Hayat kullanma kılavuzu
Kur’an inananlar için şüphesiz hayatı düzene sokmada Rabbimizin bizlere Resulü aracılığı ile tebliğ ettiği,hayatımızda uyguladığımız ölçüde ise istediğimiz huzuru verebilecek yegane kaynak ve klavuzdur.
"Bu Kitap kendisinde şek ve şüphe bulunmayan bir Kitaptır. Muttakiler için hidâyet kaynağı (rehber-kılavuz) ve yol göstericidir." (2/Bakara, 2)
"Rablerinden korkanların derileri ondan ürperir. Sonra derileri de kalpleri de Allah’ın zikriyle yumuşar. İşte Bu Kitap Allah’ın insanlar için gönderdiği bir rehber (huden)dir. Allah onunla dilediğini hidâyete erdirir. Kimi de Allah saptırırsa ona hidâyet edecek yoktur." (39/Zümer, 23).
Hayatın her kademesinde Rahmanın yolgösterici,rehber olarak bizlerle muhatab kıldığı kutsal mesajını hayat arenasında hangi ölçülerde değerlendiriyor,Kur’an’ın neresindeyiz sorusuna gerçekten ve samimi bir cevabı cesaret ederek verebiliyormuyuz.
Meydanlarda,işte,okulda,sokakta vesair heryerde ahkam kestiğimiz Kur’ani konuları acaba ne kadar uyguluyoruz yoksa ;
Siz Kitab’ı okuduğunuz (gerçekleri bildiğiniz) halde, insanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz? Aklınızı kullanmıyor musunuz? Hâlâ akıllanmayacak mısınız?" (2/Bakara, 44) ayetine muhattab mı oluyoruz.
Yeri geldiğinde mangalda kül bırakmayan bizler islam dairesinde olduğumuz iddiasında bulunduğumuzda acaba mesaimizi nerede harcadık,heybemizi ne ile dolduruyoruz veya hakka mı uyuyoruz hakkımı kendimize uydurmaya çalışıyoruz
Evet cesaretin varsa Ey Nefs !!! cevabını ortaya dökülen gerçeklere göre sen seçeceksin....
Kur’an da bizlere tebliğ edilen din ile yaşadığımız din acaba ne kadar örtüşmekte bunu tahlil ettiğimizde ortaya çıkan sağlama maalesef hakkı kendimize uydurduğumuz gerçeğidir.
Geçen akşam arkadaşlar ile bir sohbette sakal konu olmuştu. Sünnet sakal vesair. Aslında bizler yaşayamadığımız daha da açıkcası yaşamadığımız dini , Kur’an’ın emrettiği dini sakal gibi tesettür gibi nafilelerimiz gibi argümanlarla alalamaya çalışıyoruz ....
Sor bakalım nefsine tabiki rahatsızlık verecektir,çünkü;
Müslüman bulunduğu ortam yada yaşadığı hayat Kur’an’ın emrettiği din ile örtüşmüyorsa mutlak ki,rahatsızlık duyacaktır ve
Ve; bunları ekarte edebilmek için hakkı kendimize uydurmamıza bahaneler bulmamız normaldir. Ama;hakkı gizlemek kur’an’ın kabul etmediği bir davranıştır mutlak;
Kur’an bunu hoş görüyor mu ,Hayır.....
"Bildiğiniz halde, bile bile hakkı ketm etmeyin (gizlemeyin)." (2/Bakara, 42)
Kur’an Rahman’ın bize bildirdiği kutsal mesajın da;
"Bu Kitap kendisinde şek ve şüphe bulunmayan bir Kitaptır. Muttakiler için hidâyet kaynağı (rehber-kılavuz) ve yol göstericidir." (2/Bakara, 2) şüphesiz hayat klavuzu,rehberdir. diyor.
Rabbim tüm işittik itaat ettik iddiasında bulunanları ve yüzünü Hakka yöneltenleri o rehberin yolundan beri etmesin.
Amin
Dua inananlara...,
Hattab(Y.K.)