- 1979 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİGARA YASAĞI MI HİTLER'DEN ÇIKTI - HİTLER Mİ SİGARA YASAĞINDAN
SİGARA YASAĞI MI HİTLER’DEN ÇIKTI - HİTLER Mİ SİGARA YASAĞINDAN?
Hep merak etmişimdir; sigaranın yasak olduğu rahip okulunda Adolf Hitler sigara içerken yakalandığında okuldan atılmasaydı ya da bir daha sigara içmeyeceğini söyleyerek affedilmesi için gözyaşı döküp yalvardığında bir şans daha verilseydi, Hitler bildiğimiz Hitler olur muydu? Rahip okulunda eğitimini tamamlayabilseydi bu kadar kin dolu,kan dolu, ırkçı bir lider çıkar mıydı ortaya? Bir rahip okulunda sigaranın yasak olmasından daha doğru birşey yokken , bir doğru daha var ki oda: yasakların yaptırımlarının insan psikolojisi üzerindeki etkisi.Psikologlar bunun tanımını nasıl yapar bilmem ama ilginç olan; Hitler’ in ’evrensel demir yasa’lara dayanarak insanları ikinci bir yaşam şansı vermeden katletdiği yıllarda sigaraya açtığı savaş.
Sigaraya karşı topyekün yasaklar, en katı şekliyle Adolf Hitler tarafından konulmuştur.Hatta günümüz Almanya’sında ilk sigara yasağını getiren ve sigaranın zararlarını anlatan çok ciddi çalışmalara imza atan lider olduğu için de ısrarla sigara yasağını delen gruplar mevcuttur.Belki onlar da benim gibi bir sigaranın, bir rahip yerine ırkçı bir Hitler yarattığını düşünenlerdendir.
Hitler ’ in sigara karşıtı ve sigara konusunda bu kadar hassas olmasının sebebi 13 yaşında tüberkülozdan kaybettiği babasına olan düşkünlüğü mü yoksa larenjit hastası olması mı? Şahsi görüşüm hiçbiri.Aşırı ırkçı siyasi politikalarıyla milyonları kasıp kavurmuş biri, ne insanlar; babası gibi tüberküloz olmasın diye bu yasağı getirebilir ne de kimse kendisi gibi larenjit olmasın diye...........Çünkü Adolf Hitler , insanların hayatını kurtarmaya çalışan birisi olarak değil insanlara yaşamak için bir şans daha vermeyen eylemleriyle tarihte yerini almış hatta bu yönüyle de kara bir tarih yazmıştır.
Günümüzde uygulanan sigara yasağının yeni Hitler’ ler yaratacağını düşünmüyorum elbette. Üstelik sigara yasağının faydasına da inananlardanım.Ama aynı zamanda uygulamayı katı bulanlardanım.Neden mi?
----------Akşam yemeğini yedikten sonra kahvehaneye giden,bu yüzden evinde sigara içmeye gerek duymayan Ahmet amca evde sigara içecek artık.Zaten sigara içen arkadaşlarının ciğerleri değil beşikteki bebeğin ciğerleri dolacak dumanla.Zaten sigara kokan kahvehane perdeleri değil, evindeki yeni yıkanan perdeler yüzünden kavga edecek eşiyle.Sinirli babadan sürekli uzak durmaya çalışan masum çocuklar da cabası....................
---------İşyerinde tek tük de olsa sigara içebilen Ayşe Hanım , yasak yüzünden aklı hep sigarada çalışmaya devam edecek ve işine konsantre olamayacak.Düşen verimliliğinin,mutsuzluğunun tek sebebi olarak da sigarayı görecek.Dalgınlık, dağınıklık, hatalar ve iş kaybı........
---------Her gün haberlerde duymaya alıştığımız , sigara yüzünden çıkan kavgaların can alışı.....
Bunlar ve bunlara benzer daha birçok sebep yüzünden katı buluyorum sigara yasağını.
Bu satırlardan sonra sigara kullanmayanların ’bıraksınlar o zaman’ dediğini duyar gibiyim.Eminim ki bu kadar kolay birşey olsaydı kimse göz göre göre ciğerlerini çürütmez, kesesini eritmezdi bir nefeslik zevk uğruna.Keşke ,dumansız hava sahasına daha yumuşak bir geçiş yapabilseydik.En azından müşteri olmadığı için hızla kapatılan kahvehanelerin sahipleri ve buralarda çalışarak eve ekmek götüren askıcıların işsiz kalmaması için.....Bazı kahvehanelere özel izinle sigara içme serbestliği tanısaydık Ahmet amcalar için. İşyerlerinde hiç olmazsa kamu kurumlarında bir sigara odası zorunluluğu getirseydik,günde üç sigara molasıyla sınırlandırsaydık.Daha verimli çalışacak Ayşe Hanımlar için.Böylece sadece sigara içenler birbirini zehirlemeye devam ederdi ama şimdi ailesi zehirleniyor herkesin.Çünkü en rahat evde içecek hem de gündüz içemediklerinin de yerine.
Kısacası ; günümüz sigara yasağının katı kurallarını Hitler’ in sigara yasağına benzetiyorum.Hem rahip okulunda içtiği ve atılmasına sebep olan sigaranın yasağına hem de liderlik yıllarında hiçbir alanda içimine müsade etmediği sigaranın yasağına.Can alıcı değil , caydırıcı yasakların getirdiği sağlıklı günler dileklerimle....................... S.M.M.M AYŞE ŞAHİN
YORUMLAR
BEN SİZİN GİBİ ILIMLI BAKAMIYORUM OLAYA..ÖNCELİKLE SİGARAYA SAVAŞ AÇANLAR AÇISINDAN KAZANILMIŞ BIR CEPHE VAR..BU İNSANLAR KAÇ KİŞİ?.İDDİA EDİYORUM,NÜFUSUN OLSA OLSA YÜZDE YİRMİSİ..YİRMİBİR OLMA ŞANSLARI YOK ÇÜNKÜ SİGARA KADAR ZEVK VERMEYEN BİR GRUP MEGALOMAN..FAŞİZM,BİR GRUBUN BİR GRUBA AHLAKİ VE HUKUKİ BASKISIDIR..ÖRNEĞİMİZDE İSE AZINLIĞIN ÇOĞUNLUĞA BASKISI OLUYOR..DEVLET TE OLSA KİŞİLER DE FAŞİST YASAKÇILARI KINIYORUM..SAYGILARIMLA..
ALİ ÇAĞLAYAN tarafından 11/20/2009 3:24:56 AM zamanında düzenlenmiştir.