- 988 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLERİMİZ
Meslekler içinde en kutsal olan mesleklerden birisi öğretmenlik mesleğidir. Eğitimci, eğitmen olmak bambaşka bir yükümlülük, bambaşka bir vazifedir. Bir anlamda da bütün meslek guruplarının anası durumundadır. Çünkü öğretmenlerimiz olmazsa hangi meslekten insan yetişebilir.
Bir çocuğun eğiminde anne babalardan sonra en önemli eğitmen öğretmenlerimizdir. Hatta öğrenciler eğitim yaşantıları boyunca anne ve babalarından çok öğretmenleri ile birlikte bulunurlar. Öğrencilerin kişiliklerinin gelişmesinde, güvenilir ve sosyal bireyler haline gelmesinde onların göstermiş olduğu sevgi ve fedakârlıklar büyük rol oynar. Diğer yandan onlar bir milletin ruh ve karakter hamuruna şekil veren üretici kişilerdir. Öylesine üreticidir ki, bütün bir toplum öğretmenlerin eseridir.
Öyle ki onlar toplumun manevi mimarlarıdır. Öğretmenlerin yüreğindeki katışıksız sevgi tükenmek bilmeyen bir kaynak gibidir. Bu kaynaktan fışkıran tertemiz duygular onları yüceltir. Onlar sevgisiz hiçbir yere varılamayacağına her işin başında ve sonunda bir sevgi olduğuna inanır. Yani öğrencilerine bilginin kültürün yanı sıra hayatı sevmeyi, mutlu olmayı kısaca en güzel duyguyu; sevgiyi öğretir. İnsanlığın ufkunda parlayan güneş gibidir. Onlar sıcaklığı ile toplumu ısıtır, ışığı ile toplumu aydınlatır. Öğretmenlerimiz sevginin, hoşgörünün, şefkatin sembolü olmuşlardır. Öğrencilerin kalbi de ekilmemiş tarla gibi düşüldüğünde öğretmenlerimiz bu tarlaya tohum ekerek en iyi verimi alır. Ekmezse verim alamaz. Bu yüzdendir ki onlar her zaman toplum içinde elleri öpülesi öğretmenlerimiz olarak kabul görmüşlerdir.
Bir toplumun yapısında bu kadar önemli bir role sahip olan öğretmenlerin daha verimli daha güçlü yetiştirilmesi gerekmektedir. Gerek bu alanda, gerek eğitiminde yapılacak hatalar, sadece yetiştirilen bireylere zarar vermeyecektir. Toplumun geleceğini de olumsuz yönde etkileyecek sonuçlar doğuracaktır. Çünkü bu alanda yapılan yatırımlar uzun vadede verim alınacak bir yatırımdır. Bu yatırımda ortaya çıkacak bir yanlışlıklar toplumları felakete götürecek sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle de günümüzde birey eğitiminde çok önemli görev üslenen öğretmenlerin çağın ilerisinde bir eğitim anlayışına sahip olması gerekmektedir.
24 Kasım öğretmenler gününü kutlayacağımız şu günlerde tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyor, daha aydın bir gelecek için daha aydın öğretmenler ordusu yetiştirilmesini gönülden diliyorum. Yazımı okul günlerimi anlatmaya çalıştığım bir şiirimle noktalamak istiyorum.
OKUL GÜNLERÌM
Aklıma gelir hala okul günlerim
Güler yüzlü sevgi dolu öğretmenim
İlk yazdığım kelimem, çizdiğim resim
İlk okuduğum cümlem ilk heyecanlarım
Aklıma gelir hala çarpar yüreğim...
Öğretmenim öğretirdi bizlere
Büyüklere saygıyı, küçüklere sevgiyi
Anlatır bütün görgü kurallarını
Bilgisiyle bilgilenip, aydınlandığım,
Annem, babam gibiydi
Sevgi dolu öğretmenim...
Anlatırdı bize en güzel masalları
Kulaklarımda hala “çocuktum ufacıktım„
Diye başlayan tekerlemesi
Gülmekten kırıldığımız o fıkraları
Sevgiyle anımsarım hala,
Unutulmuyor o anılarım...
Kır gezintilerine çıkardık bütün çocuklar
Düzenlenen piyesler ve şenliklermiz
Okul bahçesinde geçirdiğimiz resim derslerimiz
Oynadığımiz yakan topları, sekseklerimiz
Anımsıyorum o unutulmaz günleri
Ne kadar özeldi o günlerimiz..
Arkadaşlarla geçirdiğimiz zamanlarımız
Kurduğumuz oyunlar, hatta kavgalarımız
Sonra birşey olmamış gibi barışmalarımız
Çocukluk dolu duygularımız
Okul yollarında geçen koşuşmalarımız
Hepsi daha dün gibi okul günlerim...
EMİNE USTA