- 928 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu" kitabımda neler anlattım
VALİ RECEP YAZICIOĞLUNUN TOKATTAN AYRILMASININ 20 . , HAYATTAN AYRILASININ 6 SENESİNDE VALİ BEYİN TOKAT DÖNEMİNİ KİTAP YAPAN UMUTCAN UMUT:” vali beyi gelecek nesillere iyi anlatırsak tokat gençleri bilinçlenerek tokat’ı daha gelişmiş il yapabilirler” DEDİ.
TOKAT- Efendim Recep Yazıcıoğlu’ nun Tokat yıllarını kitap yapma fikri nereden geldi ?
U.UMUT- Biliyorsunuz bilinçli ve gelişmek isteyen Türk Gençlerinin okuduğu ve ülke genelinde yayınlanan Genç Gelişim adlı dergide de yazılar yazmaktayım. Başarılı işitme engellilerle röportajlarımız Genç Gelişim’de de zaman zaman yayınlanmakta . Şubat 2009 tarihli sayısında da Recep Yazıcıoğlu’nun Kişisel Gelişim yönüne vurgu yaparak , iki sayfalık bir yazı yayınlanmıştı. Bu yazı sizin Tokat gazetenizde de yer almıştı.Bu yazıyı okuyan ve bir Recep Yazıcıoğlu hayranı olan Genç Gelişimin gelişime çok açık yönetmeni Adem Özbay , Derginin Koordinatörü sayın Zeynep Özkan’a “ Bunu kitap yapalım” demesi ile ortaya çıktı. Tokat İl Halk Kütüphanesinde bulunan ve Valinin geldiği 14. Mayıs.1984 ten gittiği 22 Temmuz. 1989 tarihine kadar tüm arşivi ve kitapları yeniden taradım . Ona yazılan şiirler , çalışmalarını 100 sayfalık kitapta topladım. Bu kitap Genç Gelişim Dergisinin eki olarak Türk Gençliğine armağan edilecek , talebe göre Ares yayınları yeni baskılarını yapacaktı .
TOKAT – Sonra ne oldu ?
U. UMUT – Sonrasında ekonomik kriz araya girince Adem bey , bu kitabı basmak istediğini ama krizden dolayı sıkıntı olduğunu eğer sponsor bulursak hemen basacaklarını söyledi.
TOKAT- Sponsordan istenen neydi ?
U. UMUT- Sponsor olacak firma 1000 tl verecekti. Buna göre , sponsor olacak firmanın Genç Gelişim Dergisinde 1 veya 2 sayfa röportajı yayınlanacak , gene kitabın arkasında da reklamı yer alacaktı. Anlaşmaya göre sponsora kitap armağan edilecek, sonrasında kitap Genç Gelişim Dergisinin okurlarına armağanı olarak , tüm ülke gençlerine armağan edilecekti.
TOKAT- Ne kadar güzel. Kimse sponsor olmadı mı ?
U.UMUT- Önce şehirlerarası seyahat firması önce tamam dedi , ama sonrasında ekonomik kriz bahane edilerek vazgeçtiler. Ben onlara da saygı duydum.
TOKAT- Ekonomik kriz sponsorları engelliyor mu ?
U.UMUT- Bakınız, kriz döneminde reklam yapan firmalar her zaman kazanırlar. Ben de ekonomistim ve ekonomi yayınlarını gücüm yettiği kadar izlerim. Ne yazık ki kriz zamanı reklam yapılmaz, reklam , sponsor giderlerini kısalım en yaygın önyargı. Bu önyargıyı yıkmak , duvarları yıkmaktan zor. Bu kitaba sponsor olan bir miktar ücret karşılığında çok iyi bir prestij kazanacak , gençler nezdinde manevi değer kazanacak, güzel reklamını yapacak ve Recep Yazıcıoğlu ‘nun hayranları karşısında imajını da güçlendirecekti. Ama ne yazık kı , bu olaylar Recep Yazıcıoğlu’nu sözde sevdiğimizi gösterdi. Umarım bu röportajdan sonra ilimizdeki firmalar kendi reklam politikalarını gözden geçirirler.
TOKAT- Kitap yayınlanmayınca ne oldu ?
U.UMUT- Kitap yayınlanmayınca gazetede yazı serisi olarak yayınlanmasını ve okurun ve reklam veren firmaların, sponsor olacak firmaların kitabın içeriğini görmesini istedim. Bunun aynı zamanda Tokatlıların faydasına olacağını düşündüm. Recep Yazıcıoğlu’nun Tokattan ayrılmasının 20. senesi ve vefatının 6. senesinde Vali Recep Yazıcıoğlu Tokat’ta neler yapmış Tokatlılar 20 sene sonra yeniden hatırlasın istedim. En büyük fayda ise bu çalışmanın kitap olması , dershanelerin sponsorluğunda basılması ve ÖSS ye hazırlanan , Üniversitemizin İşletme, Maliye, Kamu Yönetimi gibi yönetimle alakalı bölümünde okuyanlara armağan edilmesi. Maddi imkanım olsa bunu hemen yaparım. Bu gençleri çok iyi motive edecek buna inanmaktayım.
TOKAT- Nasıl olacak bu ?
U.UMUT- Bakın Fatih bey , geçen ay ÖSS de illerin başarısı yayınlandı. 2003 te 42. sırada yer alan Karaman , 2006 yılında 28. sıraya çıkmış. Sıkı durun 2007 de 4. , sırada 2008 de ise 1. sırada yer almış. Bu nasıl olmuş. Bir idealist öğretmen ünlü Kişisel Gelişim uzmanı Mümin Sekman’ın “ Her şey Seninle Başlar” kitabını okumuş ve çok beğenmiş. Karaman’da Bifa Büsküvileri vardır. Bunun sahibine armağan etmiş. O da çok beğenince bu kitaptan 25.000 adet alıp ÖSS adaylarına dağıtmış. Bu başarı getirmiş. Düşünsenize Recep Yazıcıoğlu’nun Tokat’ta 5 yılda neler yaptığını anlatan başarı hikayesini anlatan bu kitaptan 5000 tane gençlere dağıtsak neler değişmez ki. Üstelik sponsor olan firma çok güzel imaj yanında çok da güzel reklamını yapacak. Üstelik kitap Ares yayınlarınca ülke genelinde dağıtılacak Tokat’ın reklamı olacak . Anlayana yani.
TOKAT- Çok güzel bir çalışma Hocam , gerçekten de insanlarımızı , gençlerimizi motive eder. Sizler için dershanelerde , okullarda bu konuda konferans , imza günü tertip etseler bizlerde seve seve gelerek gazetede haber yazarız .
U.UMUT- evet bende onu demek istemekteyim. İşte bu yüzden bu kitabın sizin gazetenizde önce yayınlanması sonra Recep Beyin Tokat’tan ayrılmasının 20. hayattan ayrılmasının 6. senesinde onun katkılarına dönerek bir bakalım, gençlerde bu büyük insanı tanısınlar istemekteyim. Üniversitemiz gençlerine bu kitabı armağan edersek, onlarda belki 20 yıl sonra “ Tokat’ta okurken bize Recep Yazıcıoğlunu anlatan kitaplar armağan etmişlerdi. Üniversitelileri ne kadar seven bir ildi “ deseler , bir Tokatlı olarak ben çok mutlu olurum. Siz olmaz mısınız ?
TOKAT- Tabii ki çok mutlu oluruz Hoca. Bu güzel fikirlerinizi bizimle , okurlarımızla paylaşmanız bile bizleri de daha çok çalışmaya motive etmekte. Sizi fark edemeyen, fark etmek istemeyenler umarım bu konuşmamızdan sonra sizin hakkınızdaki fikirlerini de olumlu olarak değiştirirler .
U.UMUT- Atalarımız “ Yanlış hesap Bağdat’tan döner diyerek boşuna dememişler. Benim anlatmak istediğim yeni yetişen nesillere , geçmişte bu ilde yaşamış ve bu ile hizmet etmiş insanları örnek gösterirsek , onlarda güzel örnekleri , güzellikle ele alarak daha başarılı olmak , Tokat’ı ve insanını daha çok sevmek için yarışacaklardır. Bunun için bize verilecek görevleri de severek yapmak Tokat’ta yaşayan bir vatandaş olarak görev saymaktayım kendime.
TOKAT- Sizin Recep beyle tanışıklığınız nereden gelmekte ?
