- 1831 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
deneme
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
YORUMLAR
Merhaba Polyanna,
Sayfanıza geldiğimde, karar veremedim önce...
"Şiir mi, okuyayım, yoksa düz metin mi?" diye...
Sonunda başlık ilgimi çekip bu anı hikayenize değdi gözlerim...
Okuyunca empati duymamak elde mi?
Hüzün boğazmda ilmek ilmek oldu sanki...
Koca dünya bizlere nasıl dar geliyor, nasıl mutsuz olabiliyoruz ve bir anda tepe taklak oluyor ve "sil baştan" yeni bir yaşam bizi karşılıyor...
Arkadaşınıza çok üzüldüm.
İnşallah mutludur ve yaşam ona bu kez daha güzellikler sunar...
Elinize, yüreğinize sağlık gönül dostum...
Kaleminiz daim olsun...
Sevgi ve ışıkla
yüreğine sağlık ablacığım yüreğine sağlık ders verici bir konuyu ele almışsınız ama ŞEHLANIN durumuna çok üzüldüm tam mutlu olmuş derken büyük yıkım ard arda geliyor hayat işte acısıyla tatlısıylada olsa hayat devam ediyor yürekten tebrik ederim canım kaleminiz ve yüreğiniz hiçbir zaman tükenmesin. saygılarımla
Sevgili Polyanna, büyük bir acı bu anı..Şehla kaç nice Şehla'dan sadece biri...Ya bizim Türk Kadınlarımız*
İçleri çok mu açıcı bir çoğunun, TÖREYE kurban verilenlerin, evlerinden kaçıp, para tuzaklarında yatmak zorunda olanların...İçim acıdı .Yüreğine sağlık, böylesi bir konuyu taşıdığınız için , bizlere...saygılarımla.
efendim
nefes almadan bu hayat hikayesinı okudum.Hikayenıin içinde kayıp oldum kah şehlayı bacımın yerine koydum akrabalarımın yerine koydum kızımın yerine koydum. içim sızladıkca sızladı.
çok şehla hikayelerinı okudum ama bu bir başka hüzün verdi.Fedakar bir eşe reva görülen olumsuzluklar içimı burktu.
Şöylemek istediğim asıl konu insanlıkta nasıbinı almayan ve kadını bir meta gören insan acubelerine seslenıyorum birileri sizin yakınınıza aynı olayı reva görseydı kendinızı çıokmu mutlu his ederdinız iyiki yapmışlarmı derdinız
hadı diyorum kişilık fukaraları yaptığınız pisliğin içinde bir gün boğulacaksınz
konuyu dile getiren dost kaleme getirmek istiiyorum.
duyarlı bir yüreğe sahipsınız es geçıp böyle şeyler hap yaşanıyorda diyebilirdınız
Siz canı gönülde kutlarım saygım çokcadır efendim
Bu yaşam hikayesi ne yazık ki o kadar çok yaşanıyor ki sevgili Hatice hanım. Kimi kadın kendini yenileyebilirken, kimi kadın bataklığın ta içine kadar dalıp kaybolup gitti, kimi ise daha fazla dayanamayıp hayatına son verdi. Ve ne yazık ki hala daha aynı olaylar yine kadın üstünde denenmeye devam ediyor ve yine binlerce kadın yok oluyor bu pislenmiş nefisler içinde.
Yüreğimi acıttı hikaye. Umarım bundan sonraki hayatı istediği gibi olur Şehla ve tüm kadınların.
Sevgiler yüreğinize
canım arki bu ne yaa bir flim şeridi gibi gözlerimin önünden geçti ben kadının pikolog olmasına rağmen kocasının o yollarda olduğunu nasıl anlamamış onu bende anlamadım işte kadınların hatası bu kendini işine ve çocuklarına öylesine adıyorki bir kocası olduğunu unutuyor evet bunu bütün kadınlar yapıyor ve bu kadının başından geçenler çok acı yabancı uyruklu kadınların başına daha neler gelmiyoki kadın tüccarlarının eline düşüp zindan hayatı yaşıyorlar görüyoruz tv den
sizin bu kadını tanıyor olmanız o kadın için bir şanstır hani sizde öylesine güzel anlatmışsınızki ne deyim yüreğine sağlık öpüyorum bı merhametli yüreği
Yazının sonundaki nottan gerçek bir hayat hikayesi olduğunu anlıyorum ki iki kere yüreğim acıdı...
