- 438 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YUMURTA ZEKAMI PARLATIYORDU
YUMURTA ZEKÂMI PARLATIYORDU
Anası babası yıkıntılar arasında kalmış gibi yırtınıyordu çocuk. Birkaç komşu ile balkona çıktım doğal olarak. “ Ne oluyor yavrum, niye bağırıyorsun” diyen kadınlara “ Sana ne lan!” diye hakaret edip el ve ayakları ile de tepki belirtiyordu. Topu kendine atmayan arkadaşlarına bağırdığını bir süre sonra anlıyorduk. Terbiyesi kıt sokak sokak yetiştirmelerindendi. Küfüre hiç ara vereceği yoktu. “ Yeter artık kes sesini” deyiverdim bir an.
- Sokaklar senin mi. Sıkıysa sen gel de kes.
- Gelir kulaklarını uzatırım ha!
- Elinden geleni ardına koyma!
- Seni velet, bekle; gelmezsem ne olayım?
İçeri girmiştim. Nasıl olsa kaçacaktı. 12 yaşında bir çocukla düşecek değildim ya. Beş dakika geçmişti ki aynı cırtlak sesi yine duydum. Balkona çıktım.
- Yavrum hanım uyuyor, ne olur bağırma.
- Bana ne yaaaa! Oynamayacak mıyım?
- Git başka yerde oyna.
- Herkes öyle diyor.
- Bağırmadan oyna o zaman!
- Hadi, hadi işine git amca.
- Oğlum senin anan baban yok mu?
- Sana ne moruk!
- Bu sefer geliyorum; canımı sıktın.
- E hadi, ağaç oldum, kök saldım.
Tezgâhta ki yumurta kolisini balkona çıkardım. Ve peş peşe üç yumurta fırlattım kaçmakta olan çocuğa. Bu fikirle bu günlük galip gelmiştim.
Televizyonda seyretmiştim. CHP seçim otobüsüyle mitinge çıkan Baykal ve partililerin olduğu otobüs yumurta yağmuruna tutulmuştu. Ben çaresizlikten yumurta aymıştım, pekiyi seçmen neden kendi partisinin otobüsünü, başkanını yumurta ile çırpardı?
Siyasetle ilgilenmeyen biriydim ama eğer ilgilensem halkçı, ilerici, adaletçi, milliyetçi yapısını düşünerek CHP’yi tercih ederdim.
İsmet İnönü ve Bülent Ecevit’ten sonra Parti lidersiz kaldı. Partiye çöken Baykal, Krallığı yaptı CHP’yi. Dinozorları aşmak kolay mıdır? Yapısı itibarı ile CHP’de aşılamayacak noktalar var. Parti kilitlenmiş, eriyor. Halktan kopuk siyasetler izlediği için yumurtalanıyor. 40 yılda bir iktidar olan partinin devleti yönetecek kadroları bile yok. Yönetme kaygıları da yok. Çünkü vizyonsuzlar.
Eskilikleri kastetmek amacıyla dinozor diyorum, yoksa amacım kimseye hakaret değildir. Ben; yumurtalanmayan, yuhalanmayan, halk ile iç içe, sosyal adaletçi, inançlara saygılı, milliyetçi ve daha merkeze yakın, geniş kitle partisi bir CHP olsa istiyorum. İnanıyorum ki, partinin başında kim olursa olsun o gün iktidara yürür. Sendikalar gibi Türkiye de partilerde Sarı. Fikir üstüne fikir, taş üzerine taşları yok. İlçe ve belde belediyesi yönetemeyenler büyük Türkiye’yi nasıl hayal ederler? Haydi, sayın eskiler, Bitpazarına nur yağmış; sizler oraya lütfen.
Otobüs’ün camında patlayan yumurtalar aşağı doğru akıyordu. Sanırım halkın CHP’ye olan hıncı gibi kinlenmiştim çocuğa. Attığım yumurtalardan üçüncüsü çocuğun ensesinde patlamış ve giysisinden içeri doğru akmaya başlamıştı. Yaptığıma o an pişman olmuştum ama insanı çaresiz bırakan o kadar orospu çocuğu vardı ki. Yumurtayı CHP gibi hak ediyordu. Yumurta zekâ mı parlatıyordu.
YORUMLAR
CHP'nin nasıl tükendiğini, tüketildiğini izlediğinizi umuyorum. Atatürk'ün partisi onun ilkelerinden uzak kaldığı için böyle hızlı erimektedir. Lider de dahil bütün kadronun gençlere bırakılması ve her kesimi gözeten daha vizyonlu bir parti politikası izlenmesi gerekir. Ama kral bunlar. "Ölmeden gitmem arkadaş." Bakın artık her yerden kovuluyorsunuz. Yakında CHP binasından da çıkamayacaksınız ki bir yere gidesiniz bu kafayla. Son söz; YÖNETİM İSTİFA...
"Sendikalar gibi Türkiye de partilerde Sarı" sarı olmasına da, öyle bir kurt kapanı kurulmuş ki, hani fıkrayı bilirsin. Bir erkek eşeğin gönlü ,dişi bir aslana düşmüş. Gerdek gecesinin sonunda aslanı acile kaldırmışlar, boyun travması geçirdi diye.
Du bakimm, hah boynumu çevirebiliyorum, bir yumurtada ben atayım o zaman, al sana , al sana al.
Kalemine sağlık, selamlar, saygılar