U.UMUT- bakın Fatih bey , Recep Yazıcıoğlu Tokat’a vali olarak geldiği zaman ben lisede öğrenciydim ve Tokat’ın tek günlük gazetesinde köşe yazıları yazan iki kişiden birisi idim. 1987 de İstanbul Üniversitesini kazanarak İstanbul’a gittim. Bana istemeden burs verdi. Yazılarımızı okuyarak, şiirlerimizi okuyarak , kitaplar armağan ederek bizi destekledi. Her zaman sevgisini gördük. Zaman zaman Tokat’a geldiği zaman konuşurduk. Hatta bizleri Erzincan’da bile engelli dostlara anlatarak Tokat’ta onunla tanışın faydalanın demesi gerçekten beni mutlu etti. O anlaşacağına inandığı insanları kaynaştırmaktan büyük mutluluk duyardı. Lider de zaten yetenekli insanları arayıp bularak , onları destekleyerek, onları başkaları ile tanıştırarak onlara destek olur. Kitapta bunları da anlattım. Yazı serisini takip eden insanlar “ Bu çalışma kitap olsa ne iyi olur” diye düşünecekler umarım. Yaşı 20 veya 30 olan gençler “Demek Recep bey Tokat’a bunları yapmış Tokat’a helal olsun. Ruhuna bir Fatiha okuyalım” diyecekler. Sizin isminizde Fatih. Bir Fatiha da siz okuyun (Gülüşmeler)
TOKAT- teşekkür ederiz. Bizlerde gençler olarak Recep beyi yeniden keşfedeceğiz desene hocam.
U. UMUT- Evet aynen öyle olacak . İnsanlar ne yazık ki her şeyi çabuk unutma eğilimindeler. Onlara ara sıra geçmişi hatırlatmak , bu kitaplar sayesinde olacak. Gelecek nesillere geçmişteki başarılı insanları anlatmak da önemli. Mesela Üniversitemiz Kamu yönetimi , İşletme Yönetimi okuyanlara , Recep Yazıcıoğlu gibi hem sevilen , hem başarılı insanları anlatmak lazım .
TOKAT- Recep beyin Tokat yıllarının film olması Tokat’ı güzel tanıtmaz mı ?
U.UMUT- Hem de nasıl tanıtır. Vali beyin ismini hastanelere vermek kadar , Onun felsefesini de genç nesillere anlatmak önemli. İlimizdeki Karadenizliler Derneği de bu yüzden , bu kitabın yayınlanmasına öncülük etmeli. Dr. Enver Gervan beye, İsmet Yalçınkaya beye anlattım . Recep Beyin yeğeni olan Başçiftlik Kaymakamımız Selami Yazıcı bey , bu konuda çaba harcarlarsa ben manevi olarak büyük destek vereceğim. Elimden sadece yazmak ve anlatmak gelmekte. Maddi imkana sahip olanlarda bu işin o ucundan tutsalar inanıyorum ki ,Tokat insanı Recep beyi yeniden keşfedecek , hatta filimlere bile konu olacak. Ben bile Vali beyin bu Tokat dönemini roman yapacaktım ama bu kitabın basımı konusunda Tokat firmaları gevşek davranınca benim heyecanım da kırıldı. Recep beyin Tokat dönemi roman olsa ve Köprü gibi reklamı yapılsa Tokat’ın güzel reklamı olmaz mı sizce ?
TOKAT- Efendim, siz her şeye rağmen bu romanı da yazın . Kimse yayınlamazsa biz gazetede yazı serisi olarak yayınlarız . Okuyan anlar. Okumayana zorla anlatamayız.
U.UMUT- Teşekkür ederim Fatih bey, sizde gerçek manada Recep Yazıcıoğlu hayranısınız onu anlatmak gerçekten ilerde sizin çocuklarınızı da motive edecek buna bende inanmaktayım.
TOKAT-Bu kitabın yayınlanması ile ^Genç Gelişim Dergisi de ek olarak vermesi halinde tüm ülke genelindeki gençlere Tokat’ta tanıtılmış olacak yani, Recep bey ile öyle mi ?
