- 926 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müberra Kevser Değer ile Bir Şebinlarahisar Türküsü Söyle../ Hikmet OKUYAR
Şair, Şiir Yorumcusu, Hikayeci ve Romancı Müberra Kevser Değer ile
bir ilkbahar mevsimi sonunda bir bahar akşamı şiir dinletileri coşkusu içinde tanıştım.
7 gün 7 gece Şebinkale Şiir Şenlikleri kapsamında 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’nın Şebinkarahisar Kalesi tanıtım turizm kültür sanat etkinlikleri alanında tertiplenen Ödül Töreni sırasında 2009 Hikmet Türkiye Birincilik Ödülü kazanan Adanalı Harika Şair Harika Ufuk, Aydınlı Şair Şükrü Öksüz, Emirdağlı Şair Rabia Barış, Eskişehirli Aşık Nurşah, Kırşehirli Aşık Vahidi, Sakarya’dan Ozan Sevim Aslanalp, Samsunlu Aşık Obalı, Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin, Yozgatlı Şair Salim Gülbahçe ile ilgili olarak medyayı bilgilendirme çalışmaları yaparken aldığım yeni bir mesajla bir heyecan daha yaşadım.
Şair Şiir Yorumcusu Hikayeci Romancı Müberra Kevser Değer 13.Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması için hazırlık yaptığını yarışmaya katılacağını bildiriyordu.
Durmak dinlenmek yok bize.. yarışmalar, şiir atöyesi çalışmaları, tanıtım toplantıları imza günleri sergiler bir bahar akşamı şiir dinletisi etkinlikleri proje çalışmaları koş haa koş dere tepe yayla sahil meydan salon kır bayır koş haa koş durmak dinlenmek yok bize.
’Şiire Sevgi Şaire Saygı Şiir Yorumcusu Elemanlar ile Şiir Kitaplarına daha çok ilgi sanata değer Hikmet OKUYAR’ şeklinde dillendirdiğimiz özdeyişimizden hareketle kararlılıkla şiir etkinliklerimizi sürdürmeye, ödüllü şiir yarışması geleneğimizi yaşatmaya ve Proje çalışması olarak hazırladığım Tantım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası için kaynak oluşturmaya gayret ediyorduk.
Sakarya Sevdası isimli eseriyle 2009 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazanan Sakaryalı Şair Sevim Aslanalp’in başarısından doğan mutluluğun paylaşımı ile süren tanışma faslında baba tarafından bir yarısı Akdenizli, anne tarafından bir yarısı Karadenizli olan Müberra Kevser Değer; Şebinkale Şiir Şenlikleri ile ilgilenirken Sakarya’da İstanbul’da ve Ankara’da Şebinkarahisarlı dostlar edindiğini, tanıdıklara ’Bir şebinkarahisar Türküsü Söyle’ dediğini, lezzetli yemekler olsun da Akdeniz, Karedeniz farketmediğini, insanı ilgilendiren her konu ile ilgilendiğini, futbol maçlarında yaşanan küfürleşmeleri ve çirkinlikleri kesinlikle affetmediğini bildirirken Ateş Böceği Yağmuru isimli şiir kitabı ile Sessiz Ölüm isimli romanını kargo ile kısa bir süre için bulunduğum adrese teslim kaydıyla gönderdiğini söylüyordu.
Adanalı ve Trabzonlu anne babadan olan, Gaziantep ili Karkamış ilçesinde doğan Değer; Anadolu Üniversitesi. İşl.Fak.2. sınıfa kadar okuyabilmiş şartlar gereği. Kendini bir anda şiirli hikayeli roman gibi bir hayatın içinde bulan ve
’ Hayatımı kendimce yaşamak istiyorum sahte nankör dostlara bir nokta koyuyorum dercesine katılıyor hayat kavgasına.Şairler uzun soluklu yolların yolcusu, hayatın tanıklarıdır. Müberra Kevser Değer şiirleri söz ekip şiir biçenlere..’
AHH AH başlıklı şiiri ve
Ah ah bu ahları eklesem uc uca, / Yol olur doğudan batıya / Neler gördü bu gözler neler / Neler söyledi ya da../ Neler söylemedi bu diller neler./ Dilinin ucuna kadar getirdiği sözleri../ Yutkunarak gönderdi gerisin geri ahh ah.
dizeleri ile sürüp giden; bazı yerlerde sevgili ile beraber olunduğunda çağlayanlar gibi coşturan Ateş Böceği Yağmuru ismili şiir kitabına giriş yapan Müberra Değer rekli kapak içinde 80 sayfa ile tamamlamış eserini.
Kelkit’e Seyahat şiir gibi birçok şiirni kendisi bestelemiş Şair Müberra Değer.
Bakalım kim yorumlayacak sahnelerde, meydanlarda?
Zahide, Annem, Beyoğlu’nda bir kadın, Nasihat, Neyleyim Bundan Böyle, Sevgili Babam, Rabbim, Şen Naneci, Vatan ve Birtanem bir solukta okuduğum şiirlerden.Çok şiir eklemedim merak edenler www.kitapyurdu.com arayıp sorsunlar bulup alıp okusunlar diye.
Sessiz Ölüm romanı da mutlaka okunması gereken romanlardan.
Sessiz Ölüm hikaye denemelerinden önce yayınladığı iddalı romanı Müberra Değer’in.
Devir Yayınevi ürünlerinden Sessiz ölüm.
Dilerim çok ilgi görür, çok okunur; Şair Şiir Yorumcusu Hikayeci Romancı Müberra Kevser Değer..
Şiir sergilerinde, imza günlerinde tanıtım etkinliklerinde ve ödüllü şiir yarışmalarında sevenlerini sevindir başarıdan başarıya koş şiirli şuurlu davranışlarla..Müberra
Pirimiz Abdi Beğ aşkına selamlıyoruz edebiyat sahnesinde şiir dünyasında seni..
Hoşgeldin Şair Şiir Yorumcusu Hikayeci Romancı Müberra Kevser Değer diyerek hizmetlerinin kalıcı olmasını dileyerek.. Diğer duygu ve düşüncelerimizi de Sakaryalı Şair Sevim Aslanalp’in Bakışından anladım şiiri ile söyleyerek..
BAKIŞINDAN ANLADIM
Sünger çekmiş maziye kalmamış bir iz dünden,
Ona bir haller olmuş bakışından anladım.
Mutluluk ülkesine yer ayırtmış en önden,
Göğsüne gonca güller takışından anladım.
Belli ki bu sevdayı uzun zaman gözlemiş,
Ömürden kalan günü o aşk ile sözlemiş,
Gözü kapıda, telde ne kadar çok özlemiş,
Yüreği şimşek sanki çakışından anladım.
Yeşillere bürünmüş bahar değmiş eline,
Bilmeden al kuşağı sarmış ince beline,
Hüzünler rafa kalkmış vurmuş sazın teline,
Sevda yüklü nağmeler yakışından anladım.
Her daim açar olmuş yediveren gül gibi,
Serinletir nefesi eser sanki yel gibi,
Sevda ile kabarmış gönlü taşkın sel gibi,
Çağıl çağıl çağlıyor akışından anladım.
Yüreğe düşen ateş biliyorum bambaşka,
Aşk son mevsimde değil önce gelseydi keşke,
Düşmüş, alı moruyla netameli bir aşka,
Nerde görsem tanırım nakışından anladım.
Sakaryalı Şair Sevim A S L A N A L P
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.