- 614 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLİK
İnsanlar ve toplumlar kendi hayatlarının nasıl olacağını hayal ederler ve kurarlar. Hayal ettikleri bu yaşamın gerçekleşmesinde eğitimin oynadığı rol inkâr edilemez. Eğitimde de bir kaptanlık görevi yapan, öğrencilerini belirlenen rotaya göre sevk ve idare eden, öğretmenlerimizin etkileri, görevleri büyüktür.
24 Kasım tarihi Atatürk’ün millet mektepleri başöğretmenliğini kabul buyurdukları gün olduğu içindir ki, anlamlıdır. Öğretmenlerimizde olması gereken özellikleri, şartları ve sorumluluğu ifade eden Atatürk’ün şu sözleri manidardır. “Okullarda öğretme vazifesinin güvenilir ellere teslim edilmesi, memleket evlatlarının o vazifeyi kendine hem bir meslek hem bir ülkü sayacak, bilgili ve saygıdeğer öğretmenler tarafından yetiştirilmesini temin için, öğretmenlik diğer yüksek meslekler gibi tedricen ilerlemeye ve herhalde refah teminine müsait bir meslek haline konulmalıdır. Dünyanın her tarafında öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve en saygıdeğer uzuvlarıdır.”
Yine Atatürk’ün şu sözleri ibreti şayandır. “Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenlerden, eğitimciden mahrum bir millet henüz millet adını almak istidadını kazanamamıştır. Ona alelade bir kitle denir, millet denemez. Bir kitle millet olabilmek için mutlaka eğitimcilere, öğretmenlere muhtaçtır.”Bu sözler Türk öğretmeninin toplumdaki yerini, sorumluluk ve önemini göstermektedir. Onun içindir ki bir toplum öğretmene, eğitime, ilim adamına önem verdiği sürece yücelir, kalkınır, problemlerin üstesinden gelir.
Çile fedakârlık, gönüllülük, sevecenlik gerektiren faziletli bir meslektir öğretmenlik. Hem de peygamberlerin mesleği sayılabilir. O yüce insanlar da toplumlarının öğretmeniydiler. Ne mutlu bu mesleği omuzlarında bıkmadan usanmadan, makam, mal mülk, mansıp beklemeden hakkıyla yerine getirenlere…
Öğretmen kutsal vazifesini insan yetiştirmesini huzur içinde yapabilmesi için görevinin ulviyetine, toplumun inandığı değer ölçülerine saygı duyması gerekir. Öğretmen rehberdir, öğretmen barıştırıcı ve uzlaştırıcıdır. Öğretmen anadır, babadır, o bir canandır. Toplumların insan mimarları ve mühendisleridir öğretmenler…
Birçok tarihe mal olmuş insanları öğretmenler yetiştirmiştir. Osman Beyi Şeyh Edebali, Fatih’i Akşemsettin, Yavuz Sultan Selim’i, İbni Kemal gibi öğretmenler yetiştirmemiş midir?
Kimliğini, benliğini belirleyen, yerini bilen, milletine karşı görev ve vazifesini tanımlayan, kişinin beden ve şuur kabiliyetini ilerleten eğitim-öğretim faaliyetleridir. Bu faaliyetler içersinde öğretmenin mesuliyeti gerçekten ağırdır. Çünkü öğrenci öğretmenle mana kazanır, anlam kazanır, ruhsal dünyasını geliştirir. Toplumlar yetişmiş irfan orduları sayesinde geleceğe damgasını vurur ve zaferler kazanır…
Türk öğretmeninin günümüz hayat şartlarında ekonomik durumları düzeltilmelidir. Anayasal hakkı olan hak arama özgürlüğü de istismara meydan verilmeden sağlanmalıdır. Şayet bu ulvi meslek istismar edilirse, belirli kişi ve çevrelerin elinde oyuncak olursa saygınlık kaybına uğrar, güveni sarsar.
Beşer imkânlarını aşan fazilet ve fedakârlık timsali öğretmenleri başka meslek gruplarından daha aşağı durumda sosyal haklardan mahrum bırakmak pek hoş karşılanacak bir durum değildir. Öğretmenler de bilmeliler ki, milletlerin geleceğinin şekillenmesinde, gelişmesinde, devletin ayakta durmasında ve var olma mücadelesinde rolleri büyük ve önemlidir.
24 Kasım’ı sadece bir gün olarak değil, hedef ve ideallerin hatırlanmasında düşünen duyan, hisseden beyin ve vicdanların uyanmasına vesile olacağına inanıyorum.
Bu gün dolayısıyla ebedi âleme göçen öğretmenlerimizi rahmetle, minnetle anıyor, emeklilerimize sağlık, esenlik ve mutluluklar, görev başındaki öğretmenlerimize de üstün başarı ve kolaylıklar diliyorum
YORUMLAR
Çile fedakârlık, gönüllülük, sevecenlik gerektiren faziletli bir meslektir öğretmenlik. Hem de peygamberlerin mesleği sayılabilir. O yüce insanlar da toplumlarının öğretmeniydiler. Ne mutlu bu mesleği omuzlarında bıkmadan usanmadan, makam, mal mülk, mansıp beklemeden hakkıyla yerine getirenlere..!
sözün bittiği yerdeyim ben..daha ne denir ki bundan daha güzel ..
sevgisaygı