BAYRAMLAR GÜZELDİR...
Çocukluğuma ait hatıralarımın en güzel tarafını bayramlar süsler. Çocukluk zamanlarımın bayramlarına her daim özlem duyarım. Gerçekten de bayramlar güzeldir.
Ama zamanın kuytusunda kalıp gitti o mutlu günlerimiz.
Çoğunuzun da öyle düşündüğünü tahmin edebiliyorum şimdi.
Bayramlar güzeldir, hele de sevgi varsa içinde…
Çocukken,annemize,tatlı bir bekleyiş ve geçen her günün sonunda,
“Bayrama ne kadar kaldı?” diye sorardık.Annemiz:
“Yatacağız,kalkacağız,yatacağız,kalkacağız…”diye başlayan, çocuk aklımıza hitaben, bir çeşit sayma yöntemiyle ifade ederdi bayram sabahını.Ertesi gün, yine aynı soruyu sorar,aynı cevabı alırdık.İçimizde tatlı bir heyecan ve bir o kadarda mutluluk dolu yüreğimizle beklerdik bayram sabahlarını…
Arife günlerinin o tatlı ama bir o kadar da heyecanlı sabahlarını beklerken,bayramlıklarımızı yatağımızın başucuna koyar,heyecanlı bir uykuya dalardık çoğu kez.Güzeldi…
Çocukken daha da güzeldi bayramlar.
Ama şimdi de güzel…
Bayramlar güzeldir.Hele de saygı varsa içinde...
O güzelim bayram sabahlarında,büyüklerimizin elini öpmek için nasıl da heyecanlanırdık?Aldığımız her bayram harçlığı, çocuksu yüreğimizi okşar keyiflenirdik.
Bazen yağmur yağardı.bazen de kar…üzülürdük…
“Keşke yağmur yağmasa” diye çocuksu dileklerimiz olurdu…
Çocukken daha da güzeldi bayramlar.Şimdi de…
Bayramlar güzeldir.Hele de küskünlük yoksa içinde…
Nedendir bilinmez,bayram günlerinde,içimize öyle bir sevgi doluşurdu ki,en azılı düşmanımızı bile melek görürdük.Küskün kalamazdık kimseyle, barışırdık…
Büyüklerimiz “ Sakın ha!sakın!..”diye tembihlerde bulunur,küskünlüğe ısrarla karşı çıkarlardı.Küskünlerimize sarılır, barışırdık…
Çocukken daha da güzeldi bayramlar.Şimdi de…
Bayramlar güzeldir.Hele de yetim,öksüz değilse insan…
Bayram sabahları ve diğer bütün sabahlar, öpecek bir çift el,sarılacak sıcacık bir koyun varsa insanın…
Kim bilir? kaçıncı bayramları olacak böyle annesiz, babasız, sarılıp öpemeden hiç kimseyi geçen…
Yine dalacak gözleri uzaklara kimsesizlerin…
Çocukken daha da güzeldi bayramlar.Şimdi de güzel…
Bayramlar güzeldir.Hele de yoksulluk olmasa içinde…
Belki çoğu çocuk,bu bayram sabahı da , soğuk bir kaldırımda ,bir ATM’ içinde, uyandığında gözlerini meraklı bir şekilde ovuşturup, bakınacaktır belki de…
Çocukken daha da güzeldi bayramlar.Şimdi de güzel…
Bayramlar güzeldir.Hele de hasret yoksa içinde…
Yaşlı gözlerle,belki de dört duvar arasında,ondan daha ötesi acılı bir yürekle özlemese insan hiç kimseyi, uzaklara dalmasa…
Bayramlar güzeldir.Hele de düşkünlük olmasa içinde…
yalnız, soğuk bir odada, bir tabak sıcak yemekten yoksun değilse insan.
Bayramlar güzeldir…
YORUMLAR
Sımsıcak anları yeniden yaşattınız yazınızla. Eminim sözettiğiniz şu satırlar
"“Yatacağız,kalkacağız,yatacağız,kalkacağız…”diye başlayan, çocuk aklımıza hitaben, bir çeşit sayma yöntemiyle ifade ederdi bayram sabahını."
söylemini herkes daha dün gibi hatırlar annesinden duyduğu sımsıcak sesle.
Çok sahici çok canlı ve zaman tünelinden geçip te o günlere götüren bir yazıydı.
Ne diyeyim kalem usta,anlatımda böylesi muhteşem olunca diyecek bir söz kalmıyor geriye.
Tebriklerim içten.
Her zaman sevgi ve saygımla..