büyüyorum bak sevgili(m)/bir kadın
bir kadını eğer çok ağlatmışsanız
malum zamanlar
kesin
bilmediğiniz bir yerlerde de
çok ağlatmışsınızdır
Örneğin hiç göndermediğiniz arkadaş evlerinin birinde, size hiç benzemeyen bir arkadaşın omzunda ya da evinizde, sevişirken aman duymasın dediğiniz tüm komşularınıza duyuracak kadar ağlatmışsınızdır. Sade komşular olsa yine iyi, kesin ailesine duyuracak kadar da ağlamışsınızdır. Bu sefer küçük bir kardeşin ispiyonlamalarına hiç gerek kalmadan ve hiç de heyecanlanmadan, kendi kendinize bir babanın karşısına çıkıvermişsinizdir. Bir babanın karşısında bir kadını ağlatarak, bir aileyle de tanışıvermişsinizdir.
Sonra hani beğenmezdiniz ya ağlarken onu, çocuk gibi bulurdunuz belki ya da öcüye mi benzetirdiniz artık kim bilir, işte öyle öcü bir çocuk gibi ağlatmışsınızdır. Hem de öyle kıyıda köşede de değil. Örneğin ıssız bir akşamda, ismini bile duymadığınız bir sinemanın ortasında, bir sinemanın çıkışında yolda, bir sinemanın ardından arkadaşlarla… Hem de sizin gibi bir gece bir şişenin dibini seyrederken de değil baya baya her hangi bir zaman veya mekanda kendi kendini seyrederken kadın... Mesela akşamdan kalma yastığı kendine gelmeden daha bir sabah gözlerini açar açmaz aynaya bakan bir kadını kesin ağlatmışsınızdır.
malum zamanlar
bir kadını ağlatmışsanız çok
kesin
siz yokken de
ağlatmışsınızdır
Örneğin hiç giydirmediğiniz o eteği giymiştir ve bir etek için onu ağlattığınıza da ağlamıştır. Sonra o eteği çıkarmamış bir de sınıftan bir erkek arkadaşının (hani Ahmet miydi Mehmet mi, ah fark eder mi!) yaş gününe gitmiş, arkadaşının sevgilisiyle dans edişine bakmış bakmış ağlamıştır. Ha bir de kendini bildiğinden, birinin uyarısı olmadan da sarhoş olmadığına da ağlamıştır. Sonra canı eve gitmek istememiş kesin bir arkadaşının evine gitmiş ve bütün gece sizi anlatıp anlatıp ağlamıştır.
Siz yokken ama aslında her insanda biraz var olarak kesin bir kadını ağlatmışsınızdır. Yani bu sizin suçunuz mu bilinmez ama hele bütün erkekler size benzediğinden bir kadın ya sizi hala çok sevdiğinden ya da hala size güvenemediğinden hep ağlamıştır. Siz yokken oysa her şey daha da güzel olmalıyken bıraktığınız boşlukta bir kadını hep ağlatmışsınızdır. Üstelik yokluğunuza alıştırmak yerine olur olmaz saatlerde kendinizi hatırlatarak, unutulmaya izin de vermeyerek ağlatmışsınızdır. Yokluğunuzda bile tutamayacağınız sözler vererek ağlatmışsınızdır. Hele bir de yeni bir adam olmasın hayalde ya da gerçekte, kesin dayanamayıp ağlatmışsınızdır. Ve kadın, sizin yüzünüzden hem kendine hem size hem de hiç tanımadığı başka adam ve kadınlara ağlamıştır.
kadını bir zamanlar
malum
çok ağlatmışsanız
bilmeyerek de çok ağlatmışsınızdır
ve bilmediğinizden günahı sizin boynunuzda asılıdır
hep ağlar sanırsınız
Oysa ayak parmaklarına akıttığınız kanlı yaşlarla bir kadını doğuruyorsunuzdur da. Ve bir de o yaşlarla büyütüyorsunuzdur. Şimdi size şaka gibi geliyorken sevmek ve sevilmek ihtimali bir kadının onu ne güzel de bir geleceğe yüklüyorsunuzdur. Bembeyaz teni ve ışıldayan gözleri çok ağlamışlıktan ve arınmışlıktan. Bir kadın ne güzel oluyordur olgunluktan. Ve bir kadın ne kadar da mutludur çocuk olmaktan.
malum artık
bir kadını çok ağlatmışsanız
önceden ve sonradan
bir gün hiç ağlatmazsınız
bir gün hiç ağlatamazlar
bir kadın
kesin büyüyeceksin
bir adam
sen de büyürsün
ben
büyüyorum bak sevgili(m)….
büyüyorum bak sevgili(m)/bir kadın Yazısına Yorum Yap
"büyüyorum bak sevgili(m)/bir kadın" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.