Gözlem
Şark odaları geniş ve oturması rahat olur. Odalar dikdörtgen şeklinde olup, yerde elde dokunmuş iki uzun halı serilirdi ve kapı dışında duvarlar boyunca oturanların yaslanması için yastıklar olurdu. Misafirliğe gelmiş kadınlar duvarlar boyunca bir dikdörtgen biçiminde oturur, muhabbet ederlerdi ve herkes birbirini görürdü.
Çocukluğumda annemle bu tür gezmelere bir komşuya, bir akrabaya çok gitmişimdir. Kadınlar her biri diğerinin sesini bastırmak istercesine bağırarak konuşurken ben annemin dizine uzanmış yere yakın bir mavziden olan biteni izlerdim; oldumolası sevmişimdir, izlemeyi; kimse senin farkında değildir ama sen çoğu ayrıntıyı görür, izler, kendince keyif alırsın. Bir kadın yanındakine laf yetiştirirken kendisine dakikalardır bağırarak birşeyler soran kadını sen duyarsın, onun çabasını görür ve nihayet diğerine ulaşmayı başardığında yanlış anlaşılarak verilmiş hiç beklenmedik bir cevabın keyfini yaşarsın. Ve buna benzer şeyler. Mesela gidilen evde kesinlikle çay ikram edilirdi. Evin genç kızı dağıtırdı çayları. Ve ben annemin dizine uzandığım için çay tepsisini alttan kimsenin göremediği bir açıdan görürdüm, ve bu çok hoşuma giderdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.