- 1996 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
GIRİP HAKKINDA ?
Öncelikle lütfen sakin olalım...
Doktorumuzun tahminiyle kızım şu anda grib yada benzeri bir grip geçiriyor. Aşı
yaptırmayı düşünmüyorduk ama zaten aşı da geç kaldı. Şu anda kızımın sınıfında 6 öğrenci sırasıyla aynı semptomlarla gribi yaşıyor ve atlatıyoruz.
Çocuğu bu süreçte grip olan yada olacak annelere:
Lütfen sakin olun ve durumu abartmayın. Sİz telaşlanırsanız mazallah çocuğunuz
domuz giribi olduğunu ve haberlerde söylendiği gibi öleceğini bile düşünebilir.
Doktorunuzun tavsiyelerine uygun ( isteseniz de şu anda ayakta ve sağlam olup grip geçiren kişilere test yapılmıyor)
Çocuğunuzun ateşi 3 günden sonra düşmezse doktorunuza tekrar gidebilirsiniz.
Ayran, süt,taze sıkılmış meyva suyu, ballı bitki çayları yada daha iyisi sürekli unuttuğumuz hayat kaynağımız olan su, içine balla az limon suyu :)) Taze sebzelerle hazırlanmış çorbalar, hepimizin bildiği tavuk suyuna çorba.
Kuru öksürük biraz yıpratıcı ama ne yapalım öksürecek. Biz böyle nomal vücut fonksiyonlarımıza
ket vurmaya devam edersek merak etmeyin ilaç bağımlısı -panik atak bir toplum olmaya daha çok devam ederiz.
Ben doktor değilim sadece yaşadığımı paylaşmak istedim. Bağışıklık sisitemimiz stresle çok yara alıyor. Lütfen en azından çocuklarımızı hırpalamayalım. Çocukları grip olmayan anneler öyle bir diken üstünde oturuyorlar ki ben gördükçe çok üzülüyorum. Bakın oluyoruz ve bağışıklık sistemi güçlü olanlarda etkiler çok hafif oluyor. Rica ediyorum korkmayalım ve çocuklarımızı korkutmayalım...
Sağlıklı günler
YORUMLAR
Ayran, süt,taze sıkılmış meyva suyu, ballı bitki çayları yada daha iyisi sürekli unuttuğumuz hayat kaynağımız olan su, içine balla az limon suyu :)) Taze sebzelerle hazırlanmış çorbalar, hepimizin bildiği tavuk suyuna çorba.
BU ÇOK ÖNEMLİ..ENAZ SİZİN BİLGLENDİRMENİZ DE BU KADAR ÖNEMLİ..TOPLUMSAL BİR HİZMET VERDİNİZ BENCE..BU DUYARLILIĞINIZ DAN VE BİLİNÇLİ VATANDAŞLIK GÖREVİNİ YERİNE GETİRMENİZDEN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYOR KUTLUYORUM
Almanya'da yaşayan arkadaşım ile konuşuyırdum. Kızım okula gidiyor. Aşı yapılıp yapılmamsı için kağıt göndermişler eve. Onlara da sordum " Sizde durum nasıl "diye.
"Bizde hiç bir şey yok abal. Burada da grip var. İnsanlar gidip normal aşısını oluyor. öyle kırk iki milyon kişi aşılanacak diye bir çağrı yapılıp dışarıdan aşı falan gelemdi. O vrüs herkesde var ama dinlenmele atlatıyorlar insnalar. Ben Türkiyede neler oluyor diye ina ağzım açık dinliyorum. Ülkemin insnaları kobay olarak mı kulalnılıyır diye düşünmeketen de kendimi alamıyorum" diyordu.
Şimdi kızımın kağıdını imzaladım "İstemiyorum" diye ve yaptırmayacağım. Bizim insnaımız, çocuklarımız kobay olamaz. Almış oldukları aşıları satmak için elelrinden geleni yapıyorlar. Hükümetin içindekiler ise hep ayrı telden saz çalıp oyun oynuyor. Biz iki haftadır gribiz. Şimdi atlattık.
Umarım panik bir an önce biter de insanlar sağlıklı yaşamına geri dönerler.
Sevgiler
Bilgilendirmenin ve bilinçlendirmenin eksik olduğu toplumlarda panik kaçınılmazdır. Ne yazık ki bizim toplumumuz da panik hiç bitmeyen bir durum. Çünkü bilgilendirecek kişiler bilgisiz, bilinçlendirecekler de bilinçsiz. Birinin " ak " dediğine diğeri " kara " diyor. Bakan " Aşı olun " diye kendini paralıyor. Başbakan " Bana ne karışıyorsun, olmayacağım " diyor. Ve bu son olay, Domuz Gribi. Neredeyse travmatik bir korku yaşanıyor. Aslı ne? Kimse bilmiyor...Ama bir anlamda da iyi oldu tabi, gündem değişti..Her zaman ki gibi...Sevgiler.