U.UMUT- Evet bende onu demek istemekteyim. İnsanlar önyargılarını yıkar ve ileriye bakarlarsa vereceği küçük sponsorluk ücretleri ile hem halk nezdinde hem kendisi ile iş yapanlar nezdinde prestiji artacak. Buna inanmaktayım. Sponsorluk demek, toplumda imaj kazanmak demek. Firmalar bence eşe dosta değil de hakiki manada okunacak ve insanlara güzel mesajlar verecek kitaplara sponsor olurlarsa reklamın da ötesinde kazanımlar elde ederler. Bazı şeylerin önemi hemen anlaşılmaz ve yılar sonra anlaşılır. Bence bu kitapta aynen öyle . Recep Yazıcıoğlu Tokatta vali iken 22 yaşında bir gençken tam anlamayan ben , aradan geçen 20 senede bilgimiz arttıkça , yaşımız olgunlaştıkça daha iyi anlamaktayız. Onu anlatan kitaplarda aynen öyle. İnsanlar unutulmamak istemekte , firmalarının da her zaman hatırlanan ve unutulmayan firmalar olmasını istemekteyseler , buna önem vermeliler. Bu mesajımız sadece firmalara değil, farkı fark edemeyen yöneticilere ve insanlara da bir mesaj anlayana.
TOKAT- Gerçek manada, Tokat’ın ilerlemesini isteyen insan geçmişte Tokat’ın ilerlemesini isteyen, canla başla çalışanları iyi anlamak zorunda yani öyle mi ?
U.UMUT- Evet aynen öyle. İnsanlar küçümserse aslında kendilerini küçümser. Değer verdikleri insanlar belki şimdi onlara katkı sağlayamaz ama belki ilerde önemli konuma gelirse sizlere hiç ummadığınız amana destek olabilirler. Bizler değer vereceğiz ki , zamanı gelince değer görmeye yüzümüz olsun. Bunları yaşlı insanlarımız daha iyi anlarlar. Recep Yazıcıoğlu gibi daha unutmadığımız çok insan , bizlere yardımcı olmuşsa , zaman gelmiş kalemlerimizle bizde onlara destek olmuşuzdur. Bu kitabı yayınlayan sponsorlara da ilerde yazarak her zaman destek olacağız. Sizde yazarak destek olacaksınız.
Bakın Karaman Türkiye genelinde hani 1. olmuştu ya , işte o sınavda en az puan ortalamasını alanda Ardahan idi. Oranın başarısızlık sırrı neydi biliyor musunuz ? İnsanların hatayı kendinde aramaması herkesin birbirini suçlaması. Öğrenci öğretmeni , öğretmen veliyi. Birbirini seven insanların olduğu yerde başarı ve mutluluk, birbirini suçlayan insanların olduğu yerde ise mutsuzluk ve başarısızlık vardır. Bunu iyi anlamak lazım .
TOKAT- Yani son kez ne demek istemektesiniz ?
U.UMUT- Demek istemekteyim ki, bu kitabı yazmaya benim gücüm yetti yazdım. Senin gücün yetti, gazetenin sayfalarını yazı serisi olarak yayınlamaya yetti. Sponsor olacak firma da kitabın maliyetini karşılasın. Sonra okul müdürlerinin gücü davete yeter. Onlarda davet etsin kitabı armağan edelim , Valiyi anlatalım. Dershaneler, Üniversitemiz davet etsin. Bu kitabı Yeni Vali Yazıcıoğlu olmak isteyen gençlere anlatalım . Onlar motive olsun , geleceğe umutla baksınlar. Belki de Vali beyin Tokattan ayrılışının 20. senesinde yazdığımız bu kitap Tokat’ın yeniden kenetlenmesine sebep olabilir. Sizce olamaz mı ?
Daha önce “ Sessiz Dünya’dan Esintiler” kitabımız Diyanet Vakfı sponsorluğunda 1000 adet basılarak tarafımızdan hediye edilmişti gençlere. Sonrasında “Tokattan Zirveye Doğru” adlı kitabımız da Bilgi, Selçuk Fen Dershaneleri , Düzey Dil Kursu sponsorluğunda 1000 adet basılarak söz konusu dershane öğrencileri başta olmak üzere hediye edilmiş ilgi görmüştü ama devamını çok istememe rağmen Tokat Dershanelerinin ilgisizliğinden gelmedi devamı. Halbuki öğrencilere çok güzel motivasyon ve hediye olmuştu. Bunun yanında hikayelerimiz , mizah hikayelerimiz, Bir Babanın Oğluna Mektupları, Kızıma Mektuplar, Dosta Mektuplar, Genç Yönetici Dostuma Mektuplar , ÖSS adaylarına mektuplar, Üniversitelilere Mektuplar çalışmalarımız da kitap olsa güzel olacak. İnternette yayınlanınca büyük ilgi gören bu çalışmalarımızın kitap olmasını da candan isterim.
İlginize çok teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.