Kadınlar ne kadar güçsüz bilinir oysa..
Bir anlamda evet, kaba kuvvete karşılık verecek güçte değiliz belki ama hayata asılış biçimimiz ve dirayetimizle "insan" neslini çok güzel temsil ediyoruz, şehla gibi ve pek çok şehlalar gibi...
Yüreğine sağlık arkadaşım, çok güzel bir anlatımdı var olasın.
Sevgimle.
Polyannamm, işte dünya kadınları, senin deyiminle....
Kadın her yerde kadın ve sömürülmeye, itilip kakılmaya, hırpalanmaya mahkum... ve yine her şeye rağmen ayakta kalmaya da mahkum....Üzülerek okudum...benden tam puan canım...Şehla ya sevgilerimle....yüreğinden öpüyorum seni...
BİRTANEM İNAN AĞLAYARAK OKUDUM ŞEHLA'NIN DRAMATİK HİKAYESİNİ.ALLAH YARDIMCISI OLSUN.İNŞALLAH EN KISA ZAMANDA TÜRKİYE'YE GELİR VE HAKETTİĞİ ÇOK MUTLU BİR HAYATI YAŞAR.MALESEF BİZ KADINLAR KÜLTÜRLÜDE OLSAK CAHİLDE OLSAK ÇOĞUNLUKLA HEP EZİLİYORUZ.BAZI ERKEKLER 10-15 DAKİKALIK PİS NEFİSLERİ İÇİN BİZİM GURURUMUZU VE PSİKOLOJİMİZİ DÜŞÜNMEDEN VAHŞİ BİR HAYVAN GİBİ TECAVÜZ EDEBİLİYORLAR VE ARKALARINDA YIKILMIŞ BİR KADIN BIRAKIYORLAR.ALLAHA ŞÜKÜR BAŞIMA HİÇ GELMEDİ AMA HAYATTA EN ÇOK KORKTUĞUM ŞEY KİŞİLİKSİZ BİR ERKEĞİN BANA TECAVÜZ ETMESİ VE BENİ YAŞARKEN ÖLDÜRMESİ.YÜCE RABBİM TÜM ÇOCUKLARI,GENÇ KIZLARI VE KADINLARI HASTA RUHLU SAPIK ERKEKLERİN ŞERRİNDEN KORUSUN.CANIM ŞEHLA TÜRKİYE'YE GELİRSE ONUNLA TANIŞMAK VE DOST OLMAK İSTERİM.BİR TÜRK KADINI OLARAK ONA DESTEK OLMAK İSTERİM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.SANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK GÖNDERİYORUM CANIM.GÜLHAN KESKİN.
merhaba...
bu çok dokundu bana. oysa başlarken ne kadar güzel tesadüfler demiştim. çünkü çalıştığım okulda zümrem de azerbaycanlı. eşi buralı . öğretmen arkadaşımın adı ise şehla. ama okudukça tüylerim diken diken oldu.
hakikaten insan ne oldum değil, ne olacağım demeli. şiir gibi, masal gibi hayatlar bir gece içerisinde kabuslara dönüşebiliyor. inanın bu bağplamda çok üzüldüm. keşke bu tür olaylar hiç yaşanmasa.
ama çok ibretlik bir yaşanmışlık. inanın ürperdim ve arkadaşınızın acısını, kırılmışlığını bir şekilde içimde hissettim. insan böyle tarvmatik olaylarla karşılaşınca yatıp kalkıp haline şükredesi geliyor.
ve acı, doktor avukat, hakim, çöpçü, simitçi vs tanımıyor. her an herbirimizin başına allah göstermesin böylesine vahim şeyler gelebilir.
çok beğendim. anlatım dilinizi, yazının akıcılığını ve duygu yükünü...keşke böylesi olaylar yaşanmasaydı siz de bize bunları anlatmak zorunda kalmasaydınız ama elden gelen bir şey yok.
umarım sevgili şehla ve onun gibi bin bir zorlukla mücadele eden tüm kadınlarımız için hayat, bundan sonra daha güzel ve yaşanılır olur.
tebrik ederim
lütfen söyleyin ona bir daha ki görüşmenizde...acısını paylaşıyorum ve sabır diliyorum
dilerim yüzü hep gülsün
saygılar
aysegulguncan tarafından 11/17/2009 12:30:04 AM zamanında düzenlenmiştir.