- 1001 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN BÖYLEYİZ?
Bu sabahın da, diğer sabahlardan pek farkı yoktu aslında. Her zamanki vakitte servisime bindim. İşe gitmek için yola çıktık. Servisimiz, benzinliğe yakıt almak için girdiğinde, her yer tertemiz yeni süpürülmüştü.
Temizlik işçisi, elindeki mavi hortumla, araç yıkanan yerlerdeki tozu toprağı su tutarak yıkamaktaydı. Üstü başı ıslanmıştı.
Yakıt almak için yanaştığımız sırada, bizimle aynı anda, bordo renkli, oldukça kirli, Murat131 marka, başka bir araç daha, pompalara yanaştı. İçinde, bir kadın, bir de adam vardı. Kadının, saçı başı dağınık; yataktan yeni kalkmış gibiydi. Adamında, ondan kalır yanı yoktu. üzerindeki kazak, sanki yıllarca yıkanmamış gibi kirliydi.
Aracın sürücüsü, araçtaki izmaritleri toplayıp camdan dışarıya rahatlıkla döktü. Hiçbir şekilde rahatsızlık duymuşa benzemiyordu. Temizlik işçisi, daha alanı sonuna kadar süpürmeyi bitirememişti bile... Adamcağız iyice ıslanmış titremekteydi.
Yanındaki kadın, araç benzin aldığı sırada, elinde sigarasını tüttürmekle meşguldü. Asıl beni çıldırtan olay; büyük bir kola şişesine doldurttukları benzini, kadın sigara tuttuğu elini adamın başı üzerinden uzatıp, almasıydı.
Elinde sigarasının dumanlarını tüttürürken, dünya umurunda değil gibiydi...
YORUMLAR
Biz neden mi böyleyiz? çünkü ne kendimize, ne karşımızdakine karşı sorumluluk ve saygıyı öğrenemedik ondan. Eğitemedik bir türlü kendimizi ve saydığımız yerde sayıyoruz; bir adım atmak aklımıza gelmiyor.
Güzeldi yazı ve düşündürücü. Yüzlerce cevabı olan, ama her nedense kimsenin üzerine alınmadığı cevaplar...
Sevgilerimle...
Uslubunca hakarete varmadan uyarmaktan yanayım.Belki o an hatasını düzeltmeyecek fakat etrafın onu gördüğünü ve bu tutumunun çok daha fazla kişiyle ikaz edileceğini bilecektir.Zoraki de olsa düzelme olacatır zamanla.Fakat ses çıkarmamak ya da hakaret ederek itiraz etmek çok feci sonuçlar doğurur.Adam sendecilik yerleşir her birimize.çevre kirliliği ona keza.Hele kazalar,feleketlere gebedir bu tür insanlar.Bunun sonucu bizim sessiz kalışımıza da bağlı.Tabii kavgaya dönüştürmeden ikaz ederek...
çok gerekli bir konuydu Emineciğim,teşekkürler.
YURDUM İNSANI BÖYLE EMİNECİĞİM, YADIRGAMADIM DOĞRUSU. HEP KARŞILAŞTIĞIMIZ MANZARALAR...YAPTIRIM GÜCÜ OLANLARIN İHMALİ DE ÇOK. BİR ANIM AKLIMA GELDİ ANLATMADAN GEÇEMEYECEĞİM.
YIL 1987 , BELEDİYE ZABITA MEMURU OLARAK GÖREV YAPIYORUM GÜMÜLDÜR DE. BİR YAZ SABAHI İDİ SANIRIM,BELEDİYE BİNASINA DOĞRU MERDİVENLERDEN TAM ÇIKARKEN, PARK HALİNDEKİ ARAÇIN PENCERESİNDEN BİR KOL OZANDI VE SİGARA İZMARİTLERİNİ YERE BOŞALTTI. AMAN ALLAHIM NİL DURURMU. ''GÜNAYDIN HANFENDİ'' DERDEMEZ KADIN BENİ GÖRÜNCE ÖYLE BİR BOZULDU Kİ, NE DİYECEĞİNİ BİLEMEDEN DONDU KALDI. ''SİZ DEDİM EVİNİZDE İZMARİTLERİ YERE Mİ ATARSINIZ ? BURASI DA BİZİM EVİMİZ'' NEYSE ÇOK ÖZÜRLER DİLEDİ, BİR DAHA ASLA YAPMAYACAĞINI SÖYLEDİ. SÜPÜRGE VE FARAŞ GETİRTEREK O BAYANA SÜPÜRTMÜŞTÜM İZMARİTLERİ.......SEVGİNLE EMİNECİĞİM.
Dikkatsizlik ve sorumsuzluk bazı insanlarımızda alışkanlık haline gelmiş durumda.
Günlük yaşantımızın her aşamasında bu tiplere rastlamak mümkün.
Güzel bir konuya parmak basmışsnız.
"İHMALKARLIK,SORUMSUZLUK"
Kutlarım,daha hastalığın iyi olmadan bak nelerle uğraşıyor ve bizleri uyarıyorsunuz.
Saygı ve sevgilerimi gönderiyorum efendim.selamlar.
Sevgili şaiirim öncelikle sizi tebrik ediyorum duyarsız insanları çevremizde o kadar çok görüyoruzki karşıdan seyretmekle kalıyoruz siz böylede kalmayıp kaleminize yansıtmışsınız inşallah herkez sizin gibi olur yanlışları bir nepzede olsa anlatmaya çalışırlar saygılar efendim.
Bu "neden böyleyiz" diye sorduğunuz soruların cevaplarını aslında hepimiz biliyoruz ama kendimize itiraf etmeye korkuyoruz. O nedenle de bu kadar duyarsız ve bu kadar düşüncesiz davranışlar sergiliyoruz etrafımıza.
Umarım bir gün gerçek anlamda düşünmeyi öğreniriz sevgili Emine hanım.
Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize