gibidir mürekkebin hareketleri. Hem hızlı hem yavaşça söküm bulur harfler aklımızdan. Evet her şey kalben ama düşünmeden de tek kelime uyanmaz sabaha.
Keyifti yazıya konuk olmak. Daimini diliyorum.
Sevgimle.
**Havin_** tarafından 11/26/2009 4:19:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Anne'm...
sen kesinlikle şirin diğer adısın. her insan bir parça ismiyle müsemma olurmuş, ondan olmalı bu sevgi dolu benliğin.attığım her adımda, olanca şefkatin ve iyi niyetinle, güzel kalbinle, dahası hep bir parça psikoloğa benzettiğim o eşsiz duruşunla yanımda olduğunubilmek çok güzel...seni çok sveiyorum...
Sevgili koloni...
çok teşekkür ederim güzel düşüncelerin için. ben sadece bir şeyler karalamaya çalışan aceminin tekiyim. ama yazmış olduğun cümleler öylesi büyük moral oldu ki anlatamam. görmesini ve değerlendirmesini bilen güzel yüreğine sağlık..
çok teşekkür ediyorum can...
sevgili (( Ayşe )) canım adaşım...
çok güzel bir yorum ve çok değerli bir paylaşım benim için...keşke o yokluk olmasaydı da, hep "varlık" söyleseydi kalemler...teşekkür ediyorum güzel yorumun için...sevgiler
değerli olgunekinci...
tandık sima, eski dost...
güzel yorumunla ve site için önem taşıyan değerli varlığınla bir kez daha hoşgeldin diyorum.cansın
Sevgili EMİNE45...
bende yorumun aracılığıyla snein bayramını kutlayayım canım. desteğin, beğenin ve güzel yorumun için sonsuz teşekkürler. iyi ki varsınız
Sevgili haysah...
değerli katılımın, kesinlikle güzel yorumun ve her an yanıbaşımda hissettiğim güzel yüreğin için çok teşekkrler canım arkadaşım. iyi ki varsın...
Sevgili Onur Bilge...
güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. hatalı yanlarımı görmeme olanak sağladığınız, ve dikkate alıp kelime kelime değerlendiriğiniz için de ayrıca teşekkürler. dert görmesin yüreğiniz.
Can dostum Esen...
ne güzel snei sayfamda görebilmek...kesinlikle hayran olduğum bir kalemin böylesine güzel sözleriyle onore edilmek beni hayli mutlu etti...özledim seni canım.iyi ki varsın.
Sevgili Hayrettin Ağabey'im...
daha ilk baştan emekleyerek ve sürekli düşerek ağır ağır şiir yürüdüğüm bu yolda, daima desteğini yüreğimden esirgemeyen güzel kalbin için sonsuz teşekkürler. cansın...
Değerli angie...
güzel,sıcak ve içten kaleminle başarılı adımlarla şiir yolunu tırmandığını gözlemlemekteyim...böylesi güzel bir yürteğin takdirine nail olmak benim için önemlidir. teşekür ediyorum
arkadaşlar yorum yapan yapmayan herkese çok teşekkürlerimi sunmak isterim öncelikle...
bende lise yıllarımdan beri süregelen günlük tutma alışkanlığımın bir yansımasıdır bu tarz nesirler. daha önce hiç paylaşmamıştım ama "neden paylaşmayayım ki" dedim. neden içimden geçen duyguları, asla ve asla vazgeçemediim şiirden bağımsızlaştırayım? böylece bu iki yazı meydana çıktı. beğeniniz için, puanarınızla güne taşımanız için gerçekten çok teşekkür ediyorum...
bunun haricinde;
Sevgili Ahmet...
yazdıklarımı gerçekten önemsediğini ve kaile aldığını biliyorum. öncelikle bunun için teşekkür ederim. dahası her zaman yanımda olduğun, dost yüreğini bir an yüreğimden çekmediğin için de teşekkür ederim. çok sağol. cansın...
Sevgili deniz_tayanç...
ilk yazıma da yapmış olduğunuz yorum ve iddiasız beğeniniz için çok teşekkür ederim. iyi ki varsınız...
Sevgili Kolera...
hangimiz içinde "aşk" geçen bir eserden, kendimize ait bir çıkarımda bulunmuyoruz ki... dilerim sen de aşk haberlerini hep sevdiğin ve olmasını istediğin kana aracılığıyla izleme fırsatı yakalarsın canım. çok teşekkürler
Sevgili Turqoise...
sende öyle bir duygu yaratabildimse ne mutlu bana...
o halde dostunum demektir. teşekkürler güzel yüreğine.
Sevgili Mehtap s. Hümeyragül DALLI...
Sizi sayfamda görmek çok güzel. değerli katılımınız için çok teşekkür ediyorum.
Sevgili bezm-i cihan..
öyesine güzel bir yürek ki sendeki;
kapat sen gözlerini..ve sus...bu suskunluğun karanlığında da konuşuruz...cansın. çok teşekkürler
Sevgili küçük_yazar...
yürekten yüreğe bir yol olabimek için yazmıyor muyuz zaten..çok teşekkür ederim güzel yüreğine
Bu kalemde inanılmaz bir sihir buluyorum. Sitede hem hece hem serbest yazan birçok kalem var ama iki türde de kendini iyi ifade edebilen bu şair dışında henüz birine rastlamadım. Her iki türde de çok iyi yazıyor ve eserleri çok özgün. Şimdi bir yazısıyla karşımızda daha öncede okumuştum ve çok beğenmiştim tıpkı bu yazı gibi. Tebrik etmeli kalemi çok akıcı ve sürükleyici yaşadıklarını veya düşlediklerini kalemine çok iyi yansıtıyor ve okuyucuda bir anda kendini onun bir parçası olarak görüyor.
Yine size özeldi.
Saygılarımla.
bir özlem, bin özlem geçiverdi içimden yitmişlere dair...onlar aslında yittiklerini sanıyorlar.bilmiyorlar ki her an büyüyorlar ve yuvalanıyorlar göz çukuruna düşen kapkara bulutlarda...kıyamıyor insan ağlamaya da yanıyor gözlerin...
bir şarkı yapışıyor dudaklarıma gecikmiş tarafından..
"Beni düşünme rahat ol yalnız kalabilirim
Sende bilirsin hiç bir acı sonsuza dek sürmez
Hatta her an yeniden sevebilirim "
yalan..vallahi yalan..billahi yalan...
annemm..öptüm yüreğinden....dokundun yine bam telime özlemişliklerimden vurarak dem...
kocaman bir sevgi göndererek bayramını kutluyorum..
sevdiklerinle ve sevenlerinle...
diyemediklerimin gizli dili...:))
"Yaz kağıda hasreti,Yaz bana acılarını�! Dök kelimelere yangın sonrası küllerini..Bir beyaz kağıt olmak istiyorum..Yıldızsız gecelerinin resmini çizdiğin dolunaylı resimlerine,Ağıtlarını yaktığın gözlerinin incisi mürekkep lekelerine.. Bir beyaz kağıt olmak istiyorum..Gurbet türkülerini söylediğin kelimelerine"
güne düşen bu güzelliği tebrik ederim canım arkadaşım kaleminden nesir okumak ta güzel... ve hatta çok güzel yakışmış al kurdela....
daima sevgimle
ELEŞTİRİ / YORUM
1. ...”haydi, durma, reddet beni.” Gibi, çok yer ünlem ister.
2. “Boş ver sen de bilme…” çok yer, virgül...
3. “Tarafsız ve objektif...” Aynı anlamda sözcükler...
4. “...belki, ama...” Bu ikisinin arasında virgül gereksiz...
5. “Geçmez tenimizden, bu pimi çekilmiş zemheri;
Aşk üstümüzü örtmeden…” Aşk, cins isim... Küçük harfle yazılır ama dikkat çekmek içinse, olabilir.
Hâsılı, hayli güzel ve itinayla kaleme alınmış bir yazı. Dilerim, bu kalem hep mutluluklar yazsın!
Kutluyorum.
Onur BİLGE
çok güzel içinden katar katar geçti sanki aşkın son hali sahi varmıydı aşkın bu hali durdukça derinleşen ayrıldıkça özlenen yok etmek istedikçe var olan çaresizce taşıdığın aşk,yada tutulma sevgi tutulması demekki oluyormuş aynı şeyi aynı anda düşüne biliyorsan var demektir...............saygımla
hayal ve gerçek arasında bir yerde,erişilmez olmayı sever belki de..
insan,ya hayrandır sana
ya düşman
ya hiç yokmuşsun gibi unutulursun
ya bir dakika bile olsun
çıkmazsın akıldan..
ruhumda titreyen hülya...
kutladım...sevgimle duamla inş...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 11/25/2009 2:42:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
yazılarınızı okurken sanki uzun süredir görmediğim bir dostla karşılaşmış hissine kapıldım. su gibi berrak anlatımınızla dur ve anlaşılır bir metindi. ama yinede bir kaç kez okumaktan alamadım kendimi.. ve üşüyen sadece gece ve yokluğu değildi. duygularımın cümlelerimin üşüdüğünü hissettim okurken.
sevgi ile kalın
Vay be... On, on, on puan... Kelimelerle raksediyor bu çılgın öğretmen. Ne güzeldi ya... Masal gibi... Kalmadı böyle zengin hisli aşklar... Böylesine ayrıntılı, sihirli, delilikle ilintili... Çok güzel, çok beğendim bu yazıyı. On puan helali hoş olsun. Elimden gelse yüz puan verirdim hocama... Lakin resim kötü, bence başka bir resim koymalısın.
Bir irticacıdan haşiye olsun